hallo allemaal, ik geef nog steeds bv aan mijn dochter die nu bijna 7 maanden is. ik vind het moeilijk te combineren met het vaste voedsel dat ze krijgt, vooral omdat dat steeds meer wordt en ik het idee heb dat ze ook nog flink zuigbehoefte heeft. dan wil ze ineens niks meer eten en als ik haar dan vastpak, hapt ze meteen richting mijn borst. en als ik haar aanleg, drinkt ze meteen flink veel! honger heeft ze dan wel, maar geen trek in een hapje.. ik ben benieuwd hoe andere mama's dat doen in combinatie met bv? dit is haar eetpatroon op dit moment: is dat voldoende? of te weinig? 7.00 bv 10.00 bv (daarna een kort slaapje) 11.00 of 11.30 een fruitje met daardoorheen een liga (50 ml) 12.00 een half tot 1 sneetje brood met boter 12.30 bv (daarna weer een kort slaapje) 15.00 0f 15.30 groentehapje ( 50 ml) 15.30 of 16.00 papje van bv met rijstebloem (50 ml) 18.30 bv 19.30 bv 3.00 bv en dan begint het weer opnieuw..
Het is nog bijvoeding, dus zolang jij het op deze manier prima vind is het dat ook. Wil je dochter na een paar happen liever aan de borst, lijkt me dat helemaal prima. Mijn dochter heeft alleen vaste tijden voor de bijvoeding. Tussen 10 en 11 fruit in stukken met BV als toetje, tussen 14.00 en 15.00 een boterham met boter en BV als toetje, en tussen 18.00 en 19.00 groente in stukken met BV als toetje. Eind van de dag de laatste voeding tussen 20.30 en 21.00 en dan naar bed. Daar tussenin krijgt ze zoveel BV als ze wil, ik vind daarin alles prima.