Even een vraagje over het slapen van mijn 7 maanden meisje... Ze slaapt al vanaf het begin slecht maar de laatste 2 nachten gaat het redelijk... Het gaat als volgt... 19:00 naar bed dan wordt ze 2/3x wakker en geef ik een speentje en slaapt ze weer verder... 4:30/5:00 klaar wakker ik geef dan een "fop" fles Na een uur slaapt ze weer Rond 8:00 wakker dan krijgt ze een bordje pap Tot 11u is ze wakker ze krijgt dan een flesje en naar bed ze slaapt dan 1,5 tot 2u Dan een boterham en wat fruit Rond 15u een flesje Soms doet ze een hazeslaapje van 20 min maar vaak noet Rond 17:45 groente 19:00 fles en slapen Nu is mijn vraag is dit te weinig? Moet ik haar op bedje leggen rond 16:00? En dat ze wat later groente krijgt en wat later naar bed zodat ze langer door slaapt? Iemand tips?
Als het voor jou en je kindje zo werkt zou ik het niet veranderen. Onze dame slaapt ook erg weinig, meestal 2 slaapjes van 3 kwartier. Bij haar gaat het de ene nacht goed en slaapt ze door tot 5 uur en de ander nacht is ze een aantal keren wakker.
Ik vind het weinig, is ze wel tevreden? Zo ja; niks aan de hand dan! Mijn dochter sliep nog minder op die leeftijd, maar had duidelijk meer slaap nodig (ze was een stuiterbal als ze wakker was, door oververmoeidheid). Inmiddels slaapt ze meer dan ooit; overdag 3 a 4 uur (verdeeld over twee dutjes; om 11 uur en 15 uur) en 's nachts slaapt ze 11 a 12 uur (van 19 tot 7 of van 20 tot 7, afhankelijk van de middagdut).