kleine heel erg ziek!en een dik wang

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunlight, 8 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hoi hoi

4 dagen geleden begon het. snotterig en wat verkouden.
    dit werd steeds erger. nu zitten volgens mij zijn hele longen vol en hoest de hele dag door. gister avond had die 39.2 graden koorts maar dat is nu weer aardig afgezakt naar 37.2.
    s avonds is het het het ergste met hem. dan loopt zijn neus leeg en heeft hij de hele tijd traan oogjes zo zielig.
    ik geef hem neusspray, smeer hem in met luuf voor de nacht. en vloeibare paracetamol voor de nacht.

maar gister ontdekte ik dat hij ook een heel dik wang heeft.:$
    is dit normaal? hoort dat bij verkouden wezen:(

2. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Heb je al wel de huisarts gebelt? Zou ik even doen, geen idee wat het kan zijn, maar ha bellen kan zowieso geen kwaad!
    Beterschap!

3. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Gezien dat je kindje nog zo jong is, behoorlijk ziek is en vooral vanwege een dikke wang, zou ik zeker met hem naar de huisarts gaan. Zo'n dikke wang doet mij een beetje denken aan de Bof. Bof komt nu weliswaar, vanwege de vaccinaties ervoor, weinig meer voor, maar wie weet waart het natuurlijk nog wel rond onder mensen die zich niet laten vaccineren. Gezien de leeftijd van je kindje is hij natuurlijk nog niet ingeent tegen Bof, Mazelen en Rode hond en ik heb ook geen idee of hele jonge kinderen het al kunnen krijgen, maar ik zou toch voor de zekerheid de huisarts raadplegen. Een dikke wang lijkt mij niet iets dat bij een normale verkoudheid hoort. Hoewel hij natuurlijk wel opgezette lymfeklieren daarvan zou kunnen hebben misschien. De huisarts lijkt me dan toch echter de beste oplossing om dat te laten checken.

4. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Ik zou even langs de huisarts gaan. Het kan bof zijn, maar ook wat anders. Zeker bij jonge kinderen lijkt het mij verstandig om de huisarts te laten kijken (gevoeliger voor bepaalde complicaties). Daarnaast bestaat er voor de huisarts een meldingsplicht voor bof. Het is nl. wel fijn om te weten waar het rond gaat, zodat er maatregelen getroffen kunnen worden indien nodig.

Indien het bof zou zijn. Ik weet niet waar je woont, maar er is bof aanwezig in Nederland deze winter (bron: infectieziektenbulletin):
    Twee verschillende bofclusters in Nederland
    Sinds 9 december 2009 is er in GGD-regio Zuid-Holland West een bofcluster gaande. Tot en met 26 februari ging het om 31 personen met klinische verschijnselen van bof. Bij 11 patiënten is de diagnose bevestigd met behulp van PCR of serologie. Het betreft voornamelijk studenten tussen 19 en 25 jaar waarvan er 25 volledig (2 keer BMR) gevaccineerd zijn. Het ziektebeloop is over het algemeen erg mild; bij 2 personen heeft zich een complicatie, orchitis, voorgedaan. Het cluster is waarschijnlijk ontstaan onder studenten van één faculteit en heeft zich vervolgens ook verspreid via studentenhuizen en twee verschillende studentenverenigingen. Studenten die melden volledig ongevaccineerd te zijn, krijgen een BMR aangeboden. Verdere diagnostiek en onderzoek naar de mate van verspreiding is ingezet. Bij dit cluster is genotype G5 vastgesteld; dit genotype wordt vaker gezien onder gevaccineerden.
    Los van dit cluster is er tevens een bofcluster in GGD-regio IJsselland gaande. Deze GGD onderzoekt een cluster van 7 patiënten met bof. Het gaat om 3 ongevaccineerde kinderen uit een gezin; 1 volwassene die niet gevaccineerd was vanwege leeftijd en 3 patiënten die tweemaal gevaccineerd zijn. Momenteel zijn er (nog) geen aanwijzingen dat er een verband bestaat tussen beide genoemde clusters.
    (Bron: GGD Zuid-Holland West, GGD IJsselland)

5. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    zijn wang is al weer afgezakt ik weet niet wat het geweest is.
    maar kunnen er ook eerst kiezen doorheen komen?

ik heb het idee dat hij weer wat fitter word. hij drinkt ook weer beter.
    zijn praatjes zijn nog wel erg ver te zoeken jammer genoeg.
    hij heeft ook een hese stem dus misschien vergt het allemaal zoveel energie dat hij geen zin heeft in praatjes.

bedankt voor jullie reacties. als hij nou weer een dik wang krijgt dan bel ik de ha even op. ik woon in provincie friesland dus de bof lijkt me sterk maar ja je weet het nooit natuurlijk.
    ik kijk het vandaag en vannacht nog even aan en anders neem ik even contact op met de assistent van de ha

liefs

6. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Voor kiesjes lijkt het me nog wat vroeg.

Mijn kleine is ook al ziek sinds gister. Ook 39 graden koorts. Vandaag 38 graden en erg verkouden.

Beterschap voor de kleine!

7. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik voel helemaal achter in zin mond een hard puntje en als ik kijk met veel moeite (want hij vind het maar niks een vinger in zijn mond haha.) dan zie ik ook een wit puntje!

8. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Volgens je banner is je zoontje toch nog maar 4 maanden? Dan lijkt het me toch echt wel heel vroeg voor kiezen hoor. Heeft hij verder al tandjes? Want als eerste komen de onderste tandjes voor door en over het algemeen is er ongeveer een vaste volgorde voor het doorkomen van tanden en kiezen. Noelle heeft nu in totaal 8 tanden (4 boven en 4 onder) en op dit moment komen haar eerste kiezen erdoor en zij is al bijna 16 maanden nu. Volgens mij zijn er maar weinig kinderen die in het eerste jaar al kiezen krijgen en die ze wel al krijgen, zijn dan toch al gauw zo'n 10 maanden oud. Over het algemeen krijgen de meeste kinderen rond de 6 maanden hun eerste tandjes, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen. Maar ik heb nog nooit gehoord, dat kinderen als eerste hun kiezen erdoor krijgen en dan later pas hun tanden. Zelfs voor een eerste tandje zou je zoontje er al heel vroeg bij zijn, maar dat zou dan in principe nog kunnen.

9. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja dat klopt ik vind het ook heel vreemd. maar mijn man voelt het ook.
    en precies aan de andere kant ook achterin onderin zeg maar komt ook al een klein bultje. ik vind het zelf ook heeeeeeeeeeeeeeeeeel vreemd.
    nee verder nog helemaal niks. maar er zit echt een puntje heb net weer gevoeld maar er zit toch echt een puntje. ik weet dit kan niet maar wat het dan is ik zou het niet weten maar er zit echt echt echt een puntje haha. de tandjes zijn er onder wel aan het door komen maar zit nog niks. echt geloof me ik zat ook raar te kijken ik vind het echt zo vreemd haha

10. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik kan er niks over vinden op google jammer genoeg.
    nou ja we moeten maar even afwachten en zien wat het uiteindelijk word haha. ik maak me er niet druk over is vast niet erg dat de kiezen er wel door komen.

Deel Deze Pagina