gele prut!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by twinny, Jun 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Hoi meiden

Heb een beetje rare vraag.......... of raar, eerder lastig te omschrijven!

Zoë heeft bij de haar aanzet van het voorhoofd een soort van gele prut uitslag zitten. Ziet uit als schilvers, maar ze zitten niet los en krijg ze ook niet weg gewreven. Tis op een paar plekken onder het haar.

Dacht dat het misschien was, omdat na het wassen van het gezichtje 's morgens, ik de haar grens niet goed afgedroogd krijg, omdat ze dat niet wil en wild gaat doen.

Herkent iemand dit en wat doe je er tegen? Hoe krijg je het 'schoon"?

grts
    twinny

2. Tweenie87

Tweenie87 Actief lid

Apr 26, 2007
    176
    0
    16
    Somewhere :)
    Heej,

Zou het geen berg kunnen zijn? Weet niet tot welke leeftijd ze dit kunnen krijgen? Mandy dr hoofd zit op het moment helemaal onder..

3. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi

Ik dacht dat bij berg ook loszittende schilvers waren, maar die heeft ze niet. Tis meer zo aangekoekt!

Wat doe je tegen berg?

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    het kan wel berg zijn hoor en kan goed vastzitten op het hoofdje. als alicia het had deed ik altijd een flinke scheut haar lotion op het haar en met een kam kan je het er dan zo van af schrapen. ik heb het een paar keer bij alicia gedaan en nu heeft ze nergens meer last van :)

5. Tweenie87

Tweenie87 Actief lid

Apr 26, 2007
    176
    0
    16
    Somewhere :)
    Ik heb van Zwitsal anti-berg pads gehaald en ik gebruik ook haarlotion van Zarqa..
    Smeer dr hele hoofdje goed in voor de nacht..'s ochtends was ik dr haartjes en dan ga ik er met een kammetje overheen...Flink schrapen af en toe..Ze zeggen dat het dan weggaat..Bij Mandy kom het en gaat het..De ha zegt dat ook als je er niks aan doet het vanzelf weggaat..Maar lekker fris vind ik het er niet altijd uitzien!

6. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    voor als je denkt dat een kammetje te scherp is
    kun je ook proberen met een anzichtkaart het er af te schrapen.

ik heb zelf 10 jaar terug heel erg hoofduitslag gehad met haaruitval en ik moest het van de huidarts dermatoloog insmeren met lotion en dan met de zijkant van een kaart of pinpas afschrapen omdat een kam te scherp kan zijn.

7. Niet meer actief

Klinkt toch als berg inderdaad, ons mannetje was ervan af en krijgt nu weer plekjes! bij mij viel het op dat wanneer er berg op zijn hoofdje zat er daarna heel veel haartjes gingen groeien. Enzo heeft nu een lekkere bos blond haar.

8. cam

cam Bekend lid

Dec 17, 2006
    572
    0
    0
    He hoi

Denk ook dat het berg is.

Nog wellicht een tip...mijn kraamverpleegkundige zei dat je ronddraaiende bewegingen moeten maken om de doorbloeding te stimuleren. Dit schijnt berg te voorkomen.

Mijn dochter heeft het nooit gehad, maar haar nicht heeft het weer ontzettend erg! Die is nu anderhalf, heeft weinig haar en weer helemaal haar hoofdje stuk. Ze gaan er op een gegeven moment ook aan krabben.

9. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Als ik het zo hoor moet ik ook maar eens haar voorhoofdhuid met lotion gaan insmeren voor de nacht! Maar ze heeft best veel haar, zal dus wel een vette boel worden hihi! Ga het morgenavond proberen, moet namelijk eerst nog ff lotionkopen! Welke merken vinden jullie het fijnst?

bedankt voor de reacties

twinny

10. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Klinkt als berg, ja. Het is onschuldig, dus je hoeft er in principe niets aan te doen. Daan heeft het ook gehad, en wij hebben gewoon de normale dingen gedaan (haren wassen, borstelen) en verder afgewacht tot het uit zichzelf over ging.

Groetjes, Wendy

11. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy heeft dit ook.
    Dacht eigenlijk dat het kwam van de lotion van zwitsal die ik op haar haar deed.

Ik was niet elke avond haar haar, maak het wel nat maar echt met shampoo niet.
    Dus dacht dat het daar door kwam.

Dus ik kan weer lotion gaan gebruiken, vind het toch wel lekker ruiken.

12. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik gebruikte antibergpads van etos of babyolie verdund met water op een wattenschijfje. meestal was wassen en goed afdrogen voldoende en hoefde ik niet te schrapen

13. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

May 13, 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    yep...berg.
    ik ben kapster geweest en heb t zelfs bij kinderen van een jr of 6-7 gezien.
    ik weet zelfs bij volwassenen die t hebben.
    als mn kleine meid wat hele kleine plekjes krijgt dan doe ik altijd als ze onderde douche/in bad gaat, dr haar goed nat.veel babyolie erop.heel goed inwrijven.ff laten zitten.met een fijne (baby)kam alle kanten op kammen (of een pasje erover schuiven)zodat je t ziet loskomen en door t haar heen ziet komen,en dan goed uitspoelen.niet te lang mee wachten want dan wordt t erger.
    niet elke kindj krijgt t hoor.ik ken er een die heeft er enorm last van.terwijl mijn kleine amper last heeft ervan.en ik gebruik ook die lotion....
    maar die olie moet je wel lekker dik erop doen.dat was je er toch weer uit...
    succes ermee

14. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

Feb 24, 2007
    530
    0
    0
    Onze kleine meid heeft er ook last van gehad. Op advies van CB 's avonds bij het naar bed gaan goed dik ingesmeerd met babyolie en de volgende morgen met een kaart de berg van de hoofdhuid afschrapen. Daarna haren wassen. Het ging er niet in 1 x vanaf, dus volgende dag zn weer herhalen.

Share This Page