Hallo mensen, Als onzekere mama van een baby van 2 weken met flesvoeding wil ik graag weten wat jullie van het volgende vinden: Mijn kleintje slaapt overdag behoorlijk goed (3-4 uur). De nacht ook! Alleen tussen de voedingen 19:00 en 22:00 is ze heel onrustig. Ze slaapt even in, huilt dan hard (voor haar doen). Dit zitten we maximaal 20 minuten uit en dan ren ik naar boven om haar op te halen. Ze wil dan niets anders dan pink in de mond, heel hard zuigen en in de draagdoek. Dat kalmeert iets maar ze valt niet in slaap en blijft heel onrustig. Dit is allemaal niet erg, ware het niet dat ze sinds een paar dagen tijdens dit 'huiluurtje' keihard begint te krijsen, wat niet te stoppen is. Ze loopt dat rood aan, wil geen pink en gaat volledig over de rooie. Dat maakt me wanhopig, ook al duurt het vaak 'maar' 5 minuten. Overdag is ze onrustiger dan normaal en ze spuugt meer. Lijkt het jullie normaal deze onrust 's avonds? Hoe weet ik of dit darmkrampjes zijn en of mijn kindje pijn heeft? Hoe weet ik of ze 'een beetje' of 'te veel' spuugt? Moeten we dit laten onderzoeken door de wijkzuster oid? Dank voor de info!
Klinkt mij idd als krampjes, mijn zoontje was op die leeftijd tussen die 2 flessen in ook niet stil te krijgen. alleen ingewikkeld in een omslagdoek. bij krampjes trekken ze de beentjes op en ze kunnen er meer van gaan sspugen. als ze huilt bij het spugen kan ze er last van hebben, maar veel babies spugen regelmatig op die leeftijd. als je het niet vertrouwd kun je het latijd even overleggen met je cb. tegen krampjes kun je cinababy druppels van vsm halen. fietsen met de beentjes. lekker inwikkelen met een omslagdoek. of overstappen op voeding tegen krampjes. een lekker warm badje 's avonds als ze onrustig is. hoop dat je er wat aan hebt. Groetjes, Miranda
Mijn kindje was in het begin onrustig, bleek achteraf niet van de krampjes. Heb toen wel uit voorzorg cinababy druppeltjes gegeven, dat mag geloof ik 3 maal per dag. Aangezien het homeopatisch is, kan het geen kwaad dacht ik. Mamavanukkie geeft al goede tips; ik vind een badje hier wel goed werken. Ze wordt er ook lekker moe van en misschien kan jouw kindje dan ook beter de slaap vatten. Een speentje een optie? Of wil je daar liever niet aan? Trekt ze ook haar beentjes op als ze zo hard moet huilen? Is vaak ook een duidelijk teken van krampjes. Suc6 ermee, weet hoe moeilijk dat soms is ook voor jezelf als ze zo hard huilen in het begin. Een dikke knuffel van mama doet het trouwens altijd goed