Hoi hoi, ik heb een vraagje over mijn zoontje van 5 maand. We maken ons zorgen om hem omdat hij heel slecht drinkt. Hij zou van het consultatiebureau 4 flessen van 210 cc mogen drinken. Dat krijgt hij nooit op en daarom geven we hem 180 waarvan hij zeker 30 tot 60 cc laat staan. Soms nog wel meer. Hij drinkt nooit een fles leeg. Hij krijgt ook een fruithapje. Hoewel we het idee hebben dat hij het erg lekker vind hoeft hij daar ook niet veel van. Hij slaapt overdag goed en veel. 1 dag per week op het kinderdagverblijf slaapt hij een stuk minder. Overdag is hij goed alert, lacht, speelt maar is wel erg gehecht aan zijn speen. Snachts slaapt hij normaal gesproken door maar doordat hij ziek is geweest was hij vaak en veel wakker. Hij heeft erg veel gehoest, ontstoken oogjes, ontstoken keel, koorts maar lijkt nu wel wat beter. Ik weet niet hoeveel hij weegt, is al een tijdje geleden dat we voor de laatste keer gewogen hebben. Alvast bedankt voor je antwoord
Hoi, Het is in ieder geval belangrijk dat je kindje 500 ml opvolgmelk per dag drinkt voor de vitamines en mineralen. Voor de groei kan alleen het CB aangeven welke hoeveelheid goed is voor je kindje. In deze leeftijd komt het vaker voor dat kindjes minder goed drinken. Groetjes Eveline