Hoi, Thijmen zit vanaf afgelopen weekend op 1 slaapje per dag, hij gaat dan aan het begin van de middag na de lunch naar bed. Maar ik vind het wel een stuk zwaarder dan toen ie nog 2 keer per dag sliep. Vooral als ie, zoals vandaag, 's middags ook nauwelijks slaapt. Hij heeft nog niet zo'n lange aandachtsspanne dus je moet toch een beetje entertainen, of achter hem aanlopen om de loopauto om te draaien etc... Hoe doen jullie dat? Wij proberen in elk geval 's ochtends "iets" te doen en 's middags dan gewoon thuis. Maar ik ben aan het einde van de dag gewoon gesloopt! Hoop dat dat snel minder wordt Groetjes Rosa
de onze doet dit nu sinds een weekje. ik ga als hij kort slaapt zoals vandaag, maar 1 uurtje. twee keer wandelen of nog een boodschapje doen. soms doet hij dan in de ochtend in de wagen nog een hazeslaapje. en als ik wat in het huishouden ga doen, vermaakt hij zich daarmee. groetjes, Miranda
Hier gaan ze nu ook zo'n beetje over naar 1 dut. Ben bijv vanmorgen boodschapjes gaan doen met de jongens lekker in de wagen, Isa wandelt mee. Terug thuis broodje en melk en hop in bed rond half 1 a 1 uur. Ze slapen dan ca 2 uur. Isa slaapt niet meer. 's middags spelen, rond vijven even heel onverantwoord dvd'tje aan zodat ik kan koken en ze alledrie rustig zijn. Dan half zes eten, daarna nog even lekker ravotten en hop bad-bed. Voordeel heb ik dan dat ze elkaar ook wel bezighouden (al maken ze ook wel ruzie natuurlijk en dan moet ik er weer tussen springen)
Hier ook op 1 slaapje na de lunch. Ik vond het ook best pittig, nu soms ook nog hoor! 's Morgens ga ik boodschappen doen of ergens op visite b.v. 's Middags als ze slaapt kan ik even wat in het huishouden doen. Maar als dit een kort slaapje is valt er ook niet veel te doen. Dus dan word het entertainen. E houdt niet zo van alleen spelen . Wil graag vermaakt worden. 's Avonds doe ik meestal de strijk omdat ze steeds de strijkbout wil pakken.
Hoi Rosa, ja, die overgang is voor mama ook best zwaar he... Ik moest er enorm aan wennen, was al gewend geraakt aan 2 slaapjes en dus 2 momenten waarop ik andere dingen kon doen. Zo rond 1 jaar ging ze ook over op 1 slaapje. Allereerst: het went. Ten tweede, je zult zien dat je kindje op een gegeven moment best lang gaat slapen ´s middags. Onze dochter slaapt soms 3 uur en de dag na een kdv-dag slaapt ze 4 uur in de middag. Dat is soms ook wel heel lekker, vooral nu ik zelf behoefte krijg aan middagdutjes. (weet trouwens niet of dit ook voor andere kindjes geldt) Nu ze zoveel loopt en ontdekt is ze ook erg moe in de middag en kan ze echt heeeel snel in slaap vallen als ik haar naar bed breng. Het entertainen kan niet altijd, soms gaat ze even de box in. Maar in het geheel genomen ben je er inderdaad meer ´zoet´mee. succes! Amber
Hier juist weinig. Hij slaapt thuis ff ruim n uurtje en op het kdv meestal helemaal niet! Qua entertainen? t liefst all day..
Hier al een maand of 3 inmiddels op 1 slaapje. Sochtends is mijn man thuis en over het algemeen vermaakt onze meid zichzelf prima en af en toe speelt mn man ook even met dr. Rond 12 uur gaat ze op bed, na haar broodje en dan kom ik thuis. ROnd half 3/3uur komt ze er weer af en ik ga dan meestal wel ff met dr weg, op bezoek, boodschapje, wandelingetje, fietstochtje. Soms ook niet hoor, maar bij mooi weer toch wel vaak wel. En dan is het zo weer 5 uur tijd voor warm eten en 6 uur weer op bed.
