Krijsen, krijsen en vooral niet drinken, baby 4,5 maand oud.. Wie raad?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Amigo1985, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

amigo, wat vreselijk zeg....ik las dat ie 4x domperidon krijgt...is dit het medicijn Motilium??

mijn zoontje heeft/had verborgen reflux, kreeg motilium en zantact, hielp ontzettend goed...totdat ie vanaf maand 3 ienens erge hevige buikkrampen kreeg...tijdens het dirnken aan de borst 2 slokken, loslaten en KEIHARD krijsen...bij cb paar x gezegd, ha...zeiden allemaal ja krampjes gaan over dit en dat...ik moest niet te heet en gekruid eten blaidebla...mn kind poepte ook niet goed...kreeg steeds microlaxeer...anyway...
    Ineens las ik dat van motilium kinderen ook extreme buikkrampen kunnen krijgen...ik ben direct gestopt en alles was over...
    Hij is er over heen gegroeid (de reflux)...heeft beide medicijnen niet meer nodig...

ik hoop dat je hier iets aan hebt

2. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

Hallo Amigo.

Weet je al wat meer....
    Jeetje wat een ellende he, arm kereltje is het..
    Wij denken aal jullie

3. namy

namy Lid

14 apr 2008
    43
    0
    0
    leidster
    den haag
    hallo amigo

ik lees je verhaal en herken veel van mijn eigen meisje 4 maanden oud ik ben zelf net thuis met haar uit het ziekenhuis ze dronk ook heel slecht soms maar 400 op een dag en ik had ook het idee dat ze pijn had in het ziekenhuis dachten ze aan een koemelkallergie en hebben haar ook op de neocate gezet ze wilde het absoluut niet drinken en blleeef maar huilen na 11 dagen
    bloed en ontlasting kweken was allles negatief terwijl het met haar achteruit bleef gaan ze spuugde en wilde niet drinken ook daar dachten ze aan reflux ze kreeg zantac ik eiste verder onderzoek maar ze weigerden ik moest van hun 6 weken geduld hebben want dan pas zou je resultaat zien maar omdat ik bleef aandringen
    daarna ben ik naar een ander ziekenhuis overgeplaatst waar ik met spoed een maagdarmonderzoek eiste omdat ik het echt niet meer zag zitten. want ze bleef ook maar huilen ook had ze bloed bij de diaree uit het onderzoek bleek dat haar hele slokdarm onder de zweren zaten vandaar al die pijn
    ze heeft nu al 3 weken een sonde om haar slokdarm te onlasten
    maar helaas wten ze nog steeds niet wat het is
    dit is mijn verhaal het wil niet zeggen dat het bij jou kind ook zo is
    maar je moet je niet alles laten opleggen door die artsen jij kent je kind het beste
    veel succses als je vragen hebt hoor ik het wel

4. namy

namy Lid

14 apr 2008
    43
    0
    0
    leidster
    den haag
    hallo amigo

ik lees je verhaal en herken veel van mijn eigen meisje 4 maanden oud ik ben zelf net thuis met haar uit het ziekenhuis ze dronk ook heel slecht soms maar 400 op een dag en ik had ook het idee dat ze pijn had in het ziekenhuis dachten ze aan een koemelkallergie en hebben haar ook op de neocate gezet ze wilde het absoluut niet drinken en blleeef maar huilen na 11 dagen
    bloed en ontlasting kweken was allles negatief terwijl het met haar achteruit bleef gaan ze spuugde en wilde niet drinken ook daar dachten ze aan reflux ze kreeg zantac ik eiste verder onderzoek maar ze weigerden ik moest van hun 6 weken geduld hebben want dan pas zou je resultaat zien maar omdat ik bleef aandringen
    daarna ben ik naar een ander ziekenhuis overgeplaatst waar ik met spoed een maagdarmonderzoek eiste omdat ik het echt niet meer zag zitten. want ze bleef ook maar huilen ook had ze bloed bij de diaree uit het onderzoek bleek dat haar hele slokdarm onder de zweren zaten vandaar al die pijn
    ze heeft nu al 3 weken een sonde om haar slokdarm te onlasten
    maar helaas wten ze nog steeds niet wat het is
    dit is mijn verhaal het wil niet zeggen dat het bij jou kind ook zo is
    maar je moet je niet alles laten opleggen door die artsen jij kent je kind het beste
    veel succses als je vragen hebt hoor ik het wel

5. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Wat herkenbaar allemaal! Vandaag heeft ons ziekenhuis ons medegedeeld dat ze uitbehandeld zijn en niet meer weten wat ze met hem aan moeten.. Morgen wordt contact gemaakt met een ander ziekenhuis.. Hij drinkt nu per dag tussen de 400 á 500 cc, veel te weinig dus.. Heeft de sonde dan wel geholpen bij jou kindje? En wat moet ik me voorstellen bij dat maagdarmonderzoek? Wat hebben ze precies gedaan.. Bedankt voor je reactie..

