Jullie kindje na de geboorte meteen meegenomen?

Discussie in 'Prematuur' gestart door Jusi, 9 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Straks onder het eten had ik het hier met mijn man over.
    Ik zei namelijk dat ik bij een volgende zwangerschap, en dus bevalling, mijn kindje wél meteen op mijn borst wil hebben.
    Maar nu vroegen we ons af, wordt ook elk kindje die prematuur/dysmatuur geboren wordt, meteen meegenomen door de kinderarts? Ik bedoel, mag geen één prematuurkindje na de geboorte meteen op de borst gelegd worden?

Ik vind het namelijk echt heel erg dat ik Kenji nog niet eens goed heb kunnen bekijken na de geboorte. :(
    Ik weet niet eens hoe hij eruit zag toen, ik kreeg hem terug toen ie helemaal in doeken gewikkeld was.
    En kort daarna is ie weer meegenomen, om in de couveuse te moeten liggen.

Ik hoop dat iemand een antwoord voor me heeft! :)

2. veronique1985

veronique1985 Actief lid

29 sep 2008
    183
    0
    16
    hoi hoi,
    ik heb mijn dochter 2 tellen op mijn borst gehad toen de navelstreng werdt doorgeknipt en toen daarna 2 tellen ingewikkeld in folie papier ze werd daarna ook meteen meegenomen.
    ik vondt het ook vreselijk dat ik haar nieteens goed vast mocht houden en dat ik daarna alleen in de verloskamer was zonder man en zonder kind.
    hoop ook dat dit nooit meer gebeurt.

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#3 Ons Kleintje, 9 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2010
    Hoi, mijn zoontje werd geboren met dachten we 27+6 maar hij bleek ouder te zijn. Hij werd direct na de geboorte op mijn buik gegooid (terwijl de artsen de navelstreng doorknipten), viel er bijna vanaf. Ik heb hem toen vastgepakt en kon hem bekijken, hij huilde 2 keer en toen werd hij meteen meegenomen. In totaal denk ik 3 seconden dat het heeft geduurd. Na ongeveer een dik half uur werd hij de kamer ingereden in couveuse om naar de couveuseafdeling te gaan. Ik werd toen gehecht en mijn man was inmiddels gearriveerd, hij was samen met mijn ouders naar het ziekenhuis gereden, te laat voor de bevalling omdat ik zo`n snelle bevalling had. Mijn man mocht meelopen met mijn zoontje in de couveuse naar de afdeling. Ik was blij dat hij mee kon gaan en kon kijken of onze zoon niet perongeluk verwisseld werd met een ander kindje. Toen ik hem voor het eerst zag op de afdeling zag hij er anders uit qua kleur dan direct na zijn geboorte, en was hij al alweer 3 uur oud.
    Toen mijn man meeliep met de couveuse kwamen ze op de gang mijn ouders tegen, dit vond ik heel bijzonder.
    Mijn broer was inmiddels gearriveerd, ik dacht echt Huh hoe komt die hier nu? het ziekenhuis was nogal een eind van onze woonplaats af namelijk. Ik heb een heel goede band met mijn broer en we hebben nog even over de bevalling gepraat. het gekke is dat mijn broer het allemaal heel eng heeft gevonden en ikzelf op dat moment totaal niet, zat echt op mijn roze wolk, superenthousiast was ik (vooral omdat ik wist dat mijn zoontje levend was geboren, ik was vooral bang geweest voor een doodgeboorte) De bevalling had ook maar 2 uur en 10 minuten geduurd.
    Toen mijn zoontje werd meegenomen door de artsen vond ik dit heel logisch, het is een heel kwetsbaar kindje. dat zie je ook aan de apgarscore, die is 5/7/9
    Als ik hem langer bij me had gehouden was ik waarschijnlijk zelf zenuwachtig geworden!;)
    Ik hoop natuurlijk dat de volgende wel lekker bij mij mag komen liggen, dit is echt een droom voor mij.
    groetjes

4. miffy11

miffy11 Niet meer actief

heb mijn dochter 10 min vast mogen houden voordat ze naar couveuse afdeling ging. (geboren met 33.1, maar wel apgar van 9/10/10)

5. Ons Kleintje

ja die paar weken maken echt een supergroot verschil, houd je bijna niet voor mogelijk.

6. miffy11

miffy11 Niet meer actief

heb je helemaal gelijk in! 11 weken is erg vroeg zeg! gaat alles goed met hem nu? bijna jarig, spannend hoor!!!

