Ziek en niet willen eten, tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sisa, 14 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hoi allemaal,

Charlotte is sinds dit weekend erg verkouden en het is steeds erger geworden. Nu is ze ook heel hangerig, wat verhoging, wil alleen maar bij mama hangen. Allemaal niet zo'n probleem maar ze wil absoluut niet eten en drinken liever ook niet, alleen met dwang gaat er wat drinken in. Heb haar al wat chocomelk gegeven omdat ze dat wel lekker vindt, maar brood weigert ze pertinent, heb pap gemaakt en dat wil ze ook niet, 1 hap met heel veel moeite maar dat werkt niet natuurlijk. Fruit wil ze ook niet, ze is gek op frutapura en daar eet ze ook maar met moeite een half potje van...dat is alles wat ze tot nu toe heeft gehad. Ze is al een lichtgewicht, nog geen 8500gr dus, hoe krijg ik haar aan het eten? Al is het maar een beetje! Wat kan ik haar aanbieden, zelf eten is het probleem niet, ze wil gewoon niks... En hoe lang kan ik dit aankijken? Hoef niet meteen naar de huisarts te rennen lijkt me. Als jullie het weten hoor ik het graag, alvast bedankt!!

2. adi

adi Niet meer actief

Volgens mij is het belangrijkste dat ze zoveel mogelijk vocht binnenkrijgt.
    Maar als het al meerdere dagen duurt snap ik dat je je zorgen maakt.

Heb je het idee dat ze moeite heeft met slikken? Heeft ze keelpijn? Kijk, als ze keelontsteking heeft zou ik toch HA bellen, want dat lost zichzelf niet zomaar op.

3. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ik begrijp je bezorgdheid maar maak je niet al te druk om het eten als ze maar drinkt. Dat was ook het advies van onze HA toen onze dochter wegens ziekte niet wilde eten. Bij ons heeft dit bijna een week geduurd.

4. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Wil ze wel drinken? Want dat is het belangrijkste..
    Ze zal gaan eten als ze weer lekkerder in haar vel zit, maak je je erg zorgen zou ik toch de dokter bellen vooral omdat ze best 'licht' is voor haar leeftijd.
    Drinkt ze wel pap?

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Alvast bedankt voor jullie reacties. Ze drinkt ook geen pap, de chocomelk heeft ze uit een pakje met een rietje gedronken maar dat is omdat ze dat leuk vindt. Daarna melk met een rietje of appelsap, dat wilde niet niet meer.
    Keelontsteking, daar had ik nog niet eerder aan gedacht, dat kan natuurlijk ook.
    Ik maak me ook geen zorgen om het niet eten, maar het niet drinken wel en dat kan natuurlijk zijn omdat ze pijn heeft met slikken.
    Ik kijk het nog even aan en anders bel ik aan het eind van de dag alsnog even de huisarts.
    Bedankt voor het meedenken!

6. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    en als je vocht met een spuitje of een lepeltje geeft?

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Nee ze doet haar mondje helemaal niet open en draait haar hoofd al weg als ze de lepel ziet... Kreeg net een pb met de tip om van wat diksap en water een ijsje te maken dus dat ga ik meteen doen, misschien vindt ze dat wel wat voor straks.

8. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    oh dat is ook een idee zeg!! Kan ze daar lekker op sabbelen...

9. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi.
    Als je dochtertje nog goed allert is dan zou je kunnen proberen met haar theeserviesje te spelen?
    Pak sap erbij en jij een kopje en je dochtertje een kopje enz enz.
    Let op de plasluiers he! Zo te lezen krijgt je dochter erg weinig binnen en misschien is het nu toch al verstandig even advies in te winnen bij je HA of bij de HAP?

Beterschap voor je kleintje en voor jou sterkte

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ja plasluiers let ik ook wel op, gisteravond en vanmorgen waren ze echt nog niet halfvol. Ga toch even bellen vanmiddag, het duurt al zolang gewoon.
    Theeserviesje heb ik vanmorgen al geprobeerd, ik drink en zij zit me uit te lachen ;) dus alert is ze nog wel gelukkig!

11. adi

adi Niet meer actief

hahahaha, boefje ;)

Ik zou inderdaad toch de HA bellen, al is het maar dat ie haar even nakijkt. Hij kan dan bepalen of het gewone verkoudheid is en of ze wel of niet genoeg vocht binnenkrijgt.

12. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahah zie het al voor me: zit jij daar in je remie te proosten en je dochtertje lacht je uit LOL

Goed dat je even gaat bellen straks.

13. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ja lachen jullie maar ;)

Ik heb gebeld en mocht meteen langskomen. Oortjes en keel is in orde, nog zeker niet uitgedroogd. Eten is niet zo belangrijk (wist ik al wel) en dwingen om te drinken heeft geen zin. Blijven aandringen en even alleen geven wat ze lekker vindt, dus we zitten nu aan de fristi.
    Fijn dat jullie zo meeleven hoor!!

14. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    graag gedaan hoor :D
    we weten hoe het is, en dan is het prettig als je mensen om je heen hebt die je steunen ;)

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heb niet alles gelezen, maar vervelend zeg!
    Zolang ze plasluiers heeft, is er niet zoveel aan de hand, Wat ze evt afvalt, haalt ze wel weer in als ze beter is.
    Als dat langer dan 3 dagen duurt, voor je echt verbetering gaat zien, dan zou ik de HA even bellen.
    En om de vochtbalans wat op peil te houden en een stimulans te geven om op te knappen, kun je ors geven. Is een zoetig poedertje dat je aanmaakt met water. Kan volgens mij ook ergens doorheen... Kun je er iig wat geruster op zijn dat ze niet uitdroogt, want dit bevat (zegt mijn moeder, is verpleegkundige) de juiste mix aan zouten/mineralen en suikers ofzo, omd e vochtbalans op peil te houden).

Succes en beterschap!

16. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ORS is niet zoet hoor.. het is gewoon zout water als je het drinkt :).
    Het klopt hier zitten de zouten en suikers in om je vochtbalans op peil te houden vooral bij ziek zijn, diarree etc.

17. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je liever geen pure fristi wilt geven dan gewoon aanlengen met water?
    Mijn dochter kreeg gisteren yogi bij mijn zus maar ik ben daar geen fan van dus heb daar water bij gedaan en ze merkte geen verschil ;) (ze mag best eens een lekkernij maar vind het nog steeds een lekkernij als het aangelengd is.)
    Maar daar gaat het bij jullie niet om he haha maar is wel wat meer en dunner vocht en ze drinkt haar fristi zeker goed?

18. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik kan het volgens de huisarts tot vrijdag aankijken, als het dan niet beter gaat moet ik voor het weekend nog even langsgaan.
    En aangelengde fristi is toch wel een goeie tip! Ik geef haar die weleens maar ze hoeft nu ook weer geen liter melkproducten te krijgen op een dag dus dat is wel een goeie, ga ik onthouden.

@mamavankirsten, ja, het is fijn als je hier wat tips en/of steun krijgt met die kleine probleempjes, echt!

@rozemarijke, ik wist het al van die ors, ben zelf verpleegkundige.... maar zo erg vond ik het zelf nog niet, vandaar nog niet gegeven.

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hoe gaat het nu met die kleine druif?

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    ipv fristi kun je optimel drink proberen

Deel Deze Pagina