Flesvoeding baby 6 weken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Marleen1986, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen1986

Marleen1986 Actief lid

22 dec 2010
    121
    0
    0
    Verzorgende IG
    Overijssel
    Hoi allemaal,

Eventjes een vraagje over de hoeveelheid flesvoeding mijn zoontje krijgt.
    Vorige week ben ik met Luuk naar het CB geweest...hij dronk toen 6X120 cc . Maar die laatste dagen daarvan kwam hij steeds vaker voor een voeding.
    De kinderarts gaf toen aan dat hij al 5X150cc mocht hebben ( Luuk was vorige week 5130 gram) Maar dan gaat er natuurlijk wel 1 voeding af (in de nacht)
    Nu vroeg ik hoe ik dat doe als hij dan snachts komt voor een fles, want dat was hij gewend.. want dan zit ik overdag tot de laatste avondfles al op 5 voedingen... nu gaf ze aan dat het niet zo heel erg is om hem dan snachts eventjes een klein flesje van ongeveer 100cc te geven en die zou hij dan vanzelf wel laten vallen omdat hij overdag al genoeg krijgt.

Nu zijn we een weekje verder en hij komt 9 van de 10 keer gewoon snachts nog?? Krijgt hij nu niet veel te lang al teveel voeding?? Kan moeilijk teruggaan weer naar 6x120, want zijn maagje is nu grotere hoeveelheden gewend. (Alhoewel hij nu ook regelmatig 30cc in de flessen laat staan)
    Nog meer mensen met een baby`tje die `officieel` 5x150cc krijgen, maar ook de nachtfles er nog bij doen??

Sorry voor het lange verhaal!

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik zit ook op 6x 150 nu. En onze baby laat ook regelmatig wat staan. Wij moeders willen zo graag 5 flesjes van 150 geven maar de babys werken niet mee.... Ik heb maar besloten me niet te druk te maken. Als hij af en toe wat laat staan krijgt hij ook niet alles binnen toch? Dat zal hij in de nacht wel weer inhalen dan. Ik ga nu ook gewoon zo veel mogelijk voeden op verzoek (maar probeer uiteraard wel op te letten dat als hij alles op heeft ik niet na 3 uur weer geef maar alleen als hij heeft laten staan en hij echt honger heeft....

3. xxjoxx

xxjoxx Actief lid

5 nov 2011
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier geef ik ook 6x 150...en ze drinkt het allemaal op! hihi ik denk ook maar zo van dat ze het nodig hebben...komt vanzelf goed!

4. Kelly1312

Kelly1312 VIP lid

30 aug 2011
    5.930
    0
    0
    Bollenstreek
    Hier krijgt onze zoon 5x150. Overdags om de 4uur en 's nachts niet. Hij slaapt van 22.45u tot 06.00u

Toevallig vandaag bij CB geweest en hij weegt 5990 gram.

Zijn schema is 06.00u 10.00u 14.00u 18.00u 22.00u.

Hij krijgt dan wel gewone standaard voeding, gemengd met voeding voor hongerige baby's en een schepje nutriton erbij om het te verdikken.

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    He onze babies zijn even oud...

Is dat verdikken met nutriton om voller te raken ofzo? Ik red dat schema dat jij hebt bij lange na niet. Minimaal 6 en soms 7 flessen krijgt hij. Maar das wel standaard voeding en onze beeb weegt 5 kilo ongeveer...

6. Koon

Koon Niet meer actief

Nee, nutriton is tegen spugen.
    Het kán wat meer verzadiging geven omdat ze harder moeten werken om de fles leeg te drinken. Maar bij mijn zoontje maakt het niets uit.

Mijn zoontje dronk ook 6/7 keer toen hij 5 kg woog. Nu weegt hij iets meer dan 6 kg en drinkt 5 keer. Heeft hij zelf geregeld toen we van 120/4 naar 150/5 gingen. Soms kwam hij ook nog 's nachts en dan kreeg hij ook gewoon 150/5.
    (Nu overigens 3 flessen van 180 en 2 van 150, maar mijn zoontje is wat ouder dan jouw kindje)

Mijn zoontje groeide een aantal weken erg hard (qua gewicht) en wij zijn toen een schepje minder voeding in de fles gaan doen. Dus 150/4.
    Ik weet niet hoe jouw kindje groeit, maar als hij gewoon normaal zijn curve volgt, dan zou ik me niet te druk maken. Hij zit namelijk niet over het maximum (30 schepjes/1 liter voeding).

7. Marleen1986

Marleen1986 Actief lid

22 dec 2010
    121
    0
    0
    Verzorgende IG
    Overijssel
    Bedankt voor jullie reacties!

Luuk krijgt nutrilon Omneo Comfort. Deze voeding is van zichzelf al wat dikker, omdat hij erg veel spuugt anders. (eerst kreeg hij hypo allergeen met nutriton) maar in de nieuwe voeding zit gelijk iets tegen zijn krampjes etc.

Dus ik moet gewoon nog even doorgaan met 5x150 cc en dan in de nachts nog een flesje van 120cc ofzo?
    En de fles van 5x150 maakt in totaal bijna 170cc...geven jullie de volle fles? Of gooien jullie er dan wat uit zodat er 150 cc over blijft?

Luuk kwam namelijk vanacht weer voor een (extra) voeding..maar na die 100 a 120 cc bleef hij onrustig...heb hem dus bijna de volle fles gedaan....op dit soort dagen krijgt hij dan gewoon meer dan een liter voeding binnen....( omdat de 150cc voedingen in totaal bijna 170cc maakt) vind dit erg veel!??

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij geven gewoon nog 6x 150+5 en dit ws geen probleem. Soms drinkt hij zelfs 7 flessen, hij zit nu zelfs onder t gemiddelde quua groeilijn dus heeft tt echt nodig,

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ja en honger is honger toch? 150/5 is 165 aangemaakt dat x 6 = 990. Ik hou voor mezelf in de gaten dat ik de liter niet overheen ga en dan vind ik het wel best....

10. Marleen1986

Marleen1986 Actief lid

22 dec 2010
    121
    0
    0
    Verzorgende IG
    Overijssel
    Oke! Nou dan ga ik op deze manier nog maar eventjes verder, en zie ik wel wanneer onze kleine man de nachtfles laat vallen. Honger is honger inderdaad :)
    Bedankt voor het meedenken!

11. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    791
    116
    43
    Hier hetzelfde 'probleem'. nu op 5 x 120/4 + 1 x 150/5 (voor de nacht, drinkt ze meestal niet helemaal op). Nu komt mn meisje overdag weer vaker dus wil wel ophogen maar idd beetje 'bang' of ze dan niet teveel krijgt...
    Vorige week woog ze 4190 gram.
    Lees wel dat meer mensen hier op 6 x 150/5 zitten dus misschien maar proberpen, ze zal ze toch heus niet allemaal opdrinken..

12. Marleen1986

Marleen1986 Actief lid

22 dec 2010
    121
    0
    0
    Verzorgende IG
    Overijssel
    Wat een gepuzzel is het soms toch ook weer met die flessen en schema;s haha.

Hier lijkt het wel alsof mijn zoontje ondertusse inderdaad met 5x150cc genoeg heeft.......maar dit uit zich niet in het laten vervallen van de nachtfles :( hij laat bij veel flessen gewoon 40cc staan.. en soms 60!? Ik snap er niks meer van

Deel Deze Pagina