Welke van deze 2 buggy's moet ik kiezen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MommyOwl, May 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

Jun 30, 2013
    735
    0
    16
    Wij willen een buggy kopen voor onze dochter van bijna 2. Het wordt een buggy voor gewoon erbij, want ze heeft al een goede kinderwagen. Maar die kinderwagen is nogal groot en soms is het gewoon even handig om een klein compact buggy'tje mee te kunnen nemen. Bijvoorbeeld wanneer ik naar de huisarts moet en zij even ergens moet kunnen zitten waar ze er niet zomaar uit kan kruipen. Dat soort situaties. Wanneer we weten dat we op pad gaan en een wagen willen gaan gebruiken, dan zouden we gewoon de kinderwagen meenemen.

Het hoeft dus echt geen superdeluxe buggy te worden. Gewoon rechttoe rechtaan. Een zitje met riempjes op wieltjes :D
    Nu heb ik 2 buggy's op het oog, maar ik weet niet welke ik zou moeten kiezen. Beiden hebben voor- en nadelen namelijk:

Prenatal - Kinderwagens en buggy's van alle merken online kopen! | PRENATAL.NL - Buggy's online kopen! | PRENATAL.NL - Prénatal - Prenatal buggy 1 stand
    Deze is lekker lichtgewicht en heeft een zonnekap. Maar hij oogt niet bijzonder stevig. En hij heeft ook geen boodschappenmandje onderin, die we bij de kinderwagen wel nonstop gebruiken voor ditjes en datjes.

Topmark Buggy Rio Zwart 1-Stand | Buggies | Baby-Dump
    Dit ontwerp lijkt een stuk steviger te zijn: vering in de wielen, padding in het zitje, foam op de handgrepen, anti-lek foam wielen. En, hij heeft een boodschappenmandje onderin, handig! Maar... hij heeft geen zonnekap.

Ik moet eerlijk toegeven dat, als die laatste ook een zonnekap zou hebben gehad, ik voor die was gegaan. Maar wij gebruiken de zonnekap van de kinderwagen best regelmatig, dus ik vraag mij af of ik het niet zou missen om een zonnekap op de buggy te hebben?

Welke vinden jullie dat ik zou moeten kiezen?

2. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Maar bij de buggy van Babydump krijg je nu toch een gratis parasol?
    Is dat niet voldoende?
    Denk dat je meer zon weghoudt met een parasol dan met een kapje boven.

3. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

Jun 30, 2013
    735
    0
    16
    Mijn dochter trekt steeds aan zo'n parasol en wil hem perse niet aan de wagen vast hebben zitten. Ik denk dus niet dat een parasol een optie is bij ons :( Tenzij er een manier is dat ik hem buiten haar bereik kan klemmen? (zonder dat mijn eigen zicht word geblokkeerd dan he :D )

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Ik zou gaan voor buggy met meer standen,
    Wij hebben chicco liteway 2 ideaal!

5. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Als ik het zo zie heeft die van de prenatal geen stevigheid in de rug, maar alleen stof. Dat is niet echt een aanrader. Wij hadden eerst ook een goedkope buggy, maar ook enkel stof. Dochter zakte elke keer onderuit en zat er zichtbaar niet fijn in. Zelfs geen kleine stukjes.

6. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Ik was zelf ook gaan kijken voor de Topmark maar uiteindelijk met de Qute thuisgekomen. Grote zonnekap, boodschappenmand, stevig zitje en ook nog een verstelbare rugleuning. Alleen wel 79 euro.

7. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,646
    1,252
    113
    randstad
  8. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ik zou eerder voor een andere buggy gaan, wij hebben de koelstra Simba t4 aangeschaft! Ook een grote zonnekap echt ideaal!
    De buggy is wel wat duurder! Maar een heel fijn ding

9. BVS

BVS Bekend lid

Nov 28, 2014
    797
    0
    0
    V
    De buggy waar je kind het beste in zit

10. Veera

Veera Niet meer actief

Bij kruidvat kun je een Bambino buggy kopen, die hebben wij.
    We hebben ook nog een Qute van 79 euro met zonnekap boodschappenmand etc, rijd ook veel comfortabeler. Maar de bambino hebben we dan als extra voor het makkelijk!
    Deze twee buggys die je noemt zijn niet echt luxe maar ook niet spotgoedkoop..

11. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,890
    628
    113
    Ik zou voor een andere buggy gaan, een die meer standen heeft en zeker een kap. Ik heb de Chico Liteway op mp gekocht. Zag er heel netjes uit en was €35.

12. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik heb een chicco lightway.
    Ideale eraan vind ik dat die helemaal plat kan.
    Word voornamelijk gebruikt bij de oppas. Wij zelf gebruiken altijd de gewone kinderwagen.

Share This Page