kapotte oksels iemand tips

Discussion in 'Baby en dreumes' started by vlaflip, Feb 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vlaflip

vlaflip Niet meer actief

toen chloë geboren is waren haar oksels al geiriteerd.
    dit trok gelukkig snel bij.
    We letten goed op met afdrogen,zodat het goed droog blijft.

Nu deed ik haar vanmorgen in badje en zag dat haar oksel wel goed rood en beetje kapot was.

Hier baal ik dan zo ontzettend van,want ik dacht dat we al zo goed aan het op letten waren.en dan is dit natuurlijk net zo'n dag dat mijn moeder hart het niet aan kan;)
    Het nu weer goed droog gemaakt en er sudo op gedaan.
    Maar herkend iemand dit? en hebben jullie tips zodat ik dit kan voorkomen. want ik vind het zo zielig voor onze kleine meid

2. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ja, mijn zoontje had dit in het begin, inderdaad goed droogmaken en als dat pijn doet, even met de föhn, natuurlijk niet te heet, droogföhnen. Daarna heb ik het met bepanthen ingesmeerd en het ging aardig snel over daardoor.

3. Brigitte77

Brigitte77 Actief lid

May 19, 2008
    374
    2
    18
    Limburg
    mij hebben ze verteld om er gewoon ouderwets talkpoeder op te doen.

4. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ondr de oksles heb ik geen ervaring, wel in de liesjes.
    Doe je nog ZO je best, zie je bij de volgende luier/schoonmaak sessie ineens dat de liesjes toch kapot zijn!
    Inderdaad, goed droog maken en sudo erop.... verder kun je er weinig aan doen, maar voel je vooral niet schuldig!

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Bij Jorja helpt talkpoeder het beste.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Persoonlijk zou ik liever voor een wat vetterige zalf gaan dan voor sudocreme. Sudocreme droogt de huid juist uit, wat ik niet zou willen. Hier ook een enkele keer zulke plekjes gehad in het begin met de tweeling, en deden er dan bepanthen op wat erg goed hielp. Talkpoeder lijkt me ook niet erg ideaal ivm inademen, erg slecht voor de (en je) longen.

Voorkomen kan je denk ik verder niet als dat je al doet met gewoon goed afdrogen. Wij hebben het overigens nooit meer gehad sinds we de kleintjes niet meer hebben afgedroogd met hydrofielluiers maar na het badderen/douchen in een grote badlaken nemen en dan lekker rustig samen gaan zitten en relaxen tot ze droog zijn ;) misschien is dat nog te proberen ;)!

7. meisje4

meisje4 Actief lid

Nov 21, 2008
    133
    0
    16
    hier ook al heel lang een rood streepje onnder beide oksels.
    dan weer een week goed en dan weer..
    zelfde in het nekje, dan weer rustig dan weer wat rood.

smeer ene dag en met bepanthen andere dag niets.
    ben wel steeds goed aan het droog maken, maar het zijn
    vervelende plekjes die steeds wat blijven.

8. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    de kraamverzorgster zei ook dat je badolie moet gebruiken en daarna goed afdrogen (deppend) en dan talkpoeder in de oksel smeren.... geen strakke rompers aan....

9. vlaflip

vlaflip Niet meer actief

dat schuldig voelen he dat is het m;)
    maar fijn om te lezen dat ik in ieder geval niet de enigste ben,en dat ik eigenlijk al doe wat de rest ook doet.

ik ga in ieder geval bepanthen halen want daar hoor ik wel meer goede dingen over

10. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Vette creme lijkt mij juist niet goed, gaat het alleen maar meer smetten zou je zeggen?
    Zo droog mogelijk is juist het beste...Dus talkpoeder.
    Of een beetje sudocreme..

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse had het wel eens een beetje onder zijn okseltjes, maar meer nog onder zijn (toen driedubbele onder)kin. :D

Voorzichtig wassen en daarna supergoed droogdeppen (niet vegen) en dan lekker met babypoeder. Werkte bij ons tenminste heel goed!

Maar meestal gaat het binnen een paar maandjes wel over hoor. Zijn echt van die beginnerskwaaltjes. ;)

Sterkte ermee hoor!
    Groetjes, Janet

12. Siesje

Siesje Actief lid

Jan 24, 2007
    430
    0
    0
    Wat ik begrepen heb, is het zaak om de huid droog te krijgen/houden. Eerst dus altijd goed deppend droog maken en dan met bijvoorbeeld zinkzalf een laagje smeren, zodat de huid daar droog of vet blijft.

Jenne heeft er ook last van gehad in haar okseltjes, in twee mega diepe plooitjes. De ene dag zinkzalf, de andere dag bepathem.

De laag zinkzalf combineerde ik op advies van de huisarts met een anti-schimmel-zalfje (miconazolnitraat ofzo).

Plekjes verdwenen als sneeuw voor de zon!

13. meertje

meertje Bekend lid

Sep 12, 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    smetplekjes moeten juist drogen dus dan is talkpoeder het beste.
    Juist geen creme of olie erop smeren want dan kunnen de plekjes niet indrogen.

14. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

Feb 21, 2007
    1,923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    goed drogen (deppen) beetje maizena erop en het is zo over :D

15. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    hier een exceem kindje die deze plekken heel erg had in de oksels liezen, knieholtes en vooral ook in de hals nek, dus bij alle plooien.
    Het zijn smet (nattende) plekken en die moet je dus droog houden.
    Ik heb van de ha zinkoxide pasta gekregen wat erg goed helpt. Dit is het zelfde principe als daro zinkzalf en sudocreme. al gaat dan mijn voorkeur uit naar de daro zinkzalf omdat de sudo soms wat korrelig kan worden,

sterkte ermee.

16. Maccy

Maccy Bekend lid

Dec 26, 2008
    513
    0
    0
    Zelfde probleem hier, alleen Bepanthen hielp. Ja, het is vet maar er komt toch bijna geen zuurstof bij. Het werkte bij mij iig goed, maar ik moest het ook geen dag vergeten.

17. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik heb ook bepanthen gebruikt.
    Op aanraden van de kraamhulp trouwens.
    Maar een heel dun laagje gebruiken!

18. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

Jul 17, 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Afdroggen + zinkzalf, werkt super hier!

19. mama juul

mama juul Lid

Dec 25, 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja Talkpoeder !!!
    Zeker als het smetplekjes zijn geen vettigheid....
    Wat nog wel eens wil helpen is een stukje katoen, een klein vierkantje tussen het okseltje doen zo kan het niet smetten.

gr mama juul

20. Skye

Skye Niet meer actief

Kyra had het hier aan het begin heel erg in de plooien van haar hals! Dan dacht ik het helemaal goed droog te maken, en dan toch ging het een beetje smetten. Ik deed er altijd gewoon lekker wat talkpoeder op en dat werkte perfect. Droger kan je het niet krijgen!

Share This Page