Hoi Eveline, Léonie is nu 10,5 maand oud en groeit goed, doorgaans altijd vrolijk en energiek. Nu is ze sinds vorige week zaterdag al het drinken aan het weigeren, wat we ook geven, diksap, melk, opvolgmelk, thee..noem het maar op..drinken wil ze niet! Wel wil ze pap, fruithapje met diksap aangelengd en op zich het eten ook wel. (met veel afleidingsmanouvres, zingen en gek doen) Afgelopen maandag is ze heel ziek geweest, 39.5 koorts gedurende de hele dag zo ongeveer. Naar HA geweest maar niets geconstateerd. (het drinken gaven we inmiddels via een spuitje rechtstreeks in haar mond.) Je snapt wel dat je met zo'n "ziekdag" geen zin hebt in eten maar drinken zal toch moeten..nee dus. Inmiddels is het zondag en nog steeds wil ze niet drinken. Alle denkbare bekers en glazen hebben we uitgeprobeerd. We gebruikten altijd de Avent tuitbekers met klepje en dat ging redelijk goed. Zonder klepje schud ze de fles zo heen en weer dat het door het hele huis ligt maar niet in Léonie haar buikje Vandaar een fles met klepje. Momenteel is dit haar eetschema: 7.00 pap van 200 cc opvolgmelk 9.30 / 10.00 uur fruithapje met hele verkruimelde Liga 12.30 eerder 2 boterhammen, maar laatste dagen 1 boterham (voorheen met flesje thee, vandaag heeft ze er fruithapje naast gekregen om maar ocht binnen te krijgen) 17.00 uur Warm eten met schaaltje volle yoghurt (zo'n 120 cc schat ik) 19.00 uur normaliter flesje opvolgmelk, goede nacht uit speenfles waar ze zo'n 100cc van dronk, laatste tijd 50 cc en tegenwoordig dus niets uit fles en dus beetje pap gegeven (gisteren +- 100 cc pap opgegeten en vandaag +- 50 cc pap opgegeten.) Heb ik twee vragen aan je: 1 Heb jij suggesties of ideeen waarom ze niet wil drinken (het is niets medisch) én hoe we het haar toch weer kunnen doen? (aanleren?) 2 Is ons schema ok, of zouden we daar verandering in moeten aanbrengen? Ik hoop echt dat je me een (beetje op weg) kunt helpen, want ik ben inmiddels radeloos. Het eten en drinken is een ware strijd geworden, tot huilen aan toe (zowel baby als ikzelf)