Hoihoi, ik vroeg me af of jullie nog tips wellicht hadden. Ons mannetje wil bijna geen melk meer drinken, hij weigert gewoon, hij krijgt smorgens pap, smiddags en voor het slapen gaan nog een fles maar drinkt hier maar heel weinig van en komt zo echt niet aan de 400-500ml melk op een dag. Hij eet daarnaast wel goed en wil wel water/thee drinken. De middagfles wil hij niet en drinkt dan maar rond de 20-30ml en de avondfles daar drinkt hij maar de helft van op. Een paar weken terug dronk hij ze wel allemaal leeg, toen kwam er weer een tand en ging al het eten slecht, nu eet hij wel weer maar de flessen melk gaan dus nog niet. Hij eet nu ook niet meer dan een paar weken geleden, gewoon nog hetzelfde, een stuk fruit, boterham en avondhap. Ik doe smiddags ook eerst een fles aanbieden en dan pas een boterham en ook dan moet hij niet terwijl de boterham zo op gaat... Moet ik mij zorgen maken of erop vertrouwen dat hij het zelf goed kan regelen?
Als je het er echt niet inkrijgt dan kan je er weinig aan doen. Je geeft aan dat hij wel gewoon water en thee drinkt dus vocht krijgt hij dan toch wel binnen. Ik ben er heel makkelijk in hoor.. Als hij niet wil dan wil hij niet.
Ja ik heb ook wel zoiets van als hij niet wil dan niet, hij heeft het eerste half jaar ook periodes gehad dat hij niet veel dronk... Maar dan lees je weer dat ze het echt nodig hebben en dan ga ik toch twijfelen.
Hij regelt het zelf idd. Het cb hier geeft ook aan dat je gewoon je kindje kan volgen hierin. En je hebt zelfs al geprobeert de fles eerst te geven dus aan jou ligt het niet.....