16 maanden en nog 2 slaapjes overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miracle1984, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Hoihoi,

Ons mannetje is nu 16 maanden en slaapt nog 2x overdag. Dat is volgens mij best veel want hoor van anderen rond die leeftijd dat ze 1x slapen in de middag. Hij slaapt 2x anderhalf uur. Sochtends vaak rond half 7 wakker en gaat dan om 9 uur weer slapen en dan smiddags weer rond half 2. Hij gaat ook meteen slapen als ik hem neerleg. Savonds gaat hij rond half 8 naar bed en slaapt dan meestal ook gelijk. Snachts wel wat onrustig maar dat heeft hij eigenlijk altijd al (speentje kwijt bijv.).

Zal ik nu gaan proberen dat hij 1x overdag gaat slapen of nog even zo houden en wachten tot hij het zelf aangeeft?

Gr. Miracle.

2. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Volgens mij hebben ze hier tot een maand of 19 2 keer geslapen. Ik vond het heerlijk, 2 rust momenten op een dag ;)

3. Purk

Purk Niet meer actief

Hier slaapt hij ook nog geregeld 2 x. Als hij rond 7 uur (op kdv dagen) op is slaapt hij dus 2 x en als hij rond 9 uur opstaat slaapt hij 1 x. Zou je kindje lekker zelf laten bepalen wat hij wil. Komt vanzelf.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Geniet ervan! Hier al twee maanden maar één slaapje..

5. Smirre

Smirre Lid

1 aug 2010
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochters zijn ook 16 maanden en slapen ook nog 2 keer op een dag. Ik zou het lekker zo laten totdat hij zelf aangeeft dat hij langer op kan blijven.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ging ze rond die tijd naar 1 slaapje maar dan 3 uur achter elkaar.
    Dat doet ze nu nog.
    Ze slaapt hier verder van +/- 19.30-7.00/7.30.

7. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vrijwel altijd nog maar 1 slaapje van 1,5 tot 2 uur.
    Maar deze week is ze een beetje ziekjes en doet ze weer 2 slaapjes. Wat is dat toch heerlijk zeg, twee rustmomenten op een dag :p kan opeens zo veel meer doen ;) Zou het lekker zo laten, totdat hij zelf aangeeft niet meer te willen slapen in de ochtend. Dan het slaapje wat rekken tot na het middageten en over op 1 slaapje.

8. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Het is idd niet vervelend die 2 rustmomentjes ;) Ik laat het hem idd gewoon aangeven en als hij moeilijker naar bed gaat dan over op 1 slaapje!
    Hij zal het gewoon nog nodig hebben, maar is ook echt superdruk dus kan me er wel wat bij voorstellen haha!

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier rond 18 maanden over naar 1 slaapje. En bij het KDV is hij pas sinds een week of 2/3 over naar 1 slaapje en over een maand wordt hij 2.

Ik ben er wel blij mee dat hij nu 1 keer slaapt. Grote voordeel hier is dat hij niet meer om half zeven wakker is, maar meestal rond 8 uur en ook wel eens half negen.

10. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom zou je het willen veranderen? Het gaat toch goed zo? Je kindje weet prima wat hij nodig heeft :)

11. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik zou idd niks forceren, blijkbaar heeft hij het nodig! Slapen is juist onwijs goed voor de ontwikkeling omdat de hersenen dan alle opgedane informatie /ervaringen kunnen verwerken. Geniet ervan, neem tijd voor jezelf, hij geeft zelf wel aan wanneer hij minder slaap nodig heeft.

Deel Deze Pagina