Dames, graag vraag ik om jullie advies. Sinds een paar dagen (deze week) wordt ons zoontje van bijna 6 mnd klok slag om 4 uur in de ochtend wakker. eerst gaat ie brabbelen, maar daarna krijsen brullen tot dat je hem oppakt. ik weet niet meer wat ik moet doen. Hij slaapt al 2 nachten dus bij ons in bed van half 5 tot dat we wakker worden. Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe heb je het aangepakt/opgelost?? Desperate Mom...
Hem even aan de borst laten drinken of een flesje melk geven misschien een idee? Dat hebben wij altijd gedaan zogauw ze wakker waren. Dan daarna weer lekker slapen met zn allen, en als er niet meer geslapen werd door 1 van de kleintjes en de ander wel sliep, dan ging er vaak 1 van ons naar beneden, zodat de andere konden slapen.
Ik zou ook een flesje/borst geven hoor. Soms hebben kindjes groeispurtjes en dan hebben ze extra melk nodig ook snachts. Sterkte!
Jelle heeft dat ook gehad en vaak was het maar 1 of 2 nachten en dan sliep hij weer doortot 7.45/8.00. Idd even een groeisprutje en ze hebben wat meer nodig. Hij kreeg dan gewoon zijn ochtendfles en dan in de loop van de ochtend een extra stukje fruit ofzo zodat hij toch wat meer binnenkreeg. En je merkt snel genoeg of je kindje eraan went of niet. Ik kan niet precies uitleggen hoe maar ik had Jelle nogal eens rap door... En dan liet ik hem meestal maar gewoon miepen tot hij weer in slaap viel. Voor de duidelijkheid: Geen krijsen of iets dergelijks maar gewoon zeuren... Vaak was dat 1 nachtje en dan was de boodschap weer duidelijk.. De nacht is om te slapen...
Ook toevallig, hier ook een meisje van 6 maanden die klokslag om 4-5 uur in de ochtend alles bij elkaar brult. Bij ons duurt het nu al haast 5 weken, en we zitten er aardig doorheen dat kan ik je wel vertellen. Ik lees dus even mee, misschien zijn er goeie tips.
Dag Mieperdepiep, wat grappig ja.. maar ehh, 5 weken Ik begrijp heel goed dat jullie er doorheen zitten..wij hebben hier dus deze week mee te maken..en het is echt slopend! zou het de 26 weken sprong zijn??? maar zoals je zegt klokslag 4-5, best wel apart eigenlijk.. nou ik hoop dat er goeie tips komen voor ons
Hi Ghaze, nou ik hoop het eigenlijk wel dat het een sprongetje is. Maar kunnen die sprongen dan zo lang duren?? Van de vorige sprongetjes hebben wij trouwens niet veel gemerkt. En inderdaad apart, het lijkt wel of ze een ingebouwde klok hebben ofzo hahaha.
Ik kijk soms in het boekje oei ik groei, en daar zitten sprongen bij die best wel lang duren.. maar ik weet het niet zeker..ik zal voor de zekerheid vanavond wel ff kijken.. maar ik zat dus aan een sprong te denken. Nou hopen dat het vanavond beter gaat!!
Ja, wij hebben dat boek ook, alleen nog geen tijd gehad om te lezen Ghaze, slaapt jullie zoontje wel meteen weer nadat jullie hem getroost hebben? Bij ons duurt dat namelijk een tijdje en soms lukt het helemaal niet meer
hij ligt bij mij op mn nachtkastje!! als ik ff de tijd heb, neem ik wat dingen door.. Hij was vannacht rond 4 uur wakker, eerst lopen babbelen, maar toen krijsen en brullen.. mijn man kon hem niet troosten, hij bleef maar huilen.. uiteindelijk bij ons bed naast mij ging hij liggen, want dat wilde hij ook niet, liggen! ik maar de hele tijd ssss lekker slapen zeggen, een slaap liedje zingen. volgens mij was het iets over 5 uur.. Maar laatst moest manlief naar beneden, want meneertje was echt gewoon klaarwakker.. en ik zag het ff niet meer zitten (moest werken namelijk). dus hebben ze een uur beneden gezeten samen daarna ging hij wel weer slapen in eigen bedje.. nou ik wens je heel veel succes en hoop dat prinsesje gauw weer in ritme komt..
