Dag Annemarie, nog een andere vraag van mij. Mijn dochtertje is nu 10 weken oud en we zitten overdag in een mooi ritme van elke 4 uur voeden. We leggen haar wakker in haar bedje en ze slaapt, ingebakerd, redelijk goed. ' s Nachts gaat er echter steeds minder tijd tussen de voedingen zitten; vannacht was het na 3 uur, na 2 uur en na 2,5 uur! Een tijdje geleden was het meestal om de 4 uur, net als overdag en zat er soms weleens 5 uur tussen. Ik hoor van veel mensen dat hun kindje doorslaapt en daar kan ik me niks bij voorstellen. Ik moet over drie weken weer aan het werk, maar zie daar nu erg tegenop ivm het slaapgebrek. Ik baker haar 's nachts ook in, met een miracle blanket en daar komt ze eigenlijk altijd wel uit. De afgelopen dagen heb ik overigens niet gekolfd dus is er niets veranderd aan mijn productie oid. Overdag heeft ze duidelijk genoeg aan 1 borst per 4 uur. Heb jij tips om haar langer te laten slapen? Of een idee hoe het komt dat ze vaker wil drinken 's nachts? Alvast bedankt! Groetjes Diem
Belangrijkste vraag: drinkt ze echt goed dan in de nacht of heb je het idee dat ze de borst gebruikt om in slaap te vallen (zo klinkt het nu wellicht?) Op zich hoeft ze echt nog niet door te slapen hoor (ook helemaal niet fijn om steeds te horen dat andere kinderen dat doen ......) ieder kind is daar anders in maar op z'n minst de tijd tussen de voeding die ze overdag heeft moet toch kunnen! Voed je 's nachts zittend?
Dag Annemarie, Ik voed liggend (ze ligt in haar ledikantje naast ons), ze valt dan volgens mij niet in slaap. Ik zal er vannacht eens goed opletten. Ze drinkt wel goed. Het verschil met eerder is ook dat ze echt huilt als ze wakker wordt, eerder deed ze dat niet echt. Ik kan haar dan niet op een andere manier stil krijgen dan door haar aan te leggen (ze heeft nl ook een speen, maar die wil ze dan niet, ligt ook niet aan een volle luier ofzo). Ze kan overdag en eerder 's nachts ook uit zichzelf in slaap vallen; we leggen haar wakker in bed. Hopelijk gaat het vannacht weer wat beter. Ik ben nu in elk geval overdag 'strenger' als het om een ritme gaat; soms zat er overdag wel 5 uur tussen de voedingen, omdat ze dan nog sliep (ze slaapt niet veel overdag hoor, maar dan bijv net toevallig rond de voedingstijd). Nu maak ik haar dan wakker, zodat die lange rukken misschien verschuiven naar de nacht, maar dat helpt nog niet echt veel. Bedankt in elk geval voor het meedenken. Het blijft puzzelen en inderdaad irritant dat je van anderen altijd hoort dat de kids doorslapen; ik ga dan al snel twijfelen aan mezelf; wat doe ik verkeerd? Maar fijn om te horen dat ze nog helemaal niet hoeft door te slapen. Je tip over het kolven bij mijn eerdere vraag was super; heb net gekolfd en kreeg inderdaad door de frequentie weer toe te nemen met pompen weer opnieuw een toeschietreflex! Thanks. Groetjes Diem