Wit gehemelte

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sandra3030, May 22, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sandra3030

Feb 17, 2009
    59
    0
    6
    Ik heb misschien een rare vraag. Maar hoort het gehemelte van een baby wit te zijn. Het is geen voeding want kan het er niet af krijgen. Een paar weken geleden ben ik hier mee naar de huisarts geweest en toen heeft hij nystantine gekregen dat hebben we weken gebruikt. Maar het blijft wit. Ook jammert hij onder de fles en drinkt onrustig. Slaat met zijn armpjes. Hij is nu 4 maand

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,960
    15,002
    113
    Hier is gehemelte rose, zoals bij jou en mij.

3. sandra3030

Feb 17, 2009
    59
    0
    6
    Oke dank je wel. Ik moet straks naar het cb zal ik het daar ook nog eens aangeven

4. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik denk dat je kindje gewoon spruw heeft... daar is nystantine ook tegen. Heeft de dokter het hier niet met je over gehad?

5. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

Aug 8, 2011
    547
    33
    28
    Klinkt als spruw. Probeer af en toe een beetje extra vierge kokosolie in het mondje te smeren. Was hier binnen 2 dagen weg! Ze kunnen er idd slechter doof gaan drinken.

6. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Klinkt idd als spruw. Bij ZL was het vrij hardnekkig. De nystatine hielp niet. Daktarin daarentegen hielp heel goed. Was het zo weg.

7. sandra3030

Feb 17, 2009
    59
    0
    6
    Ik heb nystantine al weken gebruikt. Ik merk zelf ook als we dat gebruiken dat hij stukken beter drinkt en vrolijker is. Gister weer contact gehad met de huisarts en weer nystantine gekregen. Ik vroeg naar daktarin gel maar dat geven ze niet aan baby's. Dus moet gewoon door prutsen met dit. En volgens mij is dit het 6 de potje al

8. sandra3030

Feb 17, 2009
    59
    0
    6
    Waar kan ik dat kopen want nystantine werkt niet en daktarin wil de huisarts niet geven aan een baby

9. sandra3030

Feb 17, 2009
    59
    0
    6
    Daktarin wil de huisarts niet geven

10. sandra3030

Feb 17, 2009
    59
    0
    6
    Ow en bij cb zeiden is geen spruw dat witte hoofd bij een baby gehemelte

11. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Heeft de ha ook een reden gegeven? Vanaf vier maanden mag een ha Daktarin voorschrijven.

Een wit gehemelte hoort hij een baby? Uit welk universum komt deze mevrouw of meneer -_- Als een ha nystatine voorschrijft, is dit voor spruw.

12. sandra3030

Feb 17, 2009
    59
    0
    6
    Nee de huisarts zei alleen dat geven we niet aan baby's en iets anders dan nystantine hebben we niet nou mooi klaar mee kan toch niet altijd die nystantine blijven gebruiken. Ze kon het helemaal niet goed zien die van het cb. Hij moeten echt liggen en zijn mondje goed open doen. Maar ben er weer mooi klaar mee. Word onderhand beetje gestoord van alles uitkoken

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,960
    15,002
    113
    Sandra, je eerdere vraag was nog niet beantwoord zag ik: kokosolie extra vierge kan je gewoon bij de gezondheidswinkel halen en zelfs in de grotere supermarkten tegenwoordig (ik vertrouw meer op een kleine gezondheidswinkel overigens). Werkt razend goed bij volwassenen (tandvlees problemen) of t verantwoord is bij een baby weet ik helaas niet.

14. sandra3030

Feb 17, 2009
    59
    0
    6
    Oke beetje lastig allemaal omdat hij koemelkallergie heeft en reactie krijgt op banaan. Durf ik hem ook niet vanalles te geven. Want las op internet ook al iets over violet nog wat daar krijgen ze een paars mondje van maar schijnt ook heel goed te helpen. Ik zie u dat het al minder word met de nystantine. Maar het probleem is dat het gewoon steeds weer komt. En anders toch maar eens contact met de kinderarts opnemen. Want hij is nu al stukken vrolijker dan voor ik met de nystantine begon. Dan kan de een wel zeggen het is spruw en een ander niet.maar als het geen spruw is waarom is hij dan nu wel tevreden.
    Ik kende spruw op het gehemelte ook niet wel op de tong (van mijn andere zoontje) dat was gewoon een dikke witte laag. Maar ons zoontje heeft gewoon een witte waas op zijn gehemelte. Het lijkt ook heel erg op melkaanslag maar ik kan het niet weg vegen

Share This Page