Hier even een vraagje. Onze dochter is nu 7 weken. Sinds 3 weken weten we nu dat ze verborgen reflux heeft, in erge vorm. Ze huilt echt veel en slaapt overdag bijna niet. (Alleen in de maxi-cosi wil ze nog wel eens slapen, maar dat wil ik niet te vaak. Die houd ik voor als ze echt helemaal op is en alleen nog maar kan huilen). Verder hebben we met haar de volgende klachten: - Huilen bij de fles: eerste helft gaat goed, daarna drinkt ze bijna niet meer, maar wil nog wel drinken lijkt het - Huilen ná de fles - Héél veel winden - Stinken uit mondje - Onrustig - Slecht slapen. Als ze moe is en in slaap valt, is ze elke 5 minuten weer klaar wakker - Tong uitsteken - Overstrekken? Hoofd naar achteren, armen omhoog - Vaak de hik - Blaast belletjes/slijm - Hoesten We dikken de voeding in met nutriton, bedje staat schuin en sinds 2 weken krijgt ze elke dag 7,5 ml nexium. Het leek even iets beter te gaan, maar nu is het weer 3 dagen helemaal mis. Het huilen (eerder krijsen) doet ze weer heel veel. Ze drinkt slecht en slapen overdag zit er bijna niet meer in. Vanmorgen de huisarts gebeld en kan daar morgen terecht. Zijn er mensen die nog meer tips hebben? Ik vind het zo zielig voor haar...
Helaas herkenbaar! Hoe gaat het met de krampen vind je? Nutriton hoe is de reactie daarop? En heb je ook verandering gezien met medicatie?Nog meer onrust?Mijn oudste kon niet tegen medicatie. Ik heb hier ook een kleintje van bijna 17 weken en helaas dezelfde ellende weer die we ook bijna 6 jaar geleden hadden met ons andere dochter en waar jij nu ook mee zit. Ik heb deze jongste haar lichaampje pas weer een beetje rustig gekregen door een tijdje aan de pepti en later nutramigen te gaan, Helaas bleef de onrust door de reflux en de johannesbroodpitmeel (pure versie) maar ze ging wel weer ineens overdag kleine slaapjes doen. Dagen gehuild 16 uren per dag, slaapjes van 2 x 10 minuutjes overdag en pas om 23.00 dood moe in slaap vallen. Blegh ellende. Met de nutramigen kwam alles een beetje tot rust. Ik ben met 3 maand gestart met nutrilon AR en zag in principe weinig verschil, dus geen kma. De onrust blijft er nog steeds helaas. Ze krijgt omeprazol. Ik zou als ik jou was gewoon eens de overstap maken naar een pepti of nutramigen om te kijken hoe ze daarop reageert! Ik kwam erachter dat onze dochter er toen heel goed op reageerde, alleen na 1,5 dag zaten we op de eerste hulp omdat ze stikte in haar eigen zuur, slijm en voeding. Dus het MOEST weer ingedikt worden en ja hoor daar was de onrust weer. Mja geen andere keus. Nu nog niet.
Sterkte, zo zielig voor die kleintjes. Onze dreumes had heel erg reflux klachten (daar was niets "verborgen's" aan). Wat ons er doorheen heeft geholpen is de draagdoek. Na elke voeding in de doek, kleine beetjes voeding, dus geen te volle maag. Sterkte!