's nachts wakker....fles geven?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door xxNienkexx, 15 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

6 apr 2011
    256
    0
    0
    Hoi,
    Onze lieve dochter is bijna 10 maanden, 70 cm en weegt 8.4 kilo. Tot anderhalve week geleden was dit het schema:
    7 uur. Wakker en fles 180+6
    9 uur. slapen
    11 uur. Wakker
    11.15 uur. Brood met thee
    13 uur. Fles 180+6 en daarna naar bed
    15.30 uur. Wakker, daarna fruit en ook een kleine rijstwafel met thee.
    18.00 uur. Warm eten
    18.30 uur. Badje en daarna een fles 180+6
    19.00 uur. Naar bed

Natuurlijk sommige dingen wel eens een half uur eerder of later en soms krijgt ze smorgen ook nog wat fruit, maar dat is vooral als ze wat korter slaapt.

We volgen nu een nieuw schema. Op het advies van CB geef ik haar nu smorgens ook een broodje en geef ik wat minder melk. Tussen de middag krijgt ze soms een half sneetje brood extra. We bieden nu steeds 150+5 aan in de fles. Ze laat daarvan regelmatig 30cc staan.

Daarnaast zijn er vorige week ook tandjes doorgekomen.

Nu mijn vraag: Nu is het zo dat ze sinds vorige week ineens steeds tussen 4 en half zes wakker wordt met, volgens mij, honger....
    Wat kan ik haar het beste geven. Nu geven we een fles van 120...daarna slaapt ze dan weer verder tot 7 of 8 uur. En dan gaan we dus weer gewoon verder met het broodje en weer en fles...dus het 'nieuwe schema'.
    Wat kunnen wij haar snachts het beste geven? En wat kunnen wij nog proberen in ons schema van overdag? Is het misschien beter om smorgens te starten met melk en daarna pas een broodje te geven? Of misschien gewoon afwachten of dit een fase is...

Ik hoor het graag,
    Alvast bedankt!

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste xxNienkexx,

Slaapt zij niet meer door sinds haar nieuwe schema?

Je kunt de dag blijven starten met een flesje en hier eventueel pap aan toevoegen. Rond 11.00 uur kun je haar fruit geven en dan rond 12.30 -13.00 uur een boterham met een klein flesje melk. Rond 15.30 uur kun je haar een rijstwafel, soepstengel of babykoekje aanbieden met water, thee of diksap.

Mocht je aan het nieuwe schema niks willen veranderen, kun jij een paar schepjes pap aan haar avondfles toevoegen. Wellicht dat zij dan doorslaapt.

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina