Welke hoeveelheid eten van fruithapje

Discussie in 'Voeding' gestart door lindabreusers, 27 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

9 feb 2008
    337
    0
    0
    Gisteren zijn we begonnen met het geven van een paar lepeltjes fruithapje (appel)
    Bas vond het echt heerlijk en het kon hem niet snel genoeg naar binnen gaan.

Nu zeggen ze dus altijd dat je moet beginnen met een paar lepeltjes. Dat hebben we ook gedaan, maar hoe gaat het verder in zijn werk? Moet Bas iedere dag een lepeltje meer totdat hij uiteindelijk een heel potje op kan? Of hoe gaat dat?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Kindjes moeten een beetje wennen aan nieuwe smaken en dat betekent dat veel kindjes niet direct grote hoeveelheden eten... Jouw kindje (net als die van mij) vindt het duidelijk lekker. Doe nog een beetje rustig aan maar je hoeft het echt niet lepeltje voor lepeltje op te bouwen. In principe is 125 gram een beetje de richtlijn bij 4 maanden.
    Het wordt trouwens vaak aangeraden te starten met groenten omdat dit minder zoet is waardoor ze minder makkelijk 'kieskeurig' worden...

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Volgens mij is het zo dat je gewoon fruit en groente kunt geven, zolang ze er maar geen fles voor laten staan. Tot de 6 mnd zeker is de melk de hoofdvoeding en halen ze daar eigenlijk alles uit wat ze nodig hebben. In fruit en groente zit gewoon wat minder aan vitaminen en mineralen als in flesvoeding.

4. Quincy23

Quincy23 Actief lid

10 jan 2008
    142
    0
    0
    Ik ben ook begonnen met een fruithapje met 4 maanden.
    eerst een beetje en steeds wat meer.
    nu 1 maand later eet hij 1 potje op een dag. Of 2 stuks fruit geprakt. Hij krijgt de helft in de ochtend en de andere helft in de middag. ik kan ook wel 3 potjes geven aan hem want hij vindt het heerlijk en blijft dooreten.

5. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

9 feb 2008
    337
    0
    0
    Bas vind de potjes met fruit erg lekker. Gisteren heeft hij niet zoveel op omdat hij last heeft van zijn oorontsteking, maar nu met medicijnen gaat het beter. Zo goed zelfs dat hij vandaag al een heel potje in één keer op heeft. Als ik een tweede gegeven had dan had hij die ook nog opgegeten. het kon hem niet snel genoeg gaan.
    We zijn zondag pas begonnen en nu 2 dagen later al een heel potje.

Is dat normaal? En is dat erg dat hij (naast zijn 5 flesjes, of 4 van 210) dit opeet?

6. Quincy23

Quincy23 Actief lid

10 jan 2008
    142
    0
    0
    bij ons ging dat ook zo snel.
    het gaat er ook heel snel in.
    volgens mij is dat niet zo erg als hij maar genoeg melk binnen krijgt.
    fruit is er nog maar voor bij.

Deel Deze Pagina