Wij hebben dit ook rond 6 maanden een paar nachten gehad. We hebben altijd gereageerd op het huilen. Naar binnen, over de bol aaien, speen geven, toestoppen, muziekdoosje aan en weg. Als dat niet werkte, even eruit, precies hetzelfde systeem. Een enkele keer duurde het wat langer maar meestal ging hij gewoon weer verder slapen. Flesjes ben ik ver vandaag gebleven omdat ik inderdaad bang ben dat hij heel snel doorkrijgt dat hij 'lekkers' krijgt in de nacht. We hebben wel een keertje een beetje water gegeven.. was ie snel van genezen (vond ie toen nog niet lekker). We waren er met een dag of 5 vanaf.
Goedemorgen Mieperdepiep.. hoe is het gegaan vannacht?? Bij ons ging hij best laat slapen, we waren bij schoonouders..hele ritme was weg!! maar hij huilde best vaak, maar duurde kort..een keer ben ik bij hem geweest en speentje gegeven. maar op zijn gehuil verder niet gereageerd, het duurde ook kort elke keer.. gelukkig en om half 8 was ie wakker!!
Hoi! Fijn dat jullie zo'n goeie nacht hebben gehad!!!! Bij ons ging het vannacht ook iets beter, ze huilde ( miepte ) wel een aantal keer, maar inderdaad speentje erin en ze sliep weer verder. En vanmorgen om kwart over 7 werd ze pas wakker. Ben zelf ook iets meer uitgerust nu
zou inderdaad niet opeens een flesje of bv gaan geven want dan ben je verder van huis af hoor, raakt ie aan gewend... overdag zorgen dat ie genoeg te eten krijgt lijkt mij meer een oplossing!!!
ja dat is wel zo..maar kreeg dus dinsdag van het CB te horen dat ik nog maar 600 cc opvolgmelk mag geven en dat is best weinig, want hij eet nog niet echt groente en fruit. vind ie nog niet zo lekker. hij krijgt een x per dag pap, dat vind ie heerlijk, maar voor de rest moet ie het doen met melk.. Het was vannacht ook krijsen rond een uur of 1..heb toch wel een flesje gemaakt hij dronk het in een keer op..had dus blijkbaar niet genoeg gehad overdag!!..maar ja..we moet zien een ritme te krijgen en hopen dat ie wat meer vast voedsel gaat eten..
ja inderdaad meer vast voedsel en tja ik geef bv dus mijn meisje krijgt gewoon zoveel als ze nodig heeft ik vindt het ook zooo stom van die opvolgmelk niet, dat ze maar zoveel cc mogen hebben? mischien maar opvolgmelk voor hongerige baby`s gaan gebruiken? of jhbpm ofzo.... ach en mischien is het maar een fase... succes!!!
Raar advies van het Cb.... Ik vind 600cc melk wel erg weinig, zeker omdat je zegt dat hij nog niet echt gewelidg groente en fruit eet. Ik zou dat Cb lekker laten kletsen en naar mijn kindje kijken. Hij gaat echt vanzelf wel meer van zijn bijvoeding eten en dan gaat er vanzelf een fles af. Van de opvolgmelk mogen ze 800cc op een dag hebben en het is echt geen drama als je daaroverheen gaat voor een keer. Wij zijn met Jelle met 5 en een halve maand begonnen met bijvoeding en daar kon echt nog geen fles af met 6 maanden. Jelle heeft tot de 9 maanden nog een fles om 23.00 uur gehad omdat hij het anders gewoon niet redde in de nacht, en nu is hij bijna 2 en krijgt om 19.00 ook nog een flesje pap ander shebben we 's nachts ook drama en daar heb ik gewoon geen zin in. En als dat op deze manier te voorkomen is... Wie ben ik dan om het niet te doen?? Echt Ghaze, hij gaat vanzelf meer andere dingen eten en dan gaat die fles er wel af...