kitten en baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Oek oek, 10 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oek oek

    Oek oek Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Hoi

    Mijn vriend zit al een tijdje op een babypoesje te zeuren (mannen :rolleyes: )
    Ik zeg steeds dat ik dat niet wil, maar wil hem stiekem eentje kado geven, maar ik zit nog wel met 1 grote vraag: gaat dat wel samen met een kindje van bijna 4 maanden? Een katje heeft scherpe nagels, springt denk ik de box in.... eh.. zo zijn er vast nog wel meer dingen te bedenken. Het is de bedoeling dat ie dan vooral buiten leeft (we wonen op een plek waar die dan alle ruimte zal hebben. weilanden etc) maar om te wennen zal ie dan toch 6 weken binnen moeten blijven.
    Is dat niet een beetje lastig? iemand ervaring mee?
     
  2. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ikzelf fok katten en uit mijn ervaring kan je een kitten al heel snel dingen af leren, dus als jij niet wilt dat ie in de box gaat kan je hem dat afleren. Mijn katten zijn overigens heel lief voor mijn zoontje! Dus ik denk dat je het beste gewoon moet uit proberen of het werkt!
     
  3. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.328
    243
    63
    Noord-Brabant
    Mijn poezen zijn inmiddels al 4 jaar en durven nog niet eens in de buurt te komen. Zodra ze geluid of een beweging van Lianna zien, schieten ze al weg.

    Onze hond is een heel ander verhaal. Die is nu bijna 9 maanden en die kan niet bij haar wegblijven. We hebben de box ook verzet want in het begin kon hij met z'n pootjes op de rand gaan staan. Zodra dat er iemand op visite kwam ging hij heel beschermend in de box zitten. En als we haar de fles geven, likt ie constant d'r oortjes af.
     
  4. HappyLuna

    HappyLuna Fanatiek lid

    11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Wel vaak ontwormen (kittens zijn vaak via de moedermelk
    besmet met spoelwormen, die weer overdraagbaar zijn
    op kinderen!)!

    :(
     
  5. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Onze kat Tommy is echt een schat van een kat! Hij leeft eigenlijk vooral buiten! Maar komt met regelmaat thuis om een tukkie te doen! Ik heb Tom toen we hem kregen maar een week binnen gehouden en hij is nog nooit weggelopen! Ook hebben wij geen kattenbak! Hij doet zijn behoefte buiten. Hij komt nooit in de babykamer (ook niet als de deur openstaat) en toont geen interesse in de box! WEL vindt ie de baby leuk, want als ik laura haar flesje geef komt ie altijd tegen mij aan liggen zodat laura met haar voetjes bij hem kan! En dan doet ze hem lekker masseren met haar voetjes! Dus het kan wel, maar let op dat een buitenkat veel meer last heeft van wormen en je idd veel ontwormt, ik moet tom elke 3 maanden ontwormen en kijk ook uit met vlooien, frontline doet wonderen!
     
  6. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris was 3 maanden toen we hier een kitten erbij kregen! Het ging gelijk eigenlijk hartstikke goed! En met in de box springen e.d. meteen afleren! Plantenspuit is een geweldig afleermiddel! Nu Joris stukken meer beweegt e.d. komt onze kitten er de hele tijd bij! Joris pakt de kitten ook heel vaak vast en er zijn een paar keer geweest dat Joris de kat echt behoorlijk vastpakte en knijpte, maar ze laat alles toe bij Joris! Blijft ook dan gewoon zitten en begint te purren! Ik denk dat het dikke maatjes worden, de kitten en Joris! Is al leuk om te zien hoe Joris ook reageert op Plukkie! Kijkt en grijpt echt gericht naar pluk!
     
  7. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Wij hebben nu sinds een maand een kitten en het gaat eigenlijk heel goed. Het is alsof hij weet dat ie zachtjes moet doen. Met ons speelt ie met zijn nagels uit, maar als hij mijn dochtertje aanraakt doet ie dat met een zacht pootje.... Zo lief... Het is een groter probleem dat onze dochter hem af en toe hard pakt :) . Daar moeten we dus wel goed op letten.
    Verder is het gewoon superleuk! Ons meisje gaat helemaal uit haar dak als ze hem voorbij ziet lopen en begint heel hard te lachen als hij aan het spelen en rennen is. :D
     
  8. Oek oek

    Oek oek Fanatiek lid

    16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Oke dankjewel voor de reacties! *zal mn vriend wel blij mee zijn denk ik ;) *
     

Deel Deze Pagina