M'n zoontje van 3,5 maand wil overdag NIET op bed.... de hele tijd is het lachen, spelen, fun en lol. Als ie dan moe wordt, in z'n oogjes gaat wrijven en gaat gapen wil ik hem naar bed brengen maar zodra z'n hoofd het bedje raakt.... HUILEN... in het begin kon ik hem troosten door met hem rond te gaan lopen maar nu is het zo ver dat ie zelfs op de arm nog doorhuilt (zo van: ik ben nog steeds pissig op jou). Pas na 10 min rondlopen is ie gekalmeerd. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Normaal gesproken pak ik hem altijd op en laat hem max. 5 min. huilen maar vandaag geef ik de moed op. Ik laat hem maar gewoon een keer huilen totdat ie er zelf genoeg van heeft ofzo... Iemand tips of suggesties?
Hoi Lilly, mijn zoontje deed dat ook altijd. In wat voor bedje slaapt je zoontje? Een wiegje of ledikantje en met of zonder hemeltje? En ligt hij in een slaapzak? Bij mijn zoontje ging het in ieder geval beter toen hij van een besloten wiegje (met hemel) naar een open ledikantje ging en in een slaapzak... groetjes Moniki
Hij slaapt ingebakerd en met een hemeltje boven z'n ledikant. Of zou het misschien ook zo kunnen zijn dat hij last van doorbrekende tandjes heeft? Of is dat nog te vroeg?
Frits had dat ook, het duure soms bijna een uur voordat hij daadwerkelijk sliep! Ik ben op een gegeven moment best wel hard geworden voor mezelf, niet meer steeds eruit pakken, maar erbij blijven, zachtjes tegen hem praten/zingen en zijn speentje aanbieden..Na een tijdje pakte die zijn speen en sliep dan. Het huilen werd steeds korter en na een tijdje kon ik hem wakker in zijn bedje leggen en zijn knuffels en speen geven en weglopen... Hij valt dan vanzelf in slaap! Het is even een knop om zetten (en je oren uit...) want het werkt op de lange duur zeker!
Laten huilen hoeft niet, persoonlijk ben ik er geen voorstander van, maar dat verschilt per persoon. Onze dochter wil overdag ook niet slapen. Hier was het grootste probleem dat we haar te laat op bed legden, plus dat we haar iedere keer bij papa/mama in slaap lieten vallen. We zijn toen eerst gaan wiegen tot ze bijna sliep en dan in wiegje. Dus niet meer bij papa/mama. Toen dat werkte zijn we haar iedere keer bij de eerste gaap in bed gaan leggen. Als ze dan begon te huilen, haalden wij haar er wel uit. Even troosten en weer terug. Hier werkt het ook heel goed nu. We zijn nu ook nog een ritueel aan het "maken" voor slapen overdag zodat ze ook weet dat het slaapjes tijd is. Ook dat werkt nog positief. Nog meer tips staan misschien voor je in het boek Lekker slapen zonder huilen van E. Pantley.
Dat heb ik ook een tijdje gehad, en steeds maar troosten tot een vriendin zei laat hem maar ff huilen... dat heb ik toen gedaan, babyfoon uitgedaan anders ging ik er nog heen en na 10 minuten sliep die en die tijd dat die lag te huilen werd steeds korter en nu huilt die nooit meer als die in bed gaat. tis er moelijk je kindje laten huilen, maar hier heeft het wel geholpen...
Ik ben ook niet zo voor het laten huilen maar ik heb het idee dat het alleen maar ERGER wordt als we hem steeds troosten door hem uit z'n bedje te halen... dus misschien toch maar even laten huilen en kijken hoe dat gaat. Het vreemde is dat als ik hem na 1,5 uur troosten er gefrustreerd uit haal en met hem ga spelen, hij weer heel lacherig is....niks aan het handje ineens! De boef....
Het 'laten huilen' begint hier nu al vruchten af te werpen! Net 3 dagen bezig om hem gewoon te laten huilen (max. 20 minuten), de 1e dag huilde hij 20 min. voor elk slaapje en gisteren huilde ie nog maar 10 min. voor elk slaapje. Vandaag is ie af en toe stil en af en toe huilerig, maar krijsen doet ie niet meer. Ik verwacht geen wonderen want ik moet hem soms nog steeds troosten als het te lang duurt....maar ik denk dat de aanhouder wint!