Hier ook al een tijdje op 1 slaapje per dag. Meestal slaapt hij 's morgens wel tot 07.30 a 08.00 uur. Daarna eerst samen ontbijten. Om 09.30 zet ik hem in zijn wipstoeltje voor de Teletubbies, met een schaaltje fruit (banaan of mandarijn) en erna een fles limonade. Dan gaan we naar boven om te badderen en/of aankleden. Meestal mag hij dan boven even rondkruipen (met de traphekjes dicht) en ga ik even wat huishouden doen, zoals was opvouwen of strijken. Dan is het alweer lunchtijd, dus eten we samen een boterham en wat warme melk. Daarna gaat hij dus slapen, meestal 2 uurtjes. Als hij dan wakker wordt, gaan we even op visite bij oma. Of krijgt hij thuis een koekje en drinken en gaan we daarna boodschappen doen. Dan nog even spelen in de woonkamer en dan is het alweer avondeten.
Mijn dochter slaapt er nog wel 2, maar 2 keer een uurtje. Ik moest daar ook onwijs aan wennen, met 7 maanden ging ze opeens over van heeeeel veel slapen naar heel weinig. Nu plan ik wel op de entertain tijden dat ik boodschapjes ga doen, met de hond wandelen, eendjes voeren. Daarna even wat eten en drinken en dan redt ze zichzelf meestal wel een uurtje. Denk wel om jezelf hoor! Neem die momenten echt voor jezelf en ga geen huishoudelijke dingen doen. Het is al zwaar genoeg
klopt, de tijd dat mijn zoontje 's middags slaapt. vandaag lekker 2 uur lig ik lekker op de bank! groetjes, Miranda
Probeer nu idd het huishouden met Thijmen te doen. Hij vindt het wel leuk om rond te struinen terwijl ik de was opvouw oid. Thijmen gaat nu rond kwart voor zeven naar bed (eerst nog even in bad en drinken met een verhaaltje) en daarna is het echt relaxen voor ons! Ook tijdens zijn slaapje probeer ik even lekker iets voor mezelf te doen. Het begint gelukkig al wat meer te wennen, doe alles nu heeeeeeel langzaam
Ik vond het ook erg wennen, vooral omdat ik veel afspraken vroeg in de middag had (koffie leuten met dinnetjes enzo) maar dat kan nu in principe alleen nog maar 's ochtends of laat in de middag. Dus het is ff helemaal switchen ..
Hier ook gewoon in de ochtend het huishouden zoveel mogelijk te doen met de kleine die om me heen schuddert. Als zij in bed ligt, ga ik ook even relaxen. Tukkie doen of boekje lezen, net waar ik zin in heb...
Ik vond het juist heerlijk toen Fenja van 2 naar 1 slaapje ging! Konden we eindelijk weer eens echt wat gaan ondernemen, heerlijk. Niet meer de hele tijd aan de slaapjes gebonden zijn. Maar......dit ene slaapje mag ze van mij nog wel heel lang houden hoor. Effe mama-tijd! Wij doen in de ochtend meestal wat boodschapjes en wat schoonmaak werk en smiddags gaan we fietsen, naar de winkels of zomaar een stukje wandelen en soms ook lekker weleens helemaal niks.
Mijn dochter zit af en toe op 1 slaapje, maar eigenlijk alleen als het mij goed uitkomt en ik het dus zo plan Wat ik me afvraag: hoe doen jullie het met bezoekjes wat verder weg, zeg op een uur rijden? Nu slaapt Julia in zo'n geval thuis van 10 tot 11 (normaal ligt ze wat later in bed en slaapt ze wat langer). Dan ga ik meteen weg zodat ik rond half 1 op de plaats van bestemming ben. Dan redden we het tot een uur of half 4 en slaapt Julia vervolgens op de terugweg een half uurtje.