spugen na laatste fles

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Liesben, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

#1 Liesben, 31 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jan 2012
    Ik heb een vraag. Mijn zoon, Eelco, is vandaag precies 16 weken oud en heeft het syndroom van Down.
    Hij drinkt al tijden 5 flessen van 200 ml (180/6). Dat ging altijd goed. Maar de laatste tijd heeft hij er een handje van om zijn laatste fles (rond 2200 uur, we moeten hem hier echt wakker voor maken) bijna geheel uit te spugen. Zo ook gisteren. En ik had hem na de fles nog bijna 10 minuten omhoog gehouden, hij was in slaap gevallen tegen mijn schouder. Ik leg hem in bed, ga de fles schoonmaken en toen ik om het hoekje keek lag zijn hele fles er al weer uit...Na zijn bedje verschoond en hem gewassen te hebben is hij gaan slapen, tot ongeveer 0500 uur vanmorgen...hij had toen dus praktisch gezien zijn laatste fles rond 1730 uur gehad.
    Nu denk ik dat ik misschien eens kijk wat er gebeurd als ik die laatste fles weglaat? Op het CB zeiden ze dat dat nog niet moest..maar ja als hij hem telkens uitspuugt?
    Misschien dat ik hem overdag wat meer kan geven (210/7)?.
    Ik denk dat ik ook nog wel even met het CB overleg, maar wilde graag wat meer meningen.
    Hij is verder niet ziek, geen koorts. Hij had gisteren iets dunnere ontlasting, maar gewoon twee luiers, dus geen diarree. Nu is hij ook gewoon vrolijk en ligt naast me te kletsen. Hij is hooguit wat snotterig, maar dat is hij chronisch volgens mij...

Oh ja, hij woog vorige week 6690 gram en was 62,5 cm.

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik heb inmiddels contatc gehad met het CB. Zij raden aan om de fles van 2200 uur te verminderen naar bijv 150/5, en dan wat rijstebloem erbij. Ik ben benieuwd. Ik ga vanavond maar eens 120/4 geven, enige eigenwijsheid kan me niet ontzegd worden ;)

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Fijn dat je ook alweer contact hebt gehad met het cb. 5 x 200 ml is een gemiddelde hoeveelheid. De een drinkt wat meer de ander minder. Het belangrijkste is dat je zoontje tevreden is en goed groeit. Misschien dat het cb dit adviseert zodat er niet te veel tijd tussen de voedingen komt te zitten? Beneden de 4 maanden is het advies niet langer dan 10-12 uur tussen 2 voedingen te laten.
    Kijk even hoe het gaat!
    Groetjes Angelique

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Nou, we hebben gisteren 120/4 gegeven, en hem daarna heel even tussen ons in gehad. Maar hij heeft niet gespuugd! Wel werd hij om 0400 uur wakker vannacht. Dus vanavond ga ik 150/5 met 1 schepje rijstebloem proberen.
    Bedankt!

Deel Deze Pagina