Wat je anders nog zou kunnen doen, maar denk dat hij het inderdaad al begint te snappen, is als hij huilt na 5 min. even erheen en onderdekken en nog een keer welterusten zeggen en meteen weer weg, daarna na 10 min, daarna na 15 min. Zo laat je steeds meer tijd ertussen, en weet hij wel dat je steeds terugkomt. uiteindelijk valt ie dan in slaap. Bij onze eerste werkte dit, en sliep hij na 10 min al. Dat een paar dagen gedaan en hij huilde helemaal niet meer voor het slapen gaan. Weet wel dat kindjes ook moeten 'leren' slapen, net zoals leren lopen en leren kruipen. Dat kan dus best gepaard gaan met bijv. wat huilen zoals je hem nu laat doen. Ik persoonlijk denk dat je op de goede weg bent en het prima doet! Vruchten werpen al af na een paar dagen!
Zo doen wij het inderdaad ook. Milan is ook een hele slechte slaper. 's Nachts gaat 't goed (dan is het ook donker in z'n kamertje), maar overdag is echt een ramp. We zijn hier 3 weken geleden mee begonnen. Eerst huilde hij altijd 1,5 uur (!!) voordat 'ie in slaap viel en nu nog maar één uur. We gaan dus wel om de 5 min. even kijken en troosten, maar we pakken 'm niet uit bed. We hebben ook al allerlei andere dingen geprobeerd, omdat ik ook niet echt een voorstander ben van laten huilen, maar dit is echt het enige dat werkt bij ons.
Ja een herkenbaar probleem Mijn uk doet het ook. Vooral overdag. Ik laat haar huilen. Nu ze wat ouder is kan ze geluidjes maken. Nu 'humt'ze zichzelf in slaap. Dat klinkt een stuk gezelliger. Mijn vriendinnen met meerdere kinders vertelden dat ze vaak gingen stofzuigen als ze overdag hun kleintje in bed legden Groetjes v Treintje
Herkenbaar. Dana sliep eerst overdag heel goed, maar ineens wou ze niet meer en bleef ze huilen als je dr in bed legde. Uiteindelijk kwam ik erachter dat als ik dr in bed legde en dan dr heel dicht boven ging hangen of dr over dr hoofdje bleef aaien dat ze dan rustig werd. Ook in de kamer blijven rondlopen, was opvouwen ofzo en een beetje neurien hielp. Uiteindelijk was ze zo rustig dat ik weg kon gaan en viel ze in slaap. Het schijnt dat je ze vooral niet steeds uit bed moet tillen want daar worden ze onrustig van. Maar ik deed dat wel als ze echt heel hard met traantjes ging huilen hoor, dat vond ik te zielig
Klopt. Als mijn uk echt helemaal over haar toeren raakt dan haal ik haar eruit en troost ik haar. Zodra ze dan stopt met huilen doe ik haar weer ik haar bed groetjes
Vanochtend lijkt het weer niet te werken....dat 'laten huilen'...hij huilt nl de hele ochtend al (met tussenpozen)! Maar ja, wanneer kan je resultaat verwachten met zoiets? Na een week, 2 weken? Iemand enig idee? :
Hallo allemaal, Ben blij dit topic gevonden te hebben...Onze lieve dochter heeft nl ook overdag een slaap probleem. Na haar laatste voeding van elf uur half twaalf (fles) leggen we haar in de wieg,al slapend of niet en mevrouw slaapt heerlijk.Ze komt s nachts nog wel maar dan is het een flesje en weer de wieg in.Tot ong half negen s ochtends accepteert zij het dat we haar terug in de wieg leggen,maar overdag...DRAMA! Slapend of wakker zodra ze het bed raakt begint ze te miemelen,al gauw gaat het over in huilen dan is het een drama en krijst ze de hele boel bij elkaar.Ze is dan ontroostbaar.In de box slaapt ze overdag wel goed,het liefst op de buik,maar ik zou haar ook graag overdag op bed leggen ivm met de rust!In bed leg ik haar liever niet op de buik. Hoe kan het nou dat het s nachts wel goed gaat en overdag niet?Wat heb ik fout gedaan?Hebben jullie tips hoe ik dit op kan bouwen? Ben iig blij te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem... Alvast bedankt! Groetjes
Ik ben Isis sinds gisteren op haar zij gaan leggen omdat ze een plat hoofdje krijgt. En wat blijKt? Het krijzen is over Zo kom je nog eens ergens achter
Mijn zoon ging meer tevreden slapen als ik hem nog even wat liet drinken, omdat hij altijd zo huilde/onrustig was.