baby 3,5 maand drinkt flesje slecht leeg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door yossie, 27 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ons kleine mannetje drinkt sinds afgelopen vrijdag zijn flesjes erg slecht leeg. Hij laat vaak 100cc staan. Hij kreeg eerst 5x 200. Sinds zaterdag heb ik hem maar 4 flessen aangeboden, omdat ik dacht dat ze dan beter leeg zouden gaan, maar dat is dus niet het geval. Hij heeft hierop 2x doorgeslapen (hoewel hij vrijdag om 21.30 ook maar 40cc dronk en doorsliep) en 1x niet. Toen hebben we hem een fles gegeven waarvan hij maar 60cc dronk.

Hij drinkt nu iets meer als 500cc per dag, dus zit wel boven het minimum. Maar voorheen dronk hij zijn flessen redelijk goed leeg, liet de weer ervoor alleen af en toe 40 of 50cc staan, vermoedelijk omdat hij toch toe is aan 4 flessen (hoewel hij niet iedere nacht doorslaapt).

Verder groeit (of groeide) hij erg goed, vorige week heb ik hem gewogen en hij zat op 7,2kg.

Hij is wel verkouden, ik weet niet of dat de oorzaak is. Ik zorg wel altijd dat zijn neusje schoon is voordat ik de fles geef (dus sprayen en zuigen). Spruw heb ik niet kunnen ontdekken en een grotere speen (hij heeft nu nog de S van difrax) helpt niet, dit gaat te snel, en hij laat dan alsnog veel staan.

Ik wordt er redelijk onzeker van. Donderdag is pas het inloopspreekuur van het CB, dus dan ga ik daar heen, maar wat doe ik ondertussen?

2. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Mijn dochter had dit ook op deze leeftijd. Het schijnt vaak voor te komen rond deze leeftijd.

Mij is verteld dat ze anders gaan drinken (hoe precies dat weet ik niet) en dat ze daardoor opeens minder kunnen gaan drinken.

Het moet vanzelf weer goed komen :)

3. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    Hey hey!

Klopt idd wat Feilo09 zegt...

Hier hebben we er ook eens in de zoveel tijd last van.
    Idd een grotere speen proberen, gaat dat te snel, een nieuwe speen van dezelfde grote proberen...mss is de speen versleten.

Of wat langer tussen de flesjes laten (of voeden op verzoek i.p.v. vaste tijden). Na een paar daagjes komt het vaak weer goed...En anders gewoon het CB bellen...

Succes!

4. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te horen dat het vaker voor komt rond deze leeftijd. Ik hoorde ook al iets van dat ze rond deze leeftijd smaak ontwikkelen?! Moet nu echt moeite doen hem de minimale hoeveelheid te laten drinken. Ik wacht idd nog een paar dagen af, anders maar naar het CB.

5. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    Ik zou even een nieuwe speen proberen, en kijken hoe hij dan drinkt. Hier ging het dan ineens weer onwijs goed. Heb ook begrepen dat na 15/20 minuten hun zuigbehoefte afneemt. Dus als het speentje te klein is of versleten, zal de kleine vanzelf moe worden en niet meer eten...

En gewoon het CB of HA bellen, kijken wat hun zeggen, morgen is een werkdag, en als jij het niet vertrouwt, of je er niet prettig bij voelt gewoon op je gevoel afgaan!

Ik gaf mijn kleine al sinds 3 maanden een beetje rijstebloem door de laatste fles. (wordt niet aangeraden) maar hij keek en kijkt zo naar ons als wij eten...Ik begon met een half schepje, en nu zitten er 2 tot 3 schepjes door zijn fles.

Hihi, je kleine is wel groot, mijne is nu 5,5 maand en woog de laatste x bij het CB met 4 maanden, 6.7 kg. En wellicht wil die gewoon 5 x 180+6? En geen 4. Hoeveel uur laat je tussen de fles?

Deel Deze Pagina