Hallo sinds enkele dagen wil mijn dochter van bijna 7,5 maanden 's middags haar fles niet meer. Ze krijgt normaal ong. te eten in dit schema.. 07:00 120/4 melk 08:00-09:00 90/3 melk met 4 scheppen bambix ergens tussen 09:30-12:00 een gepureerde appel en peer of iets van die hoeveelheid fruit met 1/2 liga 13:30-14:30 180/6 melk 17:00-18:00 warme eten en af en toe een toetje (yogurt met soms wat diksap en soms naturel). 22:00-23:00 bambix avond fles . Als ik haar brood aanbied stikt ze er elke keer in dus dat durf ik niet meer te geven nu. Soms krijgt ze een klein stukje eierkoek en over de dag heen gewoon water in de tuitfles, deze drinkt ze soms helemaal leeg en een andere keer laat ze hem staan. De middag fles wil ze de ene keer helemaal niet en soms 100 soms 150 het verschilt per dag heel erg. (hangt niet samen in evenwicht met het water wat ze drinkt.) Is dit voldoende melk/vocht per dag? Is het eenprobleem dat ze nog geen brood of andere dingen met stukjes kan eten? Alvast bedankt.
Je kindje heeft in deze leeftijd ongeveer 600-700 ml opvolgmelk per dag nodig. In totaal mag je rekenen 120 ml per kilogram lichaamsgewicht per dag aan vocht totaal. Het ene kindje kan eerder brood eten dan het andere kindje hoor. Het makkelijkst kun je daar mee beginnen door hele kleine stukjes brood te weken in opvolgmelk. Groeten eveline