welke flesvoeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door wennepen, 30 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Als onze kleine is wil ik flesvoeding gaan geven. Ik weet dat borstvoeding aangeraden wordt, maar ik gebruik zelf medicijnen voor mijn maag en darmen. Voor de zwangerschap ben ik overgestapt op andere medicijnen, maar deze werken minder goed. Ik wil dus graag na de bevalling weer overstappen op mijn oude medicijnen.

Nu waren wij bij een informatieavond waar een verloskundige, een kraamhulp en iemand van het consultatiebureau aanwezig waren en werd er kort gesproken over flesvoeding. Ze adviseerden als er ouders waren met allergieën om dan gelijk te starten met hypoallergene voeding.

Ik weet dat ik zelf als baby veel gespuugd heb en moeizame ontlasting had. (ik heb nu nog steeds reflux, andere maag problemen en chronische obstipatie) Nu kan ik zelf ook niet goed tegen verschillende voedingsmiddelen zoals tomaat, noten, vet eten. Ik ben hier niet allergisch voor (allergietest wees niks uit), maar mijn lichaam reageert op deze dingen door het eruit te gooien. Verder heb ik vroeger inspanningsastma gehad (toen ik ongeveer 10 jaar was tot 16 jaar), maar dit is nu zo goed als over.
    Mijn man heeft nergens last van, heeft geen allergieën en kan alles eten.

Nu vraag ik me af met welke voeding wij moeten starten. Ik zelf zat te denken aan bv nutrilon 1. Mochten er problemen ontstaan kunnen we overstappen op andere voeding. Maar nu adviseerden ze op die avond in het algemeen om te starten met hypo allergeen. Nu weet ik niet zo goed met welke voeding wij moeten starten.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

In jullie geval kun je voor de zekerheid ook kiezen voor een hypo allergene voeding.

Groeten eveline

3. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Hoi Eveline,

Ik begrijp dat we met de hypo allergene voeding kunnen starten, maar ik vraag me af of we ook met gewone kunnen starten. Mocht ons kindje daar dan op reageren ben je toch zo over gestapt?
    Want stel dat we met hypo allergene beginnen, wanneer maak je dan de keuze of je gewone gaat proberen?

Groetjes Wen

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Met een hypo allergene voeding kun je voorkomen dat je kindje een allergie ontwikkelt. Als je kindje allergisch reageert moet je echt een Intensief Hypo Allergene voeding gaan gebruiken. Wanneer er in een gezin allergieën voorkomen, is het belangrijk om de eerste 6 maanden een hypo allergene voeding te geven, omdat de darmpjes dan nog niet zijn volgroeit, daarna kun je kiezen voor een Standaard opvolgmelk.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina