Onze babyzoon is 6 maanden en wij hebben een dreumes van 22 maanden. Zij gaan vroeg of laat een kamer delen. Op zit moment vind ik het nog geen veilig idee om ze door te schuiven. 2 ledikantjes en een 1 persoonbed passen niet. Dus de dreumes (of dan inmiddels peuter) zal in het 1 persoonbed gaan en overal bij kunnen. Nu vind ik het nog geen veilig idee omdat de dreumes heel lomp kan zijn en ik de baby nog te kwetsbaar vind. Vanaf welke leeftijd is het veilig om 2 kleintjes bij elkaar te gaan zetten?
Interessant. Wil ik ook op den duur, maar nu echt te vroeg nog. Oudste is nog maar net 1,5.... En redelijk lomp (al bedoelt ze het lief haha). Aan mij heb je niks maar ik lees graag even mee. Ik denk dat we het pas kunnen en willen doen als de jongste 1,5 is. Dan is de oudste dik 2,5. Al is dat misschien nog te vroeg.....
Denk dat het erg van het kind af hangt, maar ik zou het zelf pas doen als de oudste een jaar of 4 is. Is twee ledikantjes geen optie? Dat je het eenpersoonsbed eerst nog niet neerzet?
Het 1 persoons bed is een Hemnes bedbank met mogelijkheid om uit te schuiven tot een 2 persoonsbed. Die is niet 123 uit elkaar te hebben, en dan nog neemt het veel ruimte in beslag. Ik had hem voor het voeden en ik moest toen snel zijn omdat ik hem supergoedkoop in nieuwstaat had. Er staat nog wel een commode, die bijna het formaat van een ledikantje heeft. Ik vind die nu nog te onmisbaar. Maar stel die is niet meer nodig en ik zet ze in 2 ledikantjes, dan alsnog is de oudste al weer wat ouder en behendiger. Een paar maanden terug probeerde hij al uit zijn ledikant te klimmen. Dus ik vraag mij af wat dat dan nog voor winst oplevert.
Moeilijk. Mijn oudste is nu net vier, maar eigenlijk zou ik zelfs haar nog niet vertrouwen 's nachts. Ze bedoelt het altijd supergoed met haar kleine broer, maar vergeet in haar enthousiasme wel eens dat het geen pop is. Al is het leeftijdsverschil bij jullie niet zo groot natuurlijk.