Ik zit er doorheen....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lautjuh85, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Mijn dochter van bijna 2 slaapt zo licht. Ze wordt bij wijze van een scheet nog wakker. Als wij s'avonds naar bed gaan en doen de deur van onze slaapkamer dicht dan is het meteen brullen. Ze wordt overal wakker van, maakt niet uit hoe laat het is. Mijn zoon van 4 is de laatste tijd ook aan het spoken en daar wordt ze dus ook wakker van. Maar ze is meteen zo overstuur en zit dan keihard te gillen en te brullen. Het gevolg is dat ze overdag haast niet meer speelt en alleen maar naar bed wil. Dan slaapt ze wel goed. Ik doe haar expres maar 1x naar bed want anders wil ze s'avonds niet slapen. In de avond naar bed brengen is ook altijd een probleem. Altijd is ze overstuur. We hebben alles al geprobeerd. Muziekje, ander bed, andere kamer, warme melk voor het slapen. Niks helpt. Ik ben het echt even zat en vraag me af hoe we dit patroon kunnen doorbreken. Dit gaat al een dik half jaar zo. Heeft er iemand tips? Het lijkt haast wel of ze erop ligt.

2. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Poeh, wat lastig voor jullie en voor haar!
    Het eerste wat mij te binnen schiet als ik je verhaal zo lees: misschine een klein lampje aan op haar slaapkamer? Je schrijft dat ze meteen overstuur is als ze wakker wordt. Misschien blijft ze met een beetje licht rustiger en lukt het haar zelf weer in slaap te vallen.
    Heeft ze een knuffeltje in bed?

3. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ik deed dan iets aan op haar kamer wat een constant geluid had, in de zomer bijv de ventilator, daar sliep ze lekker op, en ze hoorde andere geluidjes minder. Maar ik begrijp dat je nu geen ventilator aan zet.. ;)
    In de avond nog zachter doen, al eerder douchen, beneden tandenpoetsen, zo door gaan naar bed, deur open laten staan, zodat je die niet meer open en dicht hoeft te doen..? Maarja zo went ze natuurlijk nooit aan geluid.
    Misschien overdag toch wat langer laten slapen, want hoe beter ze overdag slapen, hoe beter ze snachts ook slapen, is mij altijd vertelt.

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Dit wilde ik ook schrijven.
    Eerst zorgen dat ze de oververmoeidheid kwijt raakt en haar 's ochtends wat eerder naar bed doen en later op de dag nog weer. En dan kun je over een paar weken langzaam afbouwen naar 1 slaapje.
    Zo zou ik het doen. Sterkte Laura.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Inderdaad iets op de kamer zetten dat zorgt voor een constante ruis. Hier werkt een luchtbevochtiger bv goed (in de winter is dat net iets handiger dan een ventilator :))

6. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook zeggen laat haar overdag wat langer slapen, dat heeft ze schijnbaar echt nodig.

Wij merken hier dat wanneer Lino een middag nauwelijks heeft geslapen (omdat we iets leuks zijn gaan doen etc.) dat hij in de nacht ook vaak wakker wordt. Dat terwijl veel mensen dan vaak zeggen, wat zal het mannetje lekker slapen, hij is nu wel zo moe.

Not dus, overdag goed slapen, is hier het recept voor een goede nachtrust :)

7. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    @SportySteenbok: we hebben inderdaad een lampje ook al geprobeerd. Zo 1 die steeds van kleur veranderd. Maakte geen verschil

En toch meer laten slapen overdag?! Ben zo bang dat ze haar ritme omdraait. Er zit opzich wat in dat die oververmoeidheid weg moet door overdag meer te laten slapen. Ben zo bang dat ze dan s'nachts weer geen oog dicht doet. Tis het proberen waard natuurlijk. Als baby sliep ze overal doorheen, maakte het haar niks uit, maar nu!! Man man...de zachtste geluidjes staat ze direct rechtop in bed te brullen om mama.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat al gezegd wordt: overdag toch langer of vaker laten slapen. Ze is nu ws oververmoeid, dat ze zo gemakkelijk wakker wordt, en juist beter uitgerust zijn, zal dan zorgen voor beter slapen.
    Je merkt vanzelf of het werkt of niet, (houd het wel even een week of 2 aan, niet over 1 nacht ijs gaan ;)). Maar als het niet werkt, stop je weer.
    En als het wel werkt, merk je ook vanzelf weer wanneer ze minder slaap nodig gaat hebben overdag.

Deel Deze Pagina