Problemen met darmpjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Esther15, 9 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Hallo,

Precies 15 dagen geleden op 25-3-2010 is onze geweldige zoon geboren. Hij is echt ongelooflijk makkelijk en zo braaf, tevreden en vrolijk dat het bijna akelig wordt.
    We hebben echter 1 probleempje met hem.
    Hij krijgt flesvoeding en nu kwamen zijn darmpjes de eerste dagen niet goed op gang. Hij had echt pijn gewoon van het duwen en persen, maar er kwam maar niks van ontlasting uit.
    Na 3 flesjes gegeven te hebben met een druppeltje olie (door kraamzorg gedaan) en nog geen resultaat te hebben gehad alleen maar meer krampjes, raadde onze verloskundige aan om johannesbroodpitmeel door zijn flesvoeding te doen.
    Nu is dit eigenlijk bedoeld om spugen tegen te gaan, maar het maakt het eten dikker en blijkbaar de ontlasting zachter.
    Nou dat gebeurde dus ook en een aantal dagen ging het helemaal geweldig. Tot hij ruim 2 dagen geleden opeens diarree kreeg en sinds gister echt weer pijn heeft een uur na de voeding.
    Dus vandaag heeft hij 2 flesjes zonder het meel gekregen en 1 flesje met een half schepje omdat ik het ook niet gelijk wil afbreken. Ik weet niet of dit goed is.
    Hij heeft er gewoon weer last van en ik vind het verschrikkelijk om hem met zoveel pijn te zien.
    De huisarts is vanmorgen geweest voor het eerste onderzoek en volgens hem ziet hij er geweldig uit en doet het minstens net zo goed.
    Maar een echt advies over zijn darmpjes heb ik niet gekregen en ik weet ook niet helemaal hoe ik dit kan veranderen zodat hij geen pijn meer heeft.
    Hij krijgt de voeding van het Kruitvat eigen merk en dat staat volgens onderzoeken toch hoog aangeschreven wat ik heb kunnen vinden. Dat is ook de reden dat ik die voeding heb gekozen want de prijs boeit me niet als het mijn mannetje helpt.

Mischien dat u tips heeft om mijn kleine Desley te helpen want ik vind dit echt verschrikkelijk.

Alvast hartelijk dank voor de reactie.

Groet Esther

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Esther,

Er zijn speciale voedingen voor kindjes met moeizame ontlasting en krampjes, het kruidvat heeft ook een speciale voeding. Vraag anders je CB naar ervaringen die zij hebben met deze voeding, misschien is het iets voor je zoontje.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina