Hongerige baby van nog geen 3 maanden, andere voeding?

Discussion in 'Voeding' started by mamalieske, Oct 17, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Hallo allemaal,

Onze meid Isa is een enorme hongerige tante, ze krijgt nu per dag 5 x een fles van 165cc die drinkt ze ook allemaal braaf leeg.
    Tussen de flessen zou 4 uur moeten zitten maar vaak redt ze dit niet, de flessen zijn al verdikt met nutriton om haar wat rustiger te laten drinken en ze heeft een kleine speen.
    Maar de 4 uur tussen de voeding word steeds lastiger vast te houden vaak is het na 3 uur al mopperen en zeuren van de honger, maar ik wil haar niet overvoeden natuurlijk.
    Bij het CB heb ik pas over 2 weken een afspraak, en bellen heeft geen nut ik krijg dan de meest domme antwoorden...

Is voeding speciaal voor hongerige baby's een oplossing?
    Gebruikt iemand deze en heeft het geholpen?

2. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Dit is mss wel een oplossing. Serjenka was ook een erg hongerige baby. Bij haar heb ik pas later voeding voor hongerige baby's gegeven en had dit echt eerder moeten doen. Want vanaf de moment dat ze die voeding gekregen heeft, was toch meer voldaan.
    Wat ik rond deze leeftijd ook wel eens deed, was koekjesmeel door haar melk mengen. Daardoor was ze ook meer voldaan.

3. Shelly

Shelly Actief lid

Nov 23, 2006
    238
    0
    0
    Rotterdam
    Dewi is ook aan de hongerige baby-voeding hoor.
    Anders was het na 2 uur echt huilen tot ze een flesje kreeg...verschrikkelijk.
    Nu gaat het geweldig, je mag het ook gemengd met haar normale eten geven hoor.
    Nu moet ik haar soms wakker maken om te eten hahaha

4. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Weet je ook of ze met minder tevreden is? M.a.w. of ze dezelfde hoeveelheid misschien verspreid over meerdere flessen zou willen?
    Soms drinken ze namelijk gewoon alles op ookal kunnen ze met minder toe.

Ik weet het niet hoor, probeer maar mee te denken ;).

5. novanne

novanne Niet meer actief

Mag je niet iets meer voeding geven? ik gaf ook 5x165cc maar toen werd Sara ook ruim voor de volgende voeding wakker.
    Sara is net zo oud en krijg nu iets meer nl. 5x 180 cc (5,5 schepje)
    Hiermee is ze wel tevreden. vaak doe ik er dan nog iets water bij, ook voor de ontlasting. Nu krijgt ze de flessen niet eens altijd meer op.
    Vanaf 5 kg / 3 maand mogen ze evt 1000ml voeding, oftewel 5x 200cc.

6. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Ik heb inmiddels nutrica gebelt en gevraagd wat de beste optie zou zijn, hun adviseerde de inhoud van de fles te verhogen voor ik over zou stappen op een andere voeding.

We gaan nu dus flessen maken van 200cc, wat ze drinkt drinkt ze ik push nooit op het restje ofzo. We gaan dus maar even een weekje proberen haalt het niet uit dan stap ik over op forte.

7. Kim1989

Kim1989 Actief lid

Feb 15, 2007
    112
    0
    0
    Enschede
    hallo,

ik vroeg me al af waarom je kindje maar 165 ml in een fles krijgt, mijn zoontje is ook van deze leeftijd en krijgt een flesje van in totaal 200 ml inhoud...
    180 water en 6 schepjes...
    bij het cb adviseerde ze mij 6 voedingen van 140 intotaal in een fles, na zo´n fles schreeuwt mijn zoontje moord in brand haha, nou krijgt 5 voedingen van 200 ml en hij komt meestal om de 3 uur(smiddags zit er 1 keer 4 uur tussen.

hoe gaat het nou dan?

8. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier zijn we toen ook overgestapt naar voeding voor hongerige baby's. Werkte hier vrijwel gelijk en hij heeft nooit problemen gehad met de overstap. Wij hebben ook niet gemengd ofzoiets met de normale voeding, gewoon ineens overgestapt.

9. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Het is niet alleen het CB die beweert dat de hoeveelheid voeding op een dag te hoog kan worden ook hier op het forum lees ik regelmatig dat je niet boven de liter voeding mag komen.
    Nu komt Isa daar ook net niet aan, met 4 flessen van 200ml maar dan moet ze ook niet komen om een fles in de nacht of tussendoor.
    Want na deze dagen proberen blijkt wel dat ze ook echt 200ml opdrinkt en er dan +/- 4 uur tussen laat zitten.

10. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Ik wil niet als een zeur overkomen hoor, maar heb je al minder in de fles geprobeerd?

Ik weet dat het misschien wel raar klinkt. Maar een boel kindjes blijven doordrinken, ookal hebben ze eigenlijk genoeg. En komen toch niet later.

Dus vandaar dat ik dacht dat ze misschien vaker kleinere beetjes wilde. Ookal drinkt ze de hele fles gewoon leeg.

Zelf heb ik ook die ervaring. Mijn zoontje die blijft maar doorgaan als je hem de kans geeft. Hij heeft genoeg aan 180cc maar drinkt ook zo 280 als je hem de kans geeft :confused:. En hij komt niet later voor een volgende fles (ik voed op verzoek).

11. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Nee Isa drinkt niet altijd alles op wat in de fles zit, ze stopt wanneer ze genoeg heeft gehad.
    En dat was die 165cc duidelijk niet meer.
    Nu drinkt ze van de 200cc de fles de ene keer leeg en de andere keer bv maar 170cc.

Maar ik ben tevreden, Isa ook gelukkig weer ;)

12. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    sam is ook een baby met veel honger en wij zijn dan ook snel over gegaan naar de Forte voeding. Hij krijgt nu 5 flessen van 200cc.. dus hij zit precies aan het maximum.. dit is net genoeg.
    Soms doe ik er meer water in, maar met hetzelfde aantal schepjes voeding.

ben wel benieuwd hoe lang we dit volhouden... hij zit aan het maximum en mag nog lang geen bijvoeding.

succes

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Daar zitten wij nou mee. Lianna zit ook aan het maximum (Friso Extra) en ze lijkt eerder te gaan komen voor de volgende voeding. Bij het cb adviseren ze nu om wat extra water in haar flesje te doen. Ben benieuwd of dat gaat werken. Anders ben ik toch geneigd om al iets van rijstebloem er doorheen te doen.

14. Mona

Mona Bekend lid

Jan 16, 2006
    729
    0
    0
    Hier een moeder van een zeer hongerige Daniël :)
    We zij overgestapt op Friso extra voor hongerige baby's. Ik moet zeggen et werkt uitstekend!
    ook doen we op aanraden van CB extra water bij de voeding, dus bijv. 165 cc water met 5 scheppen. Dan krijgen ze meer binnen zonder de extra calorieen zeg maar, ook dit werkt erg goed.

Succes!

15. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    dames... hier ook een hongerige baby..... alleen geef ik nu friso comfort ivm harde ontlasting... nu gaat het goed... maar als ik dan voor hongrige baby's ga geven maakt dit de poep dan niet dik?

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt de twee soorten ook mengen en om de poep zacht te houden kun je per fles 15-20cc extra waer doen.

17. Mona

Mona Bekend lid

Jan 16, 2006
    729
    0
    0
    Venkel druppeltjes van Daro (3x 5 druppels per dag bij flesvoeding) doet wonderen. Daniel heeft hierdoor geen last van zijn darmen en/of harde ontlasting.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Venkel op dagelijkse basis wordt afgeraden door het Voedingscentrum omdat het nogal giftig is..

19. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    naja... ik ga morgen toch ff naar het inloopspreekur van het cb...vraag ik hun advies wel ff maar ik denk idd dat er forte voeding bij moet!

20. Mona

Mona Bekend lid

Jan 16, 2006
    729
    0
    0
    Giftig?! :confused:
    staat niets over in de bijsluiter. Er staat dat je het mag gebruiken van 0 maanden.
    Het is toch op natuurlijke basis?

Share This Page