afbreken medicijn?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door dramaqueentje, 8 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    HOi lk,

Ik had vanochtend een diarreeremmer nodig omdat ik weg moest en niet kon afzeggen, maar geef 3x per dag bv en dat mag eigenlijk niet in combinatie met dat medicijn.

Vanmiddag vervang ik de bv sowieso door een flesje, maar kan ik zonder problemen om een uur of 22.00 zelf voeden?

Worden medicijnen afgebroken of moet ik het er uitkolven? Ik kolf nl heel erg weinig melk dus zou dan wel heel vaak moeten kolven...

Groetjes!

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Ik denk dat je na de diarree remmer gewoon kan voeden. Als je me de naam van het middel geeft kan ik het voor je opzoeken.

Ieder medicijn heeft een bepaalde halfwaarde tijd. Dat is de tijd waarin de helft van het middel is afgebroken. Ik vermoed dat de halfwaardetijd van de diarree remmer kort is.

Vanavond kun je sowieso weer voeden en kolven is niet nodig, als het voor jouw borsten niet nodig is.

Laat je me de naam van het middel even weten?

3. dramaqueentje

dramaqueentje Bekend lid

26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt! Poeh zeg... pak van mn hart... was al bang dat het funest zou gaan worden voor de productie omdat ik nadat ik een poosje medicijnen moest slikken met veel pijn en moeite terug ben kunnen gaan naar combineren....

Ik heb het even opgezocht...

ze zijn van kruidvat eigen merk met... hier komt het:

2mg loperamidehydrochloride per capsule

en er staat nog bij dat onder de 24 maanden geen loperamide mag...

4. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Loperamide is veilig bij borstvoeding. Code L2 voor de kenners. Er komt maar heel weinig van in de moedermelk terecht.

Bron: Medications and Mothers Milk Fourteenth Edition 2010 Thomas W. Hale.

Deel Deze Pagina