Waterpokken??????????

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ichtus, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hoi allemaal..

Anna heeft sinds eergisteren vlekken..rode vlekken..

Het begon op haar benen.. (tenminste daar zag ik ze als eerste) en op haar wang..een paar uur later zaten ze overal.. **zal zo ff foto's maken en erbij zetten**

Maarr...het blijven vlekken die groter worden..die meer worden.. die weer vervagen.. er komen nieuwe bij.. maar er komen geen bultjes of blaasjes op..

Toen ik het ontdekte dacht ik meteen.. WATERPOKKEN.. daar lijkt t ook t meest op.. maar omdat ik nog steeds geenenkel blaasje/bultje kan ontdekken begin ik nu te twijfelen..onder haar haar zaten er ook heel veel.. die lijken nu te verminderen en weg te trekken.. zo ook op haar voorhoofd.. ene moment zitten er daar veel.. anderemoment lijkt t weg te gaan om vervolgens weer te komen.. haar benen buik en rug zitten onder...op haar benen het felste.. Het jeukt een beetje op haar buik.. bij het verschonen krabt ze daar.. verder lijkt ze er geen last van te hebben..

Iemand een idee..??

Ze heeft twee weken geleden griep gehad en daarna oorontsteking met antibiotica.. de dagen voor de vlekjes heeft ze geen koorts gehad en is nu ook niet ziek..

De andere kinderen hebben t al gehad (waterpokken) en bij hun verschenen de blaasjes toch echt wel op dag 2 of eerder..

hmmmm

2. Ja, zonder blaasjes geen waterpokken zou ik zeggen.
    Maar aan de andere kant heb ik begrepen dat alleen bij waterpokken de vlekjes/blaasjes ook tussen de haren komen.
    Heeft ze contact gehad met waterpokken-kindjes, dat je weet?

3. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ...

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    5de of 6de ziekte misschien?

5. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    nog 1

6. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    rug

7. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    HI...

8. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @UMM.. heb ik aan gedacht, maar t proces wat hieraan voorafgaat klopt dan niet bij haar..
    Door de griep en oorontsteking is ze nergens geweest.. alleen thuis..de anderen zijn wel naar school geweest, dus ze kan best wat mee krijgen..

9. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Dit lijkt mij geen waterpokken, bij mij hebben twee nog de waterpokken en het lijkt er helemaal niet op. Eerder 5e/6e ziekte , hoe het ook heet :D

10. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Voor zover ik weet kan ook alleen waterpokken uitslag geven onder t haar.. das typisch voor waterpokken..

11. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    nou dat vind ik dus ook.. dit leek wel eerst op waterpokken maar inmiddels niet meer!:(8)

12. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    maar bij 5e ziekte zou ze juist vuurrode wangen moeten hebben en dat heeft ze niet.. en bij 6e ziekte gaat even hele hoge koorts aan vooraf en dat heeft ze ook niet gehad

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    mijn dochter heeft de 6de ziekte gehad en lijkt hier echt heel erg op en heb ook nooit koorts ofzo opgemerkt.

14. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Ichtus, ze heeft toch net een antibioticakuurtje gehad?
    Ik krijg precies dezelfde uitslag na een week als ik amoxiciline gebruik. ??? Misschien een idee???

15. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Kan ook gebeuren bij andere kuurtjes trouwens. Hoeft niet perse amoxi-dinges te zijn....

16. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    is datzo..???? dat heeft ze wel net gehad idd...
    dat ga ik s navragen..

17. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    6e ziekte : juist kenmerkend hiervoor is niet de uitslag maar de hele hoge koorts die 3 tot 5 dagen aanhoudt..dat lijkt me dus niet

18. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @Thirza.. ze heeft wel amoxi-dinges;) gehad idd.. net meteen ha gebeld.. en assistente zegt ook dat dit heel goed zou kunnen.. ze overlegt even met de ha.. moet straks ff weer bellen of ze hier wat mee moeten of dat ze het zo laten.. ze heeft er geen last van dus hoef er niks voor hoor..als t maar weer verdwijnt.. ;)

19. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik dacht ook direct allergische reactie door de AB.
    Ben benieuwd wat de ha zegt.

20. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    wist helemaal niet dat dit zo kon.. had er werkelijk nog nooit van gehoord!!!..

Deel Deze Pagina