Driftig meisje van 11 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by horselover, Apr 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Pff onze kleine meid is zoooooo Pittig!! :$.
    Ze slaat de laatste tijd heel veel! En dan niet ons, ja soms wel bijv. brood uit de handen slaan,
    Maar andere mensen / kinderen slaat ze echt gericht! En dan kreunt ze er ook nog eens woest bij!

Vandaag was ik op visite bij mn zus die heeft een zoontje van 3,5 jaar.
    En iedere keer als hij bij Marin kwam dan werd ze kwaad en sloeg ze! Eerst met een speelgoed wat ze in haar hand had.
    Maar later 2 x met de platte hand in zn gezicht.

Ze doet dit ook als bijv. een kindje op haar autotje zit, dan raced ze er in de loopauto achteraan en dan gaat ze gericht slaan en brommen!

Herkenbaar?
    Ik spreek haar hier iedere keer op aan! Ik pak dr handje vast en zeg dat ze moet aaien en niet mag slaan!

Het is niet onbewust, of per ongeluk te wild met dr handjes.
    Nee ze neemt daarbij ook een duik naar voren om ze zeker te weten te raken! En dan is ze ook echt BOOS op zo'nmoment

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Kan je niet echt helpen, maar ben bang dat mijn dochter ook zo wordt.

3. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Hahah hou j ehart maar vast!
    Kleine bengel is het! En ze heeft al zo'n eigen zinnetje!!!

Als ze papa ziet wil ze naar hem toe, als hij haar weer aan mij geeft gaat ze ook vreselijk boos tekeer! En de handjes naar pappie toe....

4. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

Jun 18, 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Ze is nog erg jong, maar als ze het bewust doet zoals je schrijft kan je haar daar best voor "straffen".
    Altijd benoemen dat ze niet mag slaan.

-Waar jullie op dat moment mee bezig zijn (spelen) direct mee stoppen en weglopen
    -apart zetten; box, hoek, gang, trap
    -afleiden (werkt bij ons niet)

Mijn dochter mept ook wel eens als het niet naar haar zin gaat (jaloers op haar zusje) of gewoon dwarsigheid. Ik probeer haar 2 keer te waarschuwen en dan apart te zetten. Tot voor kort vond ze dat apartzetten alleen maar leuk. (Jeuj wat zet mama me wild weg, leuk spelletje) Maar het lijkt erop dat ze is "gebroken" en nu is het niet meer zo leuk.
    Alleen dat blijven staan in de hoek is nog moeilijk. Ik blijf er maar naast staan en hou haar vast als ze 2x is weggelopen en kijk zelf een andere kant op.

Je kan het opnemen met de wijk, die hebben daar dagelijks mee te maken. Ik heb wel handige tips gekregen van de wijk. Nog de meest waardevolle vond ik deze; maak niet overal een punt van. Het moet ook leuk blijven. Ik was redelijk strikt (niet op de bank staan, niet achter de bank, etc etc) maar ja. Ik benoem het nog wel, maar als ze denkt "stout" te zijn door dat te doen ja ach, er zijn ergere dingen denk ik dan. Je hebt stoute dingen en écht stoute dingen. Bij de beetje stoute dingen maak ik er maar een dolletje van.

Share This Page