discussie roosvicee / diksap

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by kleinvisje, Apr 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

Hallo
    op het kinderdagverblijf waar ik werk is er enige discussie omtrent wat beter gegeven kan worden
    diksap of roosvicee
    men stelt dat in diksap minder suikers zitten dan roosvicee en dit of puur sap aangelend met water beter is dan roosvicee. Zitten er in roosvicee inderdaad echte suikers? Op de flessen zelf kan ik dit niet terugvinden en staat geschikt vanaf 4 maanden, echter mijn gevoel zegt dat diksap beter zou zijn?? Hoe zit dat?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

In Roosvicee Orginal Aardbei, wat geschikt is voor kindjes vanaf 6 maanden, zit wel suiker. Wel geven zij aan hier minder (30%) suiker in zit dan in andere siropen/diksap. Er zijn ook speciale fruitdrinks voor kindjes vanaf 6 maanden waaraan geen suiker is toegevoegd en met een milde smaak.
    Verder kan je water, lauwe (vruchten)thee zonder suiker, verdund vruchtensap/groentesap tussendoor geven.
    Groetjes Angelique

3. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

zit er in diksap dan ook suiker? en is die hoeveelheid dan ook echt meer dan in roosvicee?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Over het algemeen zit er geen toegevoegd suiker in diksap. Ik heb hier helaas geen verpakkingen, maar je zou eens kunnen vergelijken in de winkel.
    Groetjes Angelique

Share This Page