Hallo maar weer! Ik ben benieuwd of jullie kindjes ook zo druk zijn? Ze tijgert heel veel door de kamer. Ze is ook erg druk op het aankleedkussen. Ze draait zich constant om op haar buik tijdens het verschonen/aankleden. Hebben jullie dat ook? Zijn er nog tips?
Nieuwsgierig meisje Je kunt een mobiel boven het aankleedkussen hangen om haar aandacht te trekken. Of iets in haar handen geven om te bekijken. Ook proberen wij zo min mogelijk dingen achter haar hoofd te leggen waar ze naar zou willen kijken zodat ze minder draait. Meestal krijg ik net haar luier verschoond in de afleidingstijd Een liedje zingen helpt ook weleens om haar aandacht te houden.
Wat voor tips zoek je...? Dochter draait zich niet om (meestal) op het aankleedkussen, maar m'n jongste loopt/kruipt overal heen (nog niet los) en dat doet ze al een tijdje, prima toch zo bewegelijk?
Hier ook een drukke, ze ligt nooit stil. Op de commode wil ze altijd draaien, maar als ik iets interessants geef, dan vermaakt ze zich wel even. Ene keer is dat gewoon een rompertje, andere keer een knuffel, dan weer een pot sudocreme of een pakje billendoekjes. Ze kruipt de hele kamer door, gaat overal staan en probeert te lopen. Ik loop dus continu achter d'r aan overdag Als ik wat anders moet doen, dan gaat ze even in de box en gaat ze daar rollen en staan en wiebelen En wat leuk, jouw dochter is van 1-1-2012, mijn dochter van 2-2
Hihi, geweldig hè! Heerlijk dat er zo'n onwijze ontwikkeling in zit! Ik vind het inderdaad heerlijk dat ze zo beweeglijk is, maar ben wel benieuwd of anderen dat ook zo beleven! Wat grappig Andrea die data! Ik hoop alleen wel dat mijn oud en nieuw er komend jaar wat rustiger uit ziet!
Tips? Vastbinden Nee hoor hier ligt de jongste ook geen moment stil, de oudste vond ik al beweeglijk maar de jongste is nog een slag erger, die rust niet voor ze iets kan en dan wil ze het volgende al. Ze kan nu net kruipen ipv tijgeren maar nu is het tijd om te gaan staan aldus mevrouw . Leuk hoor, maar een baby die gewoon op 1 plaats blijft liggen zou ook weleens fijn zijn. Maar goed
Hmm Finnley is ook erg druk en beweeglijk, als hij in ze eetstoel zit gaat tie zo hard tekeer dat tie bekant de kamer doorgaat achteruit met stoel en al, omdraaien tijdens verkleden etc ook, hij zit eigenlijk nooit stil, als hij even een filmpje kijkt beweegt tie nog extreem, handjes heen en weer alsof hij brommmer rijd etc, hij kan nog niet kruipen of staan (gelukkig hahaha)
nou had t topic kunnen openen!! kan sinds deze week opeens heel goed kruipen dus wil dit alleen maar!! ook met verschonen. Ik geef der een rammelaar en bovenkleding laat ik der met de rug naar mij toe zitten
Heel herkenbaar! Ik geef haar tijdens verschonen ed altijd iets om mee te spelen. En dan vooral hele interessante dingen want knuffeltjes en rammelaars zijn dan niet interessant genoeg! Zo heb ik bijvoorbeeld een kompas, een grote tandenborstel, een lintje (cadeaulint), leeg potje bij haar commode staan. Ook doen mijn horloge en mijn armband het erg goed als we ergens anders zijn. Ik vind het heel grappig. Ze begint er nu een spelletje van te maken (wegkruipen en heel hard lachen). Probeer haar dan maar eens serieus aan te kijken.