Lust geen yoghurt

Discussion in 'Voeding' started by sukkie, Apr 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Vandaag voor het eerst yoghurt geprobeerd. Eerst van de lepel, ging niet zo handig. Toen dacht ik, ik probeer voor het eerst de tuitbeker. Lippen stijf op elkaar. Daarna gewoon in de fles, een slok en ze wou niet meer. Denk dat ze het te zuur vind. Wie heeft een tip hoe ik er voor kan zorgen dat ze yoghurt eet?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De kans dat ze yoghurt te zuur vindt is vrij klein.. ze weet namelijk helemaal niet wat zuur is en kent de smaak van yoghurt nog niet. Dat laatste is ook waarschijnlijk het euvel... ze moet gewoon wennen aan de smaak net zoals worteltjes, broccoli e.d. Blijven proberen dus. Je kan ook een keertje vanille yoghurt geven. Dit is zachter van smaak maar is wel halfvol (volle yoghurt is beter tenminste als je kindje geen overgewicht heeft). Een klein beetje roosvicee door de yoghurt of diksap kan ook maar ik weet zeker dat het daar niet aan ligt.

3. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Je hebt gelijk! Ze weet helemaal niet wat zuur is. Moet waarschijnlijk wennen aan de smaak. Inmiddels zijn we een paar uur verder en mistte ze ook de fles, wilde niet slapen. Dus ik denk dat ik nog maar even wacht met yoghurt en eerst uit moet zien te vinden hoe ik die fles eraf krijg bij de groentehap. Iemand een suggestie?

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De hoeveelste fles moet er af? Je kan op 5 of 4 flessen zitten of zelfs op 3...

5. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    de vierde fles hoort er af te gaan als ze groente met toetje krijgt. Dan zou ze dus op 3 flessen zitten

Share This Page