@ Vero; ik heb op hyves een korte update geplaatst.. Ps, laat het me weten als jij komt bevallen in het ziekenhuis he..

6. namy

namy Lid

14 apr 2008
    43
    0
    0
    leidster
    den haag
    hallo amigo

De sonde heeft sowieso geholpen wat betreft groeien en gewichtstoename want ze krijgt nu 900 cc op een dag verdeeld door 7 keer 130 te geven
    in eerste instantie hebben ze de sonde ingebracht omdat ze aan het uitdrogen was eerst kreeg ze ors maar sinds ze nu 2 weken die 900 krijgt gaat het goed ook is de sonde om haar slokdarm te ontlasten want ze krijgt geen fles
    toen we nog niet wisten wat ze had kreeg ze eerst de fles en wat ze liet staan via de sonde

wat betreft het maag darmonderzoek kreeg ze eerst een medicijn macrogol denk ik om de darmen en maag schoon te maken dus 12 uur lang voor het onderzoek
    het is onder narcose ze had er niet zoveel last van ook toen ze bijkwam was ze best wel vrolijk
    het liefst wilde ik dit ook niet want ik dacht dat is veel te belastend voor haar
    maar ja achteraf gezien is het wel beter geweest ze krijgt nog steeds geen medicijnen voor de slokdarm alleen maar losec over 4 weken gaan ze weer kijken om te zien hoe het er nu uitziet want helaas weten ze nog steeds niet wat het is

1 ding weet ik zeker en dat is dat kinderen niet voor niets zo lang huilen er moet wel wat zijn ik had het ook met mijn eerste zoontje helaas kwam daar alleen reflux uit misschien had hij dit ook wel wie weet
    veel sterkte

7. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    En dat onderzoek heb je geeist of hoe moet ik dat zien? Ik heb namelijk ook voor dat onderzoek gevraagd, maar doordat Finn wel nog iets drinkt willen ze daar niet aan.. Hij moet dan eerst alle flessen niet meer drinken, dus met andere woorden, eerst uitdrogen.. Hij drinkt nu tussen de 400 en 600 cc per dag.. We hebben hem tijdens het voeden op een bepaalde manier vast en duwen de fles bijna zijn strot af.. Volgens het ziekenhuis moet het maar even zo.. Het kind schreeuwt het tijdens de voedingen uit, maar sommige voedingen wilt hij wel gewoon drinken, ook raar.. We kunnen 22 feb pas bij een ander ziekenhuis terecht.. Het weekend moeten we nog in het ziekenhuis blijven, ze kijken dan op maandag opnieuw naar de situatie en dan mogen we evt naar huis toe.. Ik ga nu even langs een cz kantoor om te vragen of hun me kunnen helpen, want dit gaat nergens over..

8. namy

namy Lid

14 apr 2008
    43
    0
    0
    leidster
    den haag
    hallo

ja ik heb het onderzoek geeist nadat mijn dochtertje alleen maar achteruit bleef gaan er veranderde niets ze bllef spugen nog steeds aan de diaree terwijl het zieknhuis niets kon vinden ze hadden voor mij voor 2 weken later het onderzoek gepland in het ander zieken huis maar dar was ik het niet me eens ik eiste per direct overgeplaatst te worden anders zou ik zelf naar de spoed gaan van het betreffende ziekenhuis geluukig toen ze daar was heeft de maagdarm arts haar gezien toen ze zo aan het huilen was en aan het spugen ik barstte helemaal in tranen uit en zei er moet nu iets gebeuren want ze heeft pijn toen hebben zee met spoed het onderzoek gepland

ik zag het gewicht van jou kindje en dat is wel redelijk
    mijn dochtertje woog 4 kg bij geboorte en 4 maanden later 5600 gr ze is afgevallen in het zienhuis naar 4900gr en gellukkig nu de stijgende lijn op

Deel Deze Pagina