Zoals jullie misschien wel weten is onze oudste in juni weg gevallen. Hij at al een paar maanden heel erg slecht toen. Hij is toen opgenomen in het ziekenhuis en sindsdien lopen we in het ziekenhuis. Hij heeft in september vorig jaar zijn keel en neusamandelen eruit gekregen, in de hoop dat hij beter zou gaan eten. Hij ging idd weer beter eten en hij begon ook weer te groeien. Maar nu eet hij dus weer heel erg slecht tot bijna niet. Ik heb hem voor 2 maanden geleden op de weegschaal gehad hier thuis en was hij mooi gegroeid. Hij woog toen 12.4. Ik heb hem vandaag op de weegschaal gezet en nu weegt hij 11.6. Ik begon het weer te merken aan zijn luiers dat ik die weer strak kan doen. Ik heb maandag weer een afspraak staan in het ziekenhuis. Hebben jullie kinderen dat ook wel eens dat ze zoveel afvallen of is dit niet normaal? Wat zouden jullie doen zouden jullie door zetten op verder onderzoek? Ik maak me er best wel zorgen om en ik ben bang dat hij me weer weg gaat vallen als hij zo door blijft gaan met eten.
Phoe, ik snap dat je je zorgen maakt! Mijn zoontje valt eigenlijk alleen af als hij ziek is geweest. Buikgriep en bronchiolitis had hij laatst achter elkaar. Hij behoorlijk mager geworden, maar volkomen te verklaren en toen hij beter was, kwam hij ook zichtbaar weer aan. Ik hoop heel erg dat het ziekenhuis onderzoek gaat doen naar de oorzaak. Is er al eens gekeken naar allergieën, stofwisselingsproblemen e.d.? Ik kan weinig zinnigs zeggen, in ieder geval hoop dat je maandag meer te weten komt.