Baby op je eigen slaapkamer

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Dot, Sep 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Baby op de slaapkamer?

1. Maar heel kort gedaan, vreselijk.

2. Wel fijn en handig met bijv. voeden.

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Ik kan niet anders door ruimtegebrek ons kindje de eerste maanden op onze slaapkamer laten slapen.
    Knus, en dichtbij met voeden, maar zie ook een paar nadelen:
    Als je zelf naar de w.c moet wordt het kindje misschien wakker.
    Je wordt zelf wakker van elk kreuntje.
    Wie heeft goede en/of slechte ervaringen hiermee.

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik heb alicia tot 6 maanden op onze kamer gehad. ik wilde het eerst niet maar toen ze er eenmaal was praten ik wel anders en wilde haar het liefst heet de dag bij me hebben. na 1 week kochten we een wieghe en met 6 maanden ging ze dus pas snachts in de eigen bed en dit verliep voor haar zonder problemen maar ik vond het wel moeilijk haha. Ik werd wakker van elk kreuntje en op den duur heb ik haar van langs het bed verplaats naar richting voeteneind en sliep toen al een stuk beter. alicia bromde in de slaap en dat is best irri :).

het is wel erg gezellig en zou het zeker aanraden

3. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Ze slaapt nog steeds bij ons op de kamer, niet naast m'n hoofd maar ind e hoek aan het voeteneind, ik vind het heerlijk gezellig!

4. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Een pak van mijn hart dat het gewoon goed gaat. ;) :D

5. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Overigens word ik niet wakker van elk kreuntje en zij niet van ons, terwijl we 's avonds toch wel vaak nog even tv kijken.

6. Joyce84

Joyce84 VIP lid

Nov 24, 2006
    5,350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hallo,

Wij hebben mano ook totdat hij 6 maanden was bij ons op de kamer gehad, werd eigenlijk helemaal niet wakker van hem, vond het voor mezelf ook fijn dat hij lekker dichtbij lag. En daarna is hij bij ons ook zonder problemen op zijn eigen kamer gaan slapen.

7. keepsmiling

Dec 9, 2007
    90
    0
    0
    Onze dochter heeft anderhalve week bij ons op de kamer gelegen. Maar ze huilde zo verschrikkelijk veel, dat we haar op een nacht naar haar eigen slaapkamer hebben gebracht. Vond ik wel heel jammer, want als ze niet huilde had het wel iets gezelligs!

8. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    alysia heeft ruim 6 maanden bij ons op de kamer gslapen vondet heerlijk en de volgene kleine kom ook bij on in het wiegje slapen

9. Marieketjes

Marieketjes Actief lid

Dec 11, 2007
    128
    1
    0
    Simon heeft tot 2 weken geleden bij ons op de kamer geslapen. Ik vond het erg praktisch (en gezellig natuurlijk). Vooral in de eerste maanden werd hij echt niet wakker van ons. Ook niet als we praatten of naar de wc gingen.

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Mijn beebje slaapt dadelijk gewoon alleen s nachts bij me net zoals zijn/haar zussen en overdag op eigen kamertje.
    Wel heb ik bij mn kids gedaan om nooit stil te zijn!
    Laat ze maar wennen aan wat lawaai, slapen ze wat vaster ook...nouja mn jongste is overigens wel van elk kikje snel wakker, bij de oudste kun je t luchtalarm plaatsen hahaha

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Alle 5 een jaar op mijn kamer/in mijn bed gehad, heerlijk! :D

12. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    vanaf 1e nacht in eigen bed op eigen kamer en het bevalt me prima...

13. vonneg

vonneg Actief lid

Feb 4, 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Nee, hij (ons zoontje) en de baby welke eraan komt slapen vanaf het begin op hun eigen kamertje en dat laten we ook lekker zo :)

Groetjes, vonneg

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Louise heeft bij ons geslapen tot ze 4 weken oud was. Daarna naar haar eigen kamertje want ik werd dus wel van ieder piepje/kreuntje wakker. Maar ik vond het wel prettig en gezellig hoor ;)

15. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier slaapt L in haar wiegje vlak naast mijn hoofdkussen. Is erg praktisch vind ik. Maar eigenlijk ook uit noodzaak want we hebben slechts 1 slaapkamer hier in dit appartement.
    Het is praktisch als ik ze wil voeden of als mevr haar tuutje terugwil, dan hoef ik niet op te staan. Daarbij als ze vroeg wakker is of ze ligt te woelen, dan hoef ik niet op te staan en neem ik ze bij mij op het grote bed en dan slaapt ze meestal nog wat verder.
    Als mijn vriend of ik dan gaan slapen of 's nachts naar de wc moeten, dan letten we er wel op dat we stil zijn. Zelf word ik erg snel wakker door geluiden, maar Louiza is erg stil in vergelijking met mijn vriend die soms knort en snurkt :rolleyes: Waar L soms helaas ook van wakker wordt.
    Maar ach, totdat we een nieuwe woonst hebben gevonden, blijven we lekker allemaal op 1 kamer slapen.

16. theangels

theangels Bekend lid

Jul 20, 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Tot 3 maanden toen gingen we verhuizen en was er geen plek meer in de slaapkamer anders was het misschien nog wel langer geweest.

17. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Hij heeft 1 nacht bij ons geslapen en ik deed geen oog dicht. Tweede nacht op zijn eigen kamer, maar met babyfoon. En weer hoorde ik elk geluidje en sliep ik niet. :( Dus sindsdien slaapt hij lekker op zijn eigen kamertje.

18. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Hier tot 6 maanden lekker naast me in haar wiegje geslapen. Ze sliep prima 's nachts. In het begin werd ze 's nachts nog wakker voor een voeding, dan kreeg ze die, viel weer lekker op mama's buik in slaap en sliep dan lekker verder. Later, vanaf ongeveer 10 weken sliep ze door van 23 tot 7 uur. En dan nog vond ik het fijn om haar lekker naast me te hebben. Soms werd/wordt ze 's nachts nog even wakker voor het speentje en dan krijgt ze die...

Maar daar moet ik dus sinds ze 6 maanden was voor naar haar eigen kamertje. Toen zijn we verhuisd en met die gelegenheid, ook omdat ze aan alle kanten uit haar wiegje puilde, hebben we haar moeten verhuizen naar haar ledikantje in haar eigen kamertje... Ik had haar nog wel een jaar naast me willen hebben... Wel een heel leven hihi.... maar als mama moet je ook een keer gaan loslaten he? Nou, naar het ledikantje in haar eigen kamertje verhuizen zie ik maar als eerste stap.

19. missX

missX Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    1,226
    0
    36
    Wij hebben ons dochertje tot een half jaar bij ons op de kamer gehad...vooral erg fijn met voeden in de nacht en later ook toen ze steeds haar speentje kwijtraakte..ik hoefde alleen maar mijn arm uit te strekken en de speen erin te stoppen. Verder vond iik het voor die periode ook gewoon heel fijn haar zo dicht bij me te hebben..alles gaat al zo snel.

20. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Joshua heeft vanaf begin af aan op zijn eigen kamertje gelegen en dat is mij uitstekend bevallen. Ik ga het bij mijn 2e kinndje zeker weer zo doen, maar dat is voor iedereen verschillend.

Share This Page