Krijgt mijn dochter wel genoeg??. Flessen of cc per voeding.

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door pnirmal, 7 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hoi hoi een vraagje. Mijn dochter van zes en halve week heeft moeite om haar fles leeg te drinken.
    Idd snap er ook de ballen niet van, hier onder het verhaal wat ik ook net plaatste bij de feb mama,s 2010.

Omdat Karishma vanacht door heeft geslapen gaan we vandaag ook uit komen op 5 flessen. Maar het zou betekenen dat ze nu 1.50 per fles zou moeten. Dat gaat ze echt niet redden. Wel net geprobeerd en zonder verdikkingsmiddel voor het spugen. En wat doet ze idd spugen. Dus toch dan maar 5 flessen van 1.35 maar weer. Krijgt ze dan wel genoeg vraag ik me nu dus ook af, 5 keer 1.35 is 6.75 en dat drinkt ze ook niet volledig op dan komt ze uit op ongeveer 600 cc per dag is dat genoeg?. Denk dat ik deze vraag maar eens hier gaat stellen aan de voedingsdeskundige misschien kunnen ze me verder helpen ook qua het spugen. Wat niet te veel is maar toch zonder verdikking aardig wat is totaal.

Dus mijn vraag is. Door gaan met verdikking johannespitmeel? En dan groter gat gaan maken in fles of wat dan ook.
    Of er mee stoppen en het zo laten wat ze na de voeding terug spugd soms valt het wel mee. maar soms is het tot de volgende voeding vaak zo dat ze steeds een beetje terug geef. Ik hoor het wel;). Al vast bedankt groetjes Patricia

O ja me dochtertje was twee weken geleden bij het cb 3810 gram en ga er van uit dat ze zeker wel 300 gram is aan gekomen, Hoe ik dat weet nou nummer een luier gaat bijna niet meer dicht hihi.
    Poepen gaat ook goed plassen en volgens mij heeft ze bijna geen last van haar darmpjes

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Je kindje mag wel 800 ml per dag drinken, dat is wel maximaal hoor, het ene kindje heeft meer nodig dan het andere kindje. Belangrijk is dat je kindje goed groeit. wanneer een kindje de grotere hoeveelheid niet goed aankan, mag je ook 6 voedingen van 135 aanbieden. Je kunt wel proberen of een 3-standen speen werkt bij de dikkere voeding. Wanneer een kindje veel spuugt kun je zeker doorgaan met de voeding dikker maken.

Groeten Eveline

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Bedankt voor het advies. Ze drinkt nu een dag of vijf vijf voedingen.De ene voeding drinkt ze wel 165 cc en de andere rond de 120 a 140 dus het gaat goed, het is alleen lastig om de vijf voedingen te delen over de dag aangezien ze slaapt van s avonds rond negen tot de andere dag rond 7 in de ochtend, het lukt wel maar is echt krap aan om aan de vijf flessen te komen, je snapt me probleem wel denk???. Moet eerlijk zijn ben blij als ze rond 5 uur in de ochtend komt haha. dan kom ik wel aan de vijf flessen.

Nu probeer ik de vijf toch tot het bed tijd te geven en dan krijgt ze soms iets te snel achter elkaar
    dus 7,10.13.17 en dan rond negen de laatstse maar is verdomt lastig. zeker als ze door slaap. Wel erg fijn maar je snapt het proleem??? Groetjes Patricia

Deel Deze Pagina