hoe ORS naar binnen krijgen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oxbow, 20 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

onze kleine meid heeft het weer behoorlijk te pakken.
    nu wil ze bijna niet drinken, want omdat ze benauwd is kost het haar veel energie.
    Als ze al wel drinkt komt het er 9 van de 10 keer weer uit.

Nu moeten we ors gaan geven, maar madam weigerd dat helemaal te drinken.
    Hoe kregen jullie dat naar binnen bij die kleintjes?

Ze krijgt nu flesjes van 90 cc om de 3 a 4 uur, eerder geven heeft geen zin want dan moet ze het zeker niet en ik moet ook zeggen dat ze het vaak niet op drinkt of na 2 slokken genoeg heeft.
    En hoe vaak moet je de ors geven?
    Ze heeft verder geen diarree.
    Verder eet ze ook niets dus met fruit vocht naar binnen krijgen werkt ook niet.

2. Wenteboekhorst

6 feb 2012
    27
    0
    0
    Wij hebben afgelopen week ook ors moeten geven aan onze zoon van 5 maanden en hij weigerde ook te drinken.
    We hebben het uiteindelijk gegeven met een lepeltje. Ik gaf hem de ors terwijl mijn vriend hem goed vasthield.
    Het is niet echt een prettige manier, maar beter dat dan dat ze vocht tekort komen.

Sterkte ermee!

3. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Wat ik heb ik gedaan is elke keer een slokje uit de fles geven. Vaker aanbieden maar hij vond het niet vies.
    Wat ook mij werd vertelt elke slok die ze binnen houden is er weer één. Maar ook dat er voedingstoffen in zitten dus als ze niet maar dat wel wil is het goed. Alleen in jou situatie gaat dat ook niet helemaal op, lastig.

Sterkte met de kleine meid

4. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Onze dame heeft het vorige week ook flink te pakken gehad. Buikgriep. Alles spuugde ze weer uit. Ze heeft zelfs in het ziekenhuis gelegen. Daar hebben ze via een neussonde ORS gegeven.

Wat we deden toen het weer iets beter ging; ORS in fles met een scheutje Slimpie erbij. Dat is aanmaaklimonade zonder suikers e.d. Slimpie - Laatste nieuws van Rekels.nl
    Je kunt dit gewoon in de supermarkt kopen. Het maakt de ORS zoeter en daardoor dronk ze het goed weg.

Succes en sterkte met je kleintje!

5. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    mn dokter zei altijd, af en toe een slokje is beter dan in een keer, want dan komt het er vaak uit. dus gewoon vaak een slokje aanbieden

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    O, dus toch doorgezet de ziekte. ORS is echt niet te drinken, dus ik snap wel dat ze het niet wilt. Je kunt er wat dixap bijdoen. En het is beter om af en toe een slokje te geven dan 1 plons in een keer, want dat geeft een prikkel om weer te spugen. Je kunt ook boullion maken, misschien dat ze dat wel wilt. Beterschap.

7. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Wij hebben vorige maand precies hetzelfde gahd met onze zoon. Zaten om 1 uur 's nachts bij de hap. Hij was uitgedroogd maar net niet erg genoeg om opgenomen te worden.

Zijn toen met ors begonnen iedere tien minuten 5 cc en dat langzaam opbouwen.

Inderdaad een beetje diksap bij doen voor de smaak.
    En we hebben dit met een 5 cc spuitje in zijn mondje gespoten. Wel dan richting wangzak rustig erin spuiten.
    Hij liet dit prima toe.

Onze zoon dronk verder niets maar dit vond hij wel lekker.
    Doodat je kleinere hoeveelheden geeft spuugde onze zoon ook minder.
    We hebben dit ruim 24 uur gedaan en zijn toen met kleine beetjes flesvoeing begonnen en dat langzaam weer gaan opbouwen.
    Niet te snel willen gaan.

Succes en beterschap met de kleine.
    Hopelijk wordt het snel mooier weer zijn we van deze verkoudheids/ griep ellende af.

8. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik doe het ook altijd met een spuitje.
    Elke 10 minuten een beetje.

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Oxbow: hou het even goed in de gaten.
    Hebben ze bij haar hersendruk gemeten? Daar kunnen ze misselijk van worden en spugen.
    Hopelijk is het gewoon een griep en knapt ze snel weer op!
    Ors gaf ik hier in de fles of idd met een spuitje.

10. oxbow

oxbow Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties.
    Heb ondertussen de fles weer geprobeerd en ja hoor ze heeft 70 cc op.
    Ze begint dus weer te drinken en ook is ze niet meer zo suf en benauwd als gisterenavond en vannacht.
    Wel heeft ze nog koorts, maar ook dat begint te dalen.

Ik ga nu duimen dat ze helemaal opknapt, want maandag hebben we een slaaponderzoek en volgens mij gaat dat niet door als ze ziek zijn.

Caruli: hersendruk is in januari gemeten en was toen goed, maar ik hou het in de gaten, maar het is in dit geval echt van een zware verkoudheid, tegen bronchitus/luchtinfectie aan.
    Hoe gaat het met jou kids? met mitchel alles goed?

11. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    er bestaat ors met een tropical smaakje

met een spuitje idd.

lieten hem liggen op het aankleedkussen en gaven het hem dan op die manier

Deel Deze Pagina