Willen jullie even met me mee denken? Mijn dochter is niet zichzelf sinds dit weekend. Ze huilt veel vaker (voor m'n gevoel om niks) en speelde dit weekend nog rustig een half uur tot een uur op zichzelf, maar heeft het nu na een kwartier echt wel gezien. Julia huilt normaal gesproken echt alleen als ze heel erg honger heeft ('s nachts) of als ze zich pijn heeft gedaan. Nu huilt ze heel vaak op een dag Ook slaapt ze voor m'n gevoel de heeele dag. Eerder ongeveer 3 keer een half uur, nu was het gisteren 4 keer bijna een uur en vandaag lijkt het daar ook weer op (is nu met haar 3e slaapje bezig). Ze drinkt minder gulzig, eet meer van haar groente en fruit (dus dat minder drinken kan daardoor komen) en slaapt 's nachts nu opeens weer niet door (vorige week juist eindelijk weer wél). Ik dacht aan tandjes (maar die zie ik nog niet per sé meer aankomen dan dat ze al had, beetje bulten zijn het wel), of misschien een sprongetje? Volgens mij zit er geen sprongetje rond deze tijd, of wel? Ik begrijp haar helemaal niet meer en ben geneigd om mijn schema weer even helemaal los te laten. Dat is bij haar altijd lastig, omdat ze slecht aangeeft of ze honger heeft (pas tijdens het drinken merk ik of ze uitgehongerd was of juist nog totaal niet)... Iemand een idee?
Mijn eerste reactie was sprongetje. Het hoogtepunt is rond de 26/27 weken vanaf uitgerekende datum. Dus misschien klopt het wel. Tandje kan ook inderdaad, dan drinken ze vaak slechter. Van een lepeltje eten hebben ze dan niet zo'n last van dus dat kan verklaren waarom ze dan wel goed eet. Wat ook nog kan, is dat ze iets onder de leden heeft. Is ze verkouden of heeft ze verhoging? Aaron heeft op het moment ook zo'n raar gedrag (mopperig, jengelig, slecht drinken, slecht slapen) en ik dacht ook dat de sprong voorbij was. Dus ik weet hoe je je voelt. Zo frustrerend als je het niet weet maar dat je wel ziet dat je kindje niet helemaal lekker in zijn/haar vel zit.
Mijn eerste reactie was: is ze ziek? Heb je al de temperatuur opgemeten? Mijn zoontje geeft dat nooit zo heel duidelijk aan in die zin dat ie nog wel gewoon eet en drinkt en vrolijk kan zijn. Maar idd wel sneller moe en pieperig, langer slapen etc.
Klinkt als tandjes die misschien al kriebelen. Sprongetje zou ook nog eens kunnen. Kyra heeft tijdens haar tandjesproces altijd goed gegeten, maar was ook prikkelbaar. Ik geloof zelf niet dat een kind om "niets" huilt. Zeker niet als ze pas 6 maanden is. Ze laat weten dat ze zich gewoon niet helemaal happy voelt. Doe wat je gevoel zegt. Heeft ze verder geen koorts en eet/drinkt ze goed?
Koorts heb ik nog niet gemeten, maar ze is niet zichtbaar ziek. Geen snot, geen hoesten... Ze is inmiddels 29 weken en op tijd geboren, dus ik had gedacht dat het sprongetje dan inderdaad voorbij zou zijn. Ze slaapt nu alweer maar als ze straks wakker is zal ik even temperaturen. Ik denk eerlijk gezegd dat het die tandjes zijn, ook al wil ik daar niet zo alles op schuiven. Ik heb al vaker gedacht dat ze er aan kwamen, maar dan was het toch niet zo. Ze heeft ook wel rode wangen, maar ja... Eerst tanden zien, dan geloven
Ik ken het probleem. Heb ook al tig keer gedacht dat er dan eindelijk een tand door zou komen en niks...nada. En nu weer, want ik weet niet wat het anders kan zijn. Aaron is 30 weken (28 weken vanaf uitgerekende datum) en ook niet ziekig ofzo. Hopelijk is je meisje snel weer de oude!
nee ik reageer niet,,, neee ik doe het niet ah toch maar eerste reactie van mij, tandjes zo gedraagd daan zich namelijk sinds een dag of 5 en builtjes zijn er duidelijk hoop dat het voor haar ook zo is iig succes meis hou het allemaal even in de gaten en vertrouw je gevoel
Volgens onze KA kunnen ze al een aantal weken last hebben van doorkomende tandjes voordat je ze echt ziet/voelt, zou dus best wel kunnen...