Oplossing tegen doorlekken s'nachts? Wie heeft DE tip?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by misa, Aug 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. misa

misa Niet meer actief

Mijn zoontje is nu 9 maanden en heeft overdag maat 4 van kruidvat luiers aan en s'nachts maat 5 van kruidvat.

Eerder gebruikten we pampers, maar hij werd steeds nat/klam of lekte door. Bij de kruidvat luiers hadden we dat probleem niet meer. Tot voor kort.
    Ik heb alweer pampers geprobeerd (gewoon en active fit -duur!-). Maar ook daarmee wordt hij regelmatig nat aan de voorkant (buikslaper).

Nu ben ik er eigenlijk wel klaar mee en zoek naar dé oplossing! ;)
    Dus wie heeft de tip? Moet ik hem nog eens verschonen als wij naar bed gaan (want dat helpt, hebben we al eens geprobeerd). Of is dat niet handig? Hij is vaak wel licht in slaap als wij naar bed gaan. Hij wordt dan dus makkelijk wakker, maar gaat ook zo weer slapen.

En bestaan er wegwerp inleggers? Zou dat werken? En waar koop je die? Of kan ik daar ook gewoon een kotex maandverbandje voor gebruiken?

Of nog een ander idee?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ja, wegwerpinlegluiers verkopen ze wel, ik heb ze hier wel eens bij de Emté zien liggen (van het merk Europrofit geloof ik, zat in een saaie witte verpakking met een blauwe tekst).
    Anders bestaan er ook wasbare inleggers van bamboe bijv., die nemen ook veel op.
    Mijn dochtertje lekte ook altijd op haar buik door, toen ben ik van die oefenbroekjes (van die Huggies Up&Go trainingsluiers weet ik hoe ze ze noemen, ze verkopen ze ook van huismerken en die werken ook goed) gaan gebruiken, gewoon de kleinste maat. Die hebben namelijk rondom elastiek. 's Avonds als ze ging slapen was haar buikje namelijk helemaal rond en 's ochtends was hij plat, maar die luiers konden dat verschil niet opvangen, die oefenbroekjes bleven gewoon mooi aansluiten. Sinds ik die voor de nacht ben gaan gebruiken bij haar, had ze gelijk geen last meer van doorlekken.

3. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    wij hebben dit ook een periode gehad,heel vervelend!
    als je pampers wil proberen zou ik wel de baby dry variant nemen,neemt meer op dan de active fitt.

wij moesten toen omdat ook geeneen luier hielp inleggers gebruiken,die kocht ik bij emte een supermarkt.
    lagen onderaan in het schap.

heb je nog wat van je kraampakket over???
    ik heb toen die dikke inleggers daaruit ook opgemaakt.

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Is je kindje een buikslaper??

Je kan inleggers gebruiken, maar je kan ook de luier omdraaien, dus de achterkant op de buik.
    De achterkant neemt namelijk meer vocht op namelijk.

5. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Hier DE tip.....tenminste dat hielp (en helpt) bij ons. De luier aan de voorkant 1,5cm naar binnen slaan en dan dicht doen. Ik heb vrijwel geen natte pyama's meer 's ochtends.
    Hij was 's ochtends ook altijd nat, was bij kruitvat luiers erger dan bij pampers....

6. Mentiera

Mentiera Actief lid

Mar 29, 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Luier achterstevoren omdoen!!

7. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Werkte bij ons absoluut niet! Toen werd hij 's nachts al wakker omdat hij helemaal doorweekt was. Maar misschien het proberen waard, wie weet helpt dit bij een ander wel!

8. misa

misa Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!
    De luier andersom werkte hier ook niet. En ik vond het ook een drama trouwens... :)

Die inlegger zou ik nog eens kunnen proberen. Maar is kraamverband of kotex niet te plastic? Anders kijk ik wel ff bij de winkel in het schap van de luiers.

En dat randje omslaan naar binnen kan ik ook nog een proberen. Klinkt op zich wel goed!

De active fit zouden de droogste luier ooit moeten zijn. ;) Dus vandaar dat ik dacht: dat moet werken..! ;)
    Maar niet meer dan nummer 5 babydry en kruidvat.

