Sinds een paar weken klaagt dochtertje van 2 over pijn aan billen. 3 weken terug wilde ze niet meer op de wc en het potje. Alles weer in dr broek. Ze zat continu met handen tussen dr benen, auw roepend. Soms " aanvallen" waarbij ze krijsend en springend door de kamer ging. Slaan en trekkend aan dr kruis. Vooral richtjng de avond. We dachten blaasontsteking. Urine was schoon. Volgens de HA zag het een beetje rood. Kan okk niet anders als je de hele nacht met poepluier ligt. Plassen ging ineens weer goed. Maar ze blijft naar dr kruis grijpen en in dr broek poepen. Nog een keer naar HA en zalf gekregen voor evt schimmel. Ze opperde nog wel wormen. Eergisteren dus voor zekerheid wormenkuurtje gegeven. Maar nu is het weer feest. Krijzend door de kamer dat het auw doet. En het gekke, ze krijgt zo'n pijnaanval en zodra ze in dr broek gepoept heeft, is de pijn en het gekrijs over Sinds dit gedoe is haar ontlasting dun tot breierig. En tijdens zo'n aanval wil ze veeeeeeeel naar de wc om te poepen of te plassen maar zodra ze erop zit, springt ze er meteen weer af en hoeft dan ineens niet meer... Ik snap er echt niks meer van. Het ziet niet rood en ze zit niet aan 1 specifieke plek. Meestal zit ze aan de voorkant te plukken. Soms aan de achterkant.
Klinkt misschien dom wat ik nu ga zeggen,maar misschien heeft ze wat last van verstopping waar alleen dunnere ontlasting langs kan?
Denk ik ook. Misschien verstopping of scheurtjes in de anus, dit doet ook heel veel pijn en daardoor wil je ook liever niet naar de wc.
Misschien inderdaad scheurtjes. Dan wil je niet op het toilet zitten want dat trekt de boel strak. Misschien de ha even haar buik laten voelen. (vaak kunnen ze een flinke verstopping toch voelen?)
Verstopping heb ik inderdaad niet aan gedacht..... Maar ze klaagt niet over buikpijn. ze gaat wel op de wc zitten om te plassen. Dat is geen probleem. Zodra ze over pijn aan dr billen klaagt of dat ze moet poepen dan gaat ze op de wc en er meteen weer vanaf. Scheurtjes had de huisarts toch moeten zien??
De scheurtjes kunnen ook wat verder in de anus zitten en dan is dat aan de buitenkant niet zichtbaar.
je kunt een lidocaïne zalf kopen.dat neemt de pijn weg.kan gewoon irritatie zijn. na verstopping heeft mijn zoon ook altijd pijn.
Kijk of een beetje vaseline op haar achter kantje kan smeren kan ze ook zelf doen mocht je er niet aan mogen komen dan word het wat zachter. Misschien idd een kloofje? Even goed kijken als je de kans krijgt.