Krijsen van volle yoghurt!

Discussie in 'Voeding' gestart door Anoniem1211, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Zoals het onderwerp al zegt, kan onze kleine man waarschijnlijk niet tegen yoghurt. We hebben nu 2x geprobeerd om griekse yoghurt te geven, maar iedere keer krijst hij de opvolgende nacht en dag alles bij elkaar.

We geven hem tot nu toe ook nog H.A. opvolgmelk, maar wil hem ook iets anders van zuivel geven. Heeft er iemand hier ervaring mee en tips? We proberen over een aantal weken weer of het beter gaat...

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Geen ervaring mee, maar ik zou even wachten met iets van melkproducten aan te bieden. Hier is het advies bijv. vanaf 12 maanden, omdat sommige kinderen toch erg gevoelig reageren op koemelkproducten.

3. adi

adi Niet meer actief

ik zou dan ook wachten tot 1 jaar.

Aangezien je HA-kunstvoeding geeft is zijn lichaam nog steeds gewend aan behoorlijk afgebrokken koemelk-eiwitten, dan kan een plotselinge introductie van echte koezuivel zwaar op de maag vallen.

Daarnaast: mijn zoontje kon kunstvoeding prima verdragen, maar de overstap op gewone koezuivel was drama. Hij heeft uiteindelijk tot 3 jaar geitenmelk gedronken, omdat ie koemelk niet kon verdragen.
    Na ong 18 maanden kon ie volle kwark en volle yoghurt wel hebben.

4. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik ga er nu ook mee wachten tot een jaar en misschien langzaam aan een keer "standaard" opvolgmelk proberen.

5. fafa

fafa Niet meer actief

Waarom geef je uberhaupt HAmelk dan? Dan had je dus al een vermoeden van KMallergie?

6. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    We geven HA omdat er veel eczeem in de familie voorkomt en hij daar vanaf zijn geboorte ook last van heeft.

Deel Deze Pagina