Hij plast ook zoveel..! Gisteravond werd hij wakker toen wij net in bed lagen. Dus ik eruit en snel zijn luier verschoond. Erg vol..!!
    En vanmorgen weer..! :$
    Nou moet ik zeggen dat hij de laatste paar dagen ook s'ochtends direct al poept. Werkt niet mee... :)

Nou ik ga eerst het randje omslaan en anders inleggers kopen. Ben benieuwd of het werkt.
    Om nou weer 6 soorten luiers te gaan gebruiken vind ik ook niet wat eigenlijk. Het moet toch gewoon werken..?? ;):)

9. misa

misa Niet meer actief

Nou, vanavond de luier rand omgeslagen. Ben benieuwd!
    Anders hebben we nog wat opties (inleggers of luierbroekjes)..!

10. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier staat de luier (baby dry van pampers) ook altijd érrug bol als ze 's morgens wakker wordt... Dan heb ik het gevoel dat ik er niet te hard in moet knijpen of vastpakken, omdat het anders langs mijn vingers naar beneden sijpelt!! (nooit gedaan/geprobeerd, maar zo'n gevoel is het!)
    Toevallig afgelopen week 1x natte romper bij het uit bed halen, maar verder houdt hij het net voor de hele nacht (19.15-8u)....'

Ben wel eens benieuwd of dat randje omslaan helpt bij jullie mannetje!

11. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Meis kan je daar helaas niet mee helpen.
    Nu is S ook geen buikslaper maar erg moeilijk lijkt het me idd als ze zo snel doorlekken:(

12. misa

misa Niet meer actief

Tja, het is ook geen drama, maar wel heel erg vervelend.

Ik heb een beetje het motto: voor 7 uur mag hij niet uit bed, tenzij hij huilt of ontevreden is. Want dan sta ik er gelijk. :) Maar als hij vroeg wakker wordt en gewoon kletst, dan laat ik hem gewoon nog even liggen.
    Maar als ik hem s'ochtends (te) vroeg hoor, dan vraag ik me altijd af: zou hij wakker worden door het doorlekken? Of is hij gewoon (even) wakker. Want het wisselt per dag of hij wel of niet is doorgelekt.

13. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Dat is moeilijk dan idd.

Hier babbelt S ook 's morgens zo lief hihih.
    Ik ga ook eens jouw motto gebruiken, maar ik moet zeggen hij is de laatst tijd vaak pas tegen kwart voor 7 wakker alleen vanmorgen om 6 uur.

14. misa

misa Niet meer actief

Simon is meestal tussen 7 en half 8 wakker. Maar soms ook al om half 7. Wanneer hij eens een keer om half 6 of 6 wakker wordt, dan doe ik helemaal net of ik niets hoor..! ;) Dat is nog midden in de nacht!! hihi!
    Maar alleen als hij vrolijk is hoor. Bij huilen sta ik er zo'n beetje direct naast (doet hij namelijk bijna nooit).

Soms hoor ik hem om kwart voor 7 ofzo en denk ik: pff nog ff wachten... en dan val ik zo nog 45 min in slaap. En of simon dat dan ook doet..? Denk het niet..!

Maar is wel een fijn motto hoor!

15. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik heb dit probleem ook tijden gehad met ons zoontje, ook een buikslaper. Inleggers erbij gekocht, maandverbandjes geplakt, luierbroekjes, luier achterstevoren etc etc.
    Maar het enige wat echt hielp is experimenteren met merken ( de active lekte hier vreselijk door en die baby dry van pampers was ook echt niks). Hier nu tegenwoordig gewoon Etos eigen merk en dan een maat groter, ook al betekent dat vanaf een aantal kilogrammen wat hij nog niet is! Ik zou als ik jou was dan maat 6 proberen!!

16. misa

misa Niet meer actief

Ja het is een lastig probleem. Je bent ook zo weer wat dagen en weken verder voor je wat meer geprobeerd hebt. Want overdag is het probleem niet, want dan verschoon je vaker.

Maar nog groter..? Eigenlijk is 5 al te groot. Overdag draagt hij namelijk nummer 4. En wat doen we dan na 6..? Dan is hij nog niet eens een jaar en hij kan al niet meer omhoog..! Whaaa! ;)
    Zo dik is hij nu ook weer niet..! ;) hihi

Ik heb dus nog heel wat uitprobeersels op mijn lijstje staan..!
    (randje omslaan, luierbroekjes, inleggers, andere merken, nog een grotere maat).....!

Share This Page