Mujn dochter van twee net gestruikeld over tapijn en hard met vol gewicht tegen massief salontafel gevallen. Precies op de scherpe hoek van hout zijkant. Met voorhoofd kant: tussen wenkbrouwen precies. Pijnlijk en grote enorme bult gelijk met hematoom (dikke donker blauwe streep). Ze huilde en reageerde etc maar wat zouden we doen: wekken elk 2 uur of niet per se nodig? Is wel hoofd maar iets lager dan hersens zelf lijkt mij? Of maakt dat niet verl uit?
Wek haar anders 1 of 2 X tot je zelf naar bed gaat? Als je dan twijfelt, kun je altijd nog besluiten de hele nacht te wekken....
Ja ik zou haar wel wekken. Ik heb bij mn zoon ook een keer een wekadvies gehad, hij was op zn slaap gevallen, op de hoek van de salontafel. Dikke bult. Hij viel na hard huilen diep in slaap en daar schrokken we van. HAP gebeld voor advies ze zei zeker wekken en ook kijken naar een bril hematoom. Sufheid vond ik lastig inschatten maar ik sliep liever 1 nacht slecht als dat we 's ochtends dikke paniek hadden.
Even vraag misschien weet iemand dat: Ze is dus dinsdag avond gevallen. Nacht ging okey met af en toe huilen etc maar logisch ze had pijn. Dag erop ging ze naar kdv en was volgens hun niets aan de hand, lekker vrolijk. Dan hetzelfde avond kreeg ze koorts en hoest ook bij (verkouden denken we van kdv dagje). Vandaag ook koorts maar ze klaagt ook aan pijn aan zijkant van hoofd: niet continu maar soms. Ze is echt op voorhoofd gevallen dus dat zijkant is wel raar maar misschien gewoon bult slaat pin daar uit of heeft ze gewoon hoofdpijn van koorts. Kan natuurlijk ook. Ze heeft dus ook blauwe plek en bult tussen wenkbrouwen maar nu ook blauwe plekken langs neus en rond ogen aan kant van neus en iets onder. Is dat normaal dat blauw plek uitslaat zo ver? We willen morgen nog zoiezo huisarts bellen maar toevalling zitten zonder auto en zonder fietsen morgen waardoor het naar huisarts gaan met tram zou moeten en dan betekent buggy en hoop gekrijs en gedoe dus gaan natuurlijk liever niet maar ik denk assistente zal wel zeggen langs gaan. Maar ik denk zelf dat ze en verkouden is en dus nog dat val waardoor ze niet lekker voelt. Ik denk zelf koorts van verkouden want als dat van val zal zijn zouden er ook andere symphomen zijn van fractuur of hematoom? Of niet? Ik ben tuurlijk geen huisarts maar wat hij kan beter kijken dan we? Ze is verder lekker vrolijk, eet, rent, klimt, vandaag peutergym gedaan etc
blauwe plekken in het gezicht kunnen wat naar beneden zakken. als ze bijv een blauwe plek op het voorhoofd hebben kan ie een paar dagen later onder het oog gezakt zijn. zolang ze verder vrolijk is kun je er ook weinig mee denk ik.. je kan natuurlijk wel altijd even de ha bellen al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust..
Ik zou van een afstand zeggen bel de huisarts post! Blauwe plekken rond de ogen; heb je mijn link hierboven geklikt??
Ja maar is niet wat ze heeft ze heeft niet rond en is licht blauw. Is maar langs neus en pas 2e dag later gekomen.
Eigenlijk denk ik als je twijfelt over wel of niet wekken zou je even contact op moeten nemen met de huisarts(enpost ) maar goed. Koorts kan hier volgens mij echt niet mee te maken hebben. Die pijn aan de zijkant van haar hoofd lijkt me ook niet. Maar dat is natuurlijk wel heel lastig inschatten zo vanachter de computer. Als je je zorgen maakt de huisarts bellen. Klinkt mij nu hier vanachter mijn computer niet heel zorgelijk. Toevallig nu ook een griepje ? Blauwe plekken kunnen best wat uitzakken Verder denk ik dat vooral sufheid en vertraagde reactie een teken zou zijn dat er iets mis is. Maar eigenlijk wil je daarvoor wel al bij de huisarts zijn denk ik
. Hij zal niet beter kunnen kijken, vermoed ik. Zijn ogen zullen waarschijnlijk net zo goed werken als die van jullie Maar nu serieus... ik zou 't zekere voor 't onzekere nemen en mij niet laten hinderen door logistieke problematiek. Jullie zien uiterlijke symptomen maar een arts is tenslotte geschoold en kan dingen combineren. Daarnaast... ik ben niet overdreven bezorgd maar met zulke kleintjes die zelf niet (goed) kunnen aangeven wat er loos is, ben ik wel extra alert. Beter eenmaal te vaak aan de bel getrokken dan eenmaal te weinig. Het allerbeste met je kleine pechvogel!
Ja we gaan toch naar huisarts ze heeft al zoiezo 3 dagen koorts en we willen haar longetjes nakijken omdat ze vrij naar hoest. De blauwe plek is gewoon nu net iets gelig dus is goed en is vrij licht je ziet het bijna niet. Bult is er wel. Ze is wel gewoon al sinds woensdag avond ziek en krijgt 3x pcm elke dag omdat ze anders hangerig en huilerig maar met pcm is niets aan de hand. Eet goed, drinkt, rent etc zoals ik al schreef. Lijkt indd nare griepje.. Maar we gaan in avond naar ha hopen onze auto dan klaar
De koorts en het vallen hebben naar mijn mening niets met elkaar te maken. Is wschl een samenloop van omstandigheden. Die blauwe kleur kan inderdaad zakken en er naar uitzien. Je kunt de bult inmasseren met vallen en stoten zalf.Is goed voor de doorbloeding en daardoor zal de bult sneller genezen. Succes bij de huisarts en inderdaad even de longen laten luisteren.