7. Ons Kleintje

Ja super goed, hoeft sinds deze week ook niet meer naar de kinderarts. ze vonden dat hij het boven gemiddeld doet, vinden wijzelf ook, maar we hebben er minder verstand van natuurlijk.
    we hebben ontzettend veel mazzel gehad. dat besef ik me maar al te goed en dan zie je jullie moeders van een prematuur, die weer opnieuw zwanger zijn, dat lijkt me reuze spannend/ niet leuk spannend.
    maar ja mijn gezin is nog niet compleet dus in de toekomst zullen we zeker gaan proberen voor een tweede, groetjes

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb Sam na de spoed ks niet mogen vasthouden, zij is met 30.1 week geboren. En met een hele goede apgar score, dus daar lag het niet aan.

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb mijn zoontjes die 3 maanden te vroeg zijn geboren ook niet gezien, pas na 3 uren ongeveer. Ik heb een keizersnee gehad dus heb een hele tijd op de uitslaap kamer gelegen. Wel hadden de artsen beide jongens direct op de foto gezet en die foto kreeg ik wel gelijk.

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Quinten is geboren met 35+3 en mocht na de geboorte even bij mij liggen, ik denk ongeveer 10-15 minuten, wel samen onder van die bubbeltjes folie, de couveuse en kinderarts stonden al wel klaar, maar aangezien hij direct goed huilde mocht hij nog even blijven en heeft mijn man de navelstreng doorgeknipt en de vk daar foto's van gemaakt. Toen was het toch echt tijd voor hem om de couveuse in te gaan. Mijn man heeft toen samen met de verpleegster Quinten naar de couveuse afdeling gebracht en is ook bij hem gebleven. Ik ben toen gehecht,heb ondertussen een (verplichte) kop thee gedronken en even snel gedoucht. Hij is om 20.00 geboren en om 9.15 was ik alweer bij hem op de couveuse afdeling.
    Hij had een apgarscore van 9,9,10 dus erg goed.

11. miffy11

miffy11 Niet meer actief

stom, dat heb ik inderdaad gelezen ja (en zelfs nog op gereageerd)! zwangerschapsdementie waarschijnlijk.. wel erg fijn hoor, dat hij het zo goed doet!!

moet zeggen dat ik vanaf 24 weken tot 33 ongeveer continu in de stress heb gezeten, voor mij ook een reden om te zeggen dat ik nu echt wel begin te twijfelen of ik hierna nog een keer zwanger zou willen raken. nu gaat het gelukkig goed (bijna 35:D), maar die schrik van de eerste keer gaat niet zomaar weg.
    (zeker niet toen ik eindelijk een beetje rustiger begon te worden en 3 dagen later werd opgenomen in het ziekenhuis)
    voorlopig gaan we het maar even hier bij houden en lekker genieten met ons 4tjes straks.

12. Ons Kleintje

Oja, die foto! ik kreeg hem volgens mij na mijn eerste bezoek zodat ik kon kolven en hem zien.
    prachtige foto is er toen gemaakt!

13. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    1e was 5 wk te vroeg, mocht der 10 min bij me houden

14. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Onze jongens zijn geboren d.m.v. een keizersnede onder volledige narcose. Heb ze dus niet eens geboren zien worden. Pas 3-4 uur na hun geboorte heb ik ze voor het eerst kunnen zien. Maar zoals Kleintje al schrijft kon ik er toen nog niet zo mee zitten. Het moest zo gaan, dat was het beste voor de kinderen.
    Later heb ik het er wel wat moeilijker mee gekregen.

15. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Damien is met 36 weken geboren en ook prematuur.
    Hij mocht wel bij me blijven omdat het meteen heel goed ging met hem.
    Hij heeft zeker een half uur bij me gelegen voor de kinderarts hem ging controleren.
    Voor de bevalling hadden ze het wel over denkelijk de couveuse in enz...maar dat is nooit nodig geweest.
    Denk dat het heel verschillend is!

16. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Mijnm zoontje is met 27+5 geboren en ik heb hem niet gezien. Pas na 24 uur heb ik hem gezien, omdat ik eerder niet kon gaan omdat ik te ziek was. Mijn man heeft hem na 5 uur mogen zien, eerder hadden ze hem niet stabiel.

17. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja klopt volgens mij krijgen alle moeder die foto voor het kolven. Ik lag op een kamer met nog 3 meiden en allemaal hadden we een foto van onze kleintjes.

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

Pfff pas na 24 uur, dat lijkt me wel heel erg moeilijk hoor. Hoe gaat het nu met je zoontje?

19. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb esmee denk 5 minuten op mijn borst gehad.
    mijn man mocht ook niet de navelstreng door knippen dat moest allemaal snel gebeuren ivm de streptokokkenbacterie.
    esmee is toen na die ongeveer 5 minuten dat ze bij me was onderzocht en gelijk naar de couveuse afdeling gebracht omdat ze direct aan het infuus moest.

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik lees al dat het heel verschillend is.
    Ligt natuurlijk ook aan de reden van vroeggeboorte, gewicht enz.
    Maar bedankt voor jullie antwoorden. :)

Deel Deze Pagina