Hey dames, toen mijn zoontje 4 maanden was begon ik met bijvoeding. Hij wilde er toen niets van weten en ik ben er toen weer mee gestopt. 2 weken pauze en toen weer begonnen. Lukte nog steeds niet echt. Soms wel aangeboden maar hij at dan (bijna) niets. Nu sinds een ruime week hapt hij alles weg wat ik hem aanbied. Ik kook alles zelf, geef licht verteerbare groenten en soms een beetje aardappel. Maar hij heeft nu heel erg last van krampjes. Gisteren heeft hij behoorlijk veel gehuild en gisteravond kon hij er helemaal niet van slapen. Uiteindelijk is hij met een kruik op zijn buik naast mij in slaap gevallen. Ik heb hem vandaag niets gegeven, met het idee dan geef ik hem voorlopig (om te wennen) om de dag. Maar ik weet niet of dit een goed idee is. Mijn idee was dus om de dag, dan 2 dagen wel, 1 dag niet enz. Maar is dat niet verwarrend. Misschien is het wel verstandig om hem bijvoorbeeld voorlopig 2 lepeltjes te geven, dan 3 etc maar wel elke dag. Of is dit bij alle kindjes in het begin zo en dat over een paar weekjes over? Kortom, ik weet niet zo goed wat wijsheid is, wat zouden jullie doen? Ik geef trouwens verder alleen borstvoeding op verzoek. En hij is nu bijna 6 maandjes.
Kan het komen door de aardappel? Dan misschien eerst een tijdje nog alleen puur groente geven? Mijn zoontje is een moeilijke poeper en had in het begin ook buikpijn en weer moeite met de ontlasting als hij aardappel kreeg, dus dat rustig opgebouwd.
O ok, nu je het zegt.....zou best kunnen. De eerste dagen toen ik alleen groente gaf had hij inderdaad veel minder krampjes. Gek dat ik de link zelf niet heb gelegd. Dankjewel olifantje, ik ga het proberen.
Gewoon weer even helemaal terug naar de basis. 3 dagen lang dezelfde groente aanbieden en pas daarna weer wat nieuws. Dan kan je precies zien waar de reactie op komt. Als er een aantal groentes goed gaan dan kan je 3 dagen aardappel proberen door een groente heen waar hij niet op reageert en die hij lekker vind. Milde groentes zijn: wortel, courgette, pompoen, bloemkool, broccoli enz. Succes, hopelijk gaat het vanzelf beter. Zou de aardappel de komende weekjes gewoon nog even weg laten.
Mijn zoontje verdraagt nog steeds bijna niets! Van brood krijgt hij kramp, en van aardappel en bloemkool ook (en voor veel andere voeding is hij allergisch). Ik ben toevallig voor het weekend bij de diëtiste geweest en die zegt: langzaam opbouwen. Voorlopig met brood stoppen, zijn darmen zijn daar blijkbaar nog niet klaar voor. Een klein beetje aardappel gaat wel goed, dus ik moet het bij dat beetje houden. En nieuwe voedingsmiddelen per 3 dagen introduceren; de 1e dag 1 theelepel, de 2e dag het dubbele en de 3e dag een eetlepel. Als dat dan goed gaat kun je hem dat vaker geven. Maar zodra je merkt dat hij kramp krijgt moet je stoppen óf minderen.
Dankjewel voor je reactie Het ging steeds moeizamer en steeds meer krampjes, dus ik ben 3 dagen gestopt en heb alleen borstvoeding gegeven. Vandaag weer begonnen met wortel en ging prima gelukkig. Nu weer rustig opbouwen..... Ik hoop dat het met jou zoontje ook snel beter wordt.