Sterkte! Het zit hem niet mee zeg. Onze dochter had dan erge krampjes en verborgen reflux en huilde ook enorm veel (zeg van de ochtend tot een uur of één 's nachts) en ze sliep overdag nauwelijks.. Alleen maar krijsen. Naar mij werd pas richting de 2,5 maand geluisterd en toen kreeg ze reflux medicatie. Dat ging een week of één/twee goed en toen opeens weer totaal mis. Daarna is de medicatie op de maximale dosis gezet en toen ging het goed. Dus misschien heeft je kindje niet genoeg aan de huidige medicatie? Nogmaals veel sterkte!
KMA hebben we met pijn en moeite los gekregen en echt voor gevochten! Begonnen met pepti, ging het top maar na 1 week explodeerde het juist toen weer opnamen en nutrimagen gekregen, dat ging goed en blijft nu ook goed gaan. Tuurlijk in t begin nog wel wat klachten maar alles moest zijn lichaam ook nog uit Voor de reflex hadden we nexium dit konden we na een maand afbouwen omdat de reflux veroorzaakt werd door kma en nu dus niet meer nodig was. Alles was rustig behalve de dinsdag. Hij was dan bij mijn schoonmoeder. Altijd sliep en ad hij daar bijna niet en de dinsdag op woensdag nacht was een ramp en sliep hij erg onrustig en piepen. Ik dacht eerst dat mijn schoonmoeder hem gewoon uit zijn ritme trok enz enz.. Maar op een gegeven moment belt mij op dat hij slijm overgeeft en rode vlekken heeft. Naar de huisarts en zo kwamen we erachter dat hij op de kat reageerde. En dus ook op onze hond. Met heel veel pijn hebben we besloten (na lange proefperiode) dat de hond ook weg moest en een goede nieuwe plek voor hem gevonden. Toch merkte ik dat als ik zijn bedje schoon had hij top sliep en de dag erna alweer slechter. Overlegt en een speciale hoes voor het matras gekocht om huisstofmeit tegen te gaan en hoppa sliep top! En nu is het piepen volledig weg en puffer gebruiken we niet meer! Sorry lang verhaal en heb ik nog proberen kort te houden hahaha Hoop dat je er iets aan hebt en hoop echt oprecht dat ze snel meer weten over jullie schatje want ik voel met je mee... Verschrikkelijk om machteloos toe te moeten kijken
Je gaf net aan dat hij is opgenomen in het ziekenhuis. Hopelijk geeft dat snel het verlossende antwoord en kun je snel met een tevreden baby naar huis, zodat je hopelijk kan gaan genieten! Het lijkt mij dat of de ranithidine niet voldoende werkt of dat de nutramigen niet verknipt genoeg is. Bij mijn oudste, reflux en kea, had ik het met de pepti. Begin een heel ander kind en na 10 dagen weer drama! Had toen geen medicatie voor de reflux en kreeg die van een ka. Toen ging het iets beter, maar hij knapte pas op na de nutramigen. Nexium en nutramigen tot 1 jaar gegeven en toen was het beide goed Jongste kreeg eerst ranithadine. Hielp eerst goed, toen minder. Opgehoogd en hielp weer goed en toen weer minder. Tegen de ka gezegd dat ik het zo niet fijn vond, ophogen mocht we weer maar aangegeven dat ik liever een ander middel wou proberen, zeker naar aanleiding van hoe mijn oudste op Nexium reageerde. Dus met wat gemopper Nexium meegekregen en hij (en blijft tot nu toe) een super tevreden manneke. Bij beide kinderen heb ik zelf aangegeven iets ander te willen proberen (oudste nutramigen en de jongste nexium). Volg dus goed jou eigen gevoel, ben je niet tevreden met het antwoord geef dit aan! Heel veel sterkte met je kleine man in het ziekenhuis.
Oh Okee dus het duurde toch even dat ze akkoord gingen met het proberen van iets anders. Ze gaan in ieder geval een echo maken van zn buikje omdat de kinderarts er niet aan mag komen zonder dat hij gaat krijsen dus het lijkt erop alsof het daar vandaan komt. Ik zal ook eens vragen of ze iets kunnen doen met de voeding en medicijnen want nu noemen ze hem een huilbaby en ik denk altijd maar een baby huilt niet voor niks Ik hoop dus ook op een verlossend antwoord
Waarschijnlijk noemen ze hem een huilbaby, omdat ze dan volgens de richtlijnen kunnen werken. Een kindje wat meer dan 3 uur per dag, 3 dagen in de week en dat 3 weken lang huilt valt onder de term huilbaby. Alle 2 mijn kinderen vielen onder deze norm, beide door lichamelijke klachten. Er zijn baby's die zonder lichamelijke klachten veel huilen, vaak hebben zij zeer veel behoefte aan ritme en regelmaat. Maar zeker bij kindjes waarvan al vastgesteld is dat het lichamelijke klachten heeft moet je dit volledig onderzoeken, vind ik. Ik zou even eerst afwachten en kijken wat ze willen doen, want voor hetzelfde geld is het iets anders of geven ze zelf dat advies. Komen ze er niet mee dan zelf eens zeggen van 'ik heb zus en zo gehoord, is dat geen optie?'