ons meiske MOET drinken...tips??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by francis78, Mar 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. francis78

francis78 Bekend lid

Feb 7, 2009
    832
    0
    0
    #1 francis78, Mar 7, 2011
    Last edited: Mar 7, 2011
    Hoi!

Onze jongste ( 16 mnd) is al bijna drie weken ziek. Eerst vreselijk hoesten en koorts, daarna kwamen de tanden en dat ging gepaard met 5 spuitluiers per dag en nu heeft ze buikgriep...
    Ze heeft af en toe een dag dat je denkt: Ja, ze is er weer, maar dat is de volgende dag weer over...
    Ze drinkt echt heel minimaal, we proberen van alles en ze krijgt al ORS, maar we krijgen het er niet in.
    Vandaag ben ik bij de HA geweest en die geeft aan dat we moeten proberen een keerpunt te bereiken deze week, anders moet ik eind van de week weer komen en gaan we verder kijken. Ze zit tegen uitdrogen aan...
    Ik heb van hem wel een aantal tips gehad, maar ik zoek eigenlijk nog tips hoe ik haar aan het drinken krijg...
    Wie heeft er een goed idee?

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

tja niet verantwoord misschien.... maar ons zoontje ( net 2 ) mag wanneer hij ziek is....eten en drinken wat hij wil.....

dit omdat ik bij mezelf merk dat wanneer ik ziek ben en alles uitkots ..... het enige wat blijft zitten het geen is waar ik ECHT zin in heb....
    als ik bijv vind dat ik brood moet eten omdat het "gezond"is ... spuug ik dit uit... maar wanneer ik echt echt echt zin heb ik kroket blijft het vaak wonderbaarlijk zitten :p

dus hier mag hij op het moment van ziek zijn echt eten en drinken wat hij wil.

dus bijv ook een glaasje ( kinder) cola.

( of probeer waterijsjes.... is ook vocht )

3. francis78

francis78 Bekend lid

Feb 7, 2009
    832
    0
    0
    @mejojo: Tja, zo gaat het bij ons ook, en dan maar even iets minder verantwoord hoor, dat halen ze wel weer in, alleen ze zit tegen uitdroging aan, dus ze moet nu!
    Ze eet nu vooral tucjes ( zout), vruchtenjoghurt en banaan, verder wil ze niks, maar ook dat is allemaal minimaal.
    Het gaat vooral om het vocht nu!

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Onze man heeft net een hele flinke buikgriep gehad, ongeveer een week lang spugen en diarree en had een dreigende uitdroging (ook zkh opname dreigde).

Hier was het echt lepeltjeswerk. Dus een theelepeltje vocht en dan 2/3 minuten wachten. Weer een theelepeltje, weer 2/3 minuten wachten, weer een theelepeltje, etc.etc. Dat was de enige manier om het erin te laten. Alles wat groter was dan een slokje, kwam er meteen weer uit.

Hier ook, als je ziek bent krijg je in principe alles (binnen kindernormen uiteraard...). Het was een beetje uitproberen. Hier 'dronk' Lucas aangelengde AA, drinkbouillon, cola zonder prik en ORS, de ene keer het een, de andere keer het ander. Soms vond ie de cola niks, maar wilde hij wel bouillon bijv.
    Waterijsjes is idd ook een goede tip! Desnoods die je zelf maakt...
    Lucas 'dronk' ook nog wel eens een paar slokjes van de straal onder de douche.

Wat ook nog wel eens kan helpen, is bijv. een cracker in kleine stukjes breken en die dopen in de bouillon, is lekker zoutig en dan krijgt ze toch vocht binnen.

Succes meid! Ik hoop dat het jullie gaat lukken!

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Hier bied ik ook alles aan als hij ziek is.
    En evt ook waterijsjes maken (van diksap ofzo).

Beterschap!!

6. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik weet helaas heel goed hoe je je voelt.. Emma is een slechte eter en drinkster.
    Maar het enige wat je kan doen is, alles aanbieden wat maar kan.
    Ors wilde ze ook niet en de hap luisterde amper naar ons maar we hebben gewoon doorgezet met drinken aanbieden en fruitsapjes/hapjes en uiteindelijk ging de buikgriep over en ging ze weer beter drinken.
    Heel veel beterschap.

7. francis78

francis78 Bekend lid

Feb 7, 2009
    832
    0
    0
    Bedankt dames!

Ik heb net ijsejes gemaakt, dus daar kan ik morgen mooi gebruik van maken.
    Ik hoop zo dat ze het zelf gaat doen en dat ze niet richting ziekenhuis hoeft...
    We blijven stug proberen, de aanhouder wint toch?

8. Popkoorn

en ook niet zo verantwoord....... voor de televisie...

en dan wanneer ze helemaal in de tv zit drinken uit een beker geven ( dus dat jij zelf de beker vasthoud)

zoonlief had dan nooit zo in de gaten dat hij dronk.... ( ja na 5 slokken ofzo.... maar zijn toch weer 5 slokken ;) )

9. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,082
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Weet niet of ze nog uit flessen drinkt? Maar als dit niet het geval is deze weer aanbieden. En misschien haar ns drinken geven als ze in bed ligt.. half slapend. ( in de fles dus,.. anders zo'n knoeiboel! ) Hier werd het dan direct leegedronken!

Drinken geven uit je eigen glas.. vaak interessant.. haar gewoon om het half uur kleine beetjes aanbieden ipv om de paar uur een grote hoeveelheid. Alle beetjes helpen.

10. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

Dec 27, 2009
    249
    0
    0
    Heb je al geprobeerd om de superzoete pakjes limo te geven? Die drankjes zijn heel zoet en dat vinden ze vaak wel lekker. Bij mijn zoon zijn de pakjes Shrek en Wicky favoriet.
    Hij is zes, een heel andere leeftijd dan die kleine van jou natuurlijk. Mijn dochtertje krijgt ze voorlopig nog niet, maar ik denk dat ik het in jouw geval wel even zou proberen.

11. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    tja , ik moet mijn zoontje antibiotica geven. De drank dus. En hij vindt het heel vies. Ik kreeg de tip om met een spuitje de ab in de wangzak te spuiten en dan in zijn gezichtje te blazen. Van het blazen gaan ze slikken.

12. marilouise

marilouise Niet meer actief

hier ook een jochie waarmee we aan het tobben zijn hij eet zoiezo al sinds vrijdag niet meer en drinken deed hij tot gisteren ook bijna niet nu weer wat meer maar hij zit ook tegen opname aan was gewoon uitgedroogd. zijn antibiotica van laatst gaven we met zo,n spuitje en dat vind die leuk om uit te drinken, misschien een idee, hier "eet " hij sinds gisteren van die dingen als knijpfruit helemaal vloeibaar, zit wel vocht in. verder waterijsjes maak steeds fruitsap van vers fruit ook wat vitamines en ik ga zo verder met een neiuwe dag verzorgen.

sterkte

13. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Wat sneu zeg, weet niet wat voor soort beker je hebt. Maar hier vinden ze het heel interessant om ergens anders uit te drinken.
    Dus ineens een beker met een tuit, of een pakje met een rietje.

Die tip van het spuitje is ook wel een goed idee. alleen heb je wel kans dat je het op die manier heel erg gaat afdwingen wat weer de verkeerde kant op kan gaan.

Heel veel sterkte hopelijk drinkt je kleintje snel weer!

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Nog niet verder reacties gelezen, dus misschien dubbel , maar hier probeerde we het altijd via een theelepeltje zodat hij iets binnen kreeg. En als ze fruit wilt dat geven, zit ook veel vocht in. Misschien dat het nog helpt om haar iets te laten kiezen uit de koelkast wat ze mag drinken (iets verantwoords), maakt het drinken misschien ook weer iets leuker.

Verder wens ik je veel sterkte

15. Popkoorn

even over het spuitje,

persoonlijk zou ik dat niet doen, het is gewoon dwingen wat je doet en een kind op de leeftijd van 16 maand begrijpt echt al wel dat je haar dan ergens toe drinkt, en dan word ze er misschien alleen maar bang van.

Wij hebben onze dochter van 7 maand ook gedwongen om zo te drinken, omdat ze bijna was uitgedroogd, 2 dagen later dronk ze nog helemaal niets, en toen we in het ziekenhuis kwamen werd ze ook meteen opgenomen. de kinderarts zei daar : nooit maar dan ook nooit iets forceren welke leeftijd een kind ook heeft,je bereikt er alleen maar het tegenovergestelde mee, een kind moet juist op het moment van niet lekker voelen.... kunnen weten dat mama er voor haar is en dus niet dwingt tot eten of drinken.

16. Popkoorn

ja omdat ze er van schrikken, in het ziekenhuis 2 weken geleden zeiden ze me ook dat niet te doen.... maar in de wangzak spuitgen, met de duim de kin naar boven drukken en met dan met de andere hand (of als je het kunt dezelfde hand ) onder de kin masseren, daar gaan ze ook automatische van slikkne.

17. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,304
    2,586
    113
    Emma was ook een slechte drinkster vooral als ze ziek was.
    Wat ze nog heel lang lekker vond waren babypotjes fruit.
    Daar zit ook veel vocht in en daar lepelde ik steeds een 1/3 potje van naar binnen.

18. kimv

kimv Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,055
    0
    0
    En met aanmaaklimonade door de ors (ja iedereen volgens de bijsluiter mag dit niet) maar het ziekenhuis doet het ook als je het er maar in krijgt. Niet dat dit bij ons geholpen heeft mijn kereltje 5 maanden moest aan de sonde. Heb nu wel ors met vruchtensmaak maar heb een erg eigenwijs ventje. Ik doe het wel eens met een leeg spuitje vind ie reuze intresant en dan drinkt ie in iedergeval iets. Ik doe het dan alleen als hij het ook goed vind anders niet. Ook heb ik een fles die je in kan knijpen dan kan ik ook een beetje in zijn mondje "spuiten". Heel erg veel succes en niet te lang wachten als het niet gaat want dan ben je verder van huis.

groetjes kim

ps bij ons kwam pas uit de bloeduitslagen dat mijn kind uitgedroogt was want hij bleef maar reageren op ons en ook nog steeds lachen.

19. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    en op een washandje laten sabbelen die je dan nat maakt? Of komkommer geven.

Ik heb verder geen tips, maar beterschap en ik hoop dat ze gauw weer opgeknapt is en er geen ziekenuisopname aan te pas hoeft te komen!!

liefs

20. marilouise

marilouise Niet meer actief

Met het spuitje is niet dwingen hoor ligt aan de manier waarop je het doet wij deden het heel zachtjes en hij zat dan goed te slikken we wachtten ook tot hij zelf aangaf meer te willen hij vond en vindt het een leuk spelletje en dan is het ook niet dwingen hoor

maat wij deden dan ook niet spuiten echt meer druppelen

